Gå til innhold

Så nært, men så fjernt

Miew

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Anonymous

Der verste er jo faktisk at de gjemmer barnet for barnevernet i stedet for å tenke at barne ikke har det godt i et slikt miljø. tragiskt spør dere meg, skulle vært fengselsstraff for noe slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest salma

Vi er naive hvis vi ikke tror at dette foregår jevnlig for mange barn.

LOV MEG at dere ALLTID sier i fra når dere får mistanke om slike ting! Hvis mistanken er ubegrunnet, har foreldrene ingen ting å frykte. Er den reell, har dere reddet et lite barn fra et umenneskelig helvete av en barndom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet

Stakkars jente, det må jo være utrolig tragisk for henne!

I forrige uke var jeg på vei til t-banen min på Jernbanetorget, og da gikk jeg forbi "plata". Der sto det en dame som så mildt sagt dopa ut, og hun sto med en barnevogn. I vogna satt det ei lita jente på ca. 2-3 år og holdt seg for ørene..stakkars jente, tenkte jeg. Jeg regner med at det var moren hennes som sto sammen med henne, og rundt de sto det en gjeng med rusa narkomane. Huff..blir så lei meg når jeg ser sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få si sånn utenom tema... Hvor utrolig godt det bildet er! Hvor en har fanget opp en ukjent tragedie i bakgrunnen, mens politikerne som skal være med å bedre vårt samfunn smiler i forgrunnen...

Stakkars lille jente :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok mange slike skjebner i norge. vi er et rikt land og det finnes vel mange gode tilbud, men det er ikke lett og få hjelpe hvis man ikke har masse ressurser.

det er synd på jenta, og det gjør at jeg blir sikkert på at det er barnevernspedagog jeg vil bli, for jeg vil ikke at man skal overse slike små skjebner. og jeg er helt sikker på at hun ikke er alene om det, og det gjør meg vondt. det er jo bra at sånne saker kommer frem, men om det skjer noen posetivt av det tviler jeg mer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de selv innser at de ikke er i stand til å ta seg av barnet på et fornuftig vis, når de gjemmer henne de gangene de selv tar overdose, hvorfor gjør de det, hvorfor gir de henne ikke like gjerne et bedre liv?

Klart ikke alle fosterhjem/barnehjem er bra, tragisk nok,

men det meste er vel bedre enn at barnet skal lide under narkomane foreldre som tar overdose uten hensyn til barnets følelser?

Håper jenten tar til fornuft når hun blir eldre og har muligheten til å komme seg ut av miljøet,

at hun innser idiotien i situasjonen istedenfor å havne på kjøret selv :(

Politikerne som stod med ryggen til,

var også sosionomer, sosialarbeidere og lærere...

Når ene av dem fikk forklart situasjonen;

http://www.ba.no/nyheter/politikk/article691810.ece

Fint de sier de skal ta det med seg videre i valgkampanjen og politikken,

får håpe de klarer holde det løftet. Det er mange som har det like ille,

og ikke minst verre. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et klart eksempel på hvor jævlig det faktisk kan være i vårt eget land, hvor mye har ikke denne stakkars jenta måttet oppleve, i en tid hvor hun faktisk bare skulle få lov til å være barn uten bekymringer og tunge tanker. Det er skremmende og vondt å høre om sånne episoder, men tenk på hvordan hun har det. Det må være skremmende det!!!

Politikerne burde slutte å snakke så mye og heller gjøre noe, synes ikke det blir så mye forbedringer, i alle fall ikke på dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Når de selv innser at de ikke er i stand til å ta seg av barnet på et fornuftig vis' date=' når de gjemmer henne de gangene de selv tar overdose, hvorfor gjør de det, hvorfor gir de henne ikke like gjerne et bedre liv?[/quote']

De innser ikke dette. Det de er redd for er at barnevernet skal komme og ta ungen fra de. De ser ikke hvilken skade de gjør på jenten, er ikke i stand til å se det selv. De er egoister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

De vet jo at barnevernet, uten å nøle, tar fra dem ungen.

De tror vel ikke de tar fra dem ungen bare for å være slemme, vel ?

Et og annet må de skjønne :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det ja. Ikke nødvendigvis at barnevernet tar barna for å være slemme. Men de tror nok at barnet har det best hos dem og ikke i en fremmed familie. Tror ikke at alle tenker sånn, men ganske mange. Andre tror nok at barnevernet gjør det for å være slemme. Hvor mange er der som er redd barnevernet? Hvor mange er der som er imot barnevernet hver gang media kommer opp med en historie om en "feil" som barnevernet har gjort? Mange, altfor mange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...