Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Hei! Har tenkt å invitere mine foreldre og svigerforeldre på en julelunsj/kveldsmat i adventstiden som kommer! Har dere noen tips om hva jeg kan servere? Tenkte ikke å gjøre det så veldig avansert, men noe må jeg jo få til. Kom med tips fra alt til pynting til mat og drikke. Ser det er flere som gleder seg til jul her, koooslig!!!
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Pynt: En dypblå duk (som himmelen nå på vinterstid), med små stjerner strødd forsiktig utover. Tenn lilla lys. Mat: Halvstekte rundstykker går kjapt å steke ferdig i ovnen, smaker godt når de er nystekte. (Enkelt og kjapt) Pålegg: Kokte egg, julesylte, skinke, røkelaks, ost osv etter smak og behag. Trenger ikke være mer enn 3-4 sorter når det er få gjester og uhøytidelig sammenheng. Skjær opp agurk, paprika og tomat som ligger på fat for seg selv. Ha majones og kaviar på tube liggende på bordet, sett fram pepperkvern, italiensk salat og litt julesild. Nam! Trenger ikke slite seg ut for å gjøre det koselig og fint.
Reveal Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Eller lag små lefseruller med forskjellige julepålegg. I tillegg ville jeg hatt surdeigsbrød (og kanskje spiralloff) med diverse sildepålegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå