Gå til innhold

Julegave til bestemor på 91 år

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Rådløs_*
Skrevet

Trenger litt hjelp her, hun er som sagt 91 år, har en haug med barn, barnebarn og oldebarn......og dermed har hun ALT hun trenger og litt til!!!

Hun sliter i tilegg no greier som gjør at hun ikke kan spise fet mat (noe med galleblæren tror jeg), så matkurver er litt vanskelig:-(

Er det noen smarte sjeler her inne som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Gjest hyggelig
Skrevet

Et abonnement på Vi over 60, eller Familien eller noe i den duren.

En hjemmelaget kalender eller fotoalbum med bilder av barn/barnebarn osv.

En koselig, hjemmelaget "bok" hvor du (og evt. de andre barnebarna) har skrevet små historier som dere husker at hun og dere har gjort sammen.

Tror ikke man bryr seg så mye om hva gaven koster når man er 91år. Er nok tanken som teller. Bilder og forbruksvarer er nok tingen.

Eller kanskje du kan ta henne med på en forestilling/kafe/kino etc.

Skrevet

Eller du kan kjøpe en pose god kaffe med nogo attåt hvis hun liker det? Eller hva med lydbok - antar at i en alder av 91 så kan øynene ha begynt å bli litt slitne, så en bok på øret kan være bra underholdning i go' stolen.

Skrevet

En god håndkrem eller noe annet tilsvarende? Gjerne noe litt luksuriøst hun ikke unner seg selv.

Skrevet

Plusser på litt - inspirert av Kvist's innlegg.... Min tante ble stormende glad for et gavekort til fotpleie som jeg gav henne til 70-årsdagen da hun hadde det. Kanskje bestemor ville like å få shinet undersåttene litt?

Skrevet

Med svært god suksess har vi gitt fotpleie! Hun vegret seg veldig første gangen, men har vært fast kunde siden :sjarmor:

Skrevet

Bestemor pleier å få en kurv med litt godsaker i. Vin, konfekt, kaffe, deilige pålegg, såper, shampo osv. Bestemor skal være veldig økonomisk og kjøper lite slikt til seg selv, selv om hun har råd. Vinen er den hun blir mest glad for.

Skrevet

Lag henne en DVD (om hun har dvd spiller) med en rekke opptak av artister hun kjenner igjen, så kan hun mimre litt. Frank sinatra, Erik Bye, Elvis osv.

Det er bare å finne videoer på youtube og bruke ett av disse programmene for å laste ned.

Og kanskje dere barn og barnebarn kan ta opp deres egen lille hilsen til henne g fortelle hvor glade dere er i henne på den platen også?

:)

Skrevet

Nå har ikke jeg noen gjenlevende besteforeldre, men ut fra mine venner, har jeg forstått at besøk og opplevelser er det viktigste for den eldre garde. Selv om man har stor familie, så er det ikke alltid at man har tid til å besøke besteforeldrene sine så ofte som de ønsker. Så jeg ville kjøpt billetter til en konsert eller et teaterstykke, hvor "alle" ble med og tilhørende middag på restaurant. Hvis dette blir vanskelig, ville jeg kjøpt gavekort på fotpleie eller lagd et lite scrappe-album.

Skrevet

I år får min bestemor en god håndkrem og såpe, mens samboerens bestemor er glad i god rødvin, så da får hun en flaske av det.

Tidligere år har vi bl.a. gitt en kartong kaffe, Ullvang-sokker, hansker, forklær med bilde av ungene (fra FotoKnudsen) og matkurv.

Tenk forbruksvare er mitt tips - de trenger ikke nips. Ellers vet jeg at de setter stor pris på bilder av barnebarn og oldebarn.

Skrevet

Bestill album (dette har de store fotobutikkene på nett) - med bilder av barn, barnebarn og oldebarn. Det er stas! Vi gir et slikt i år + håndkrem. En eske med marsipan er også fin sammen med album el.l.

Skrevet

Kanskje lage en collage med et litt stort bildet av henne i midten, og litt mindre bilder av barna, barnebarna og oldebarna rundt :)

Skrevet

Hva med en digital bilderamme? Så kan du legge inn masse bilder av alle i familien og legge til og fjerne etterhvert.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...