Ella* Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 (endret) Jeg har lyst til å lage et fotoalbum/scrappealbum hvor jeg kan fylle på med ark, og kunne forandre rekkefølge. Vil ikke ha en vanlig ringperm, men et fint album. Etter å ha sett på en del nettsider virker det som om ring-album eller postbound album er det som kan være aktuelt for meg. Hva er mest praktisk av disse to? Og hva ser finest ut? Og en ting til... Hvilket format er det lurest å velge? 12x12 eller 8,5x11? Tenker i utgangspunktet å bruke ensfargete ark og pynte litt med klistremerker, fotohjørner, lage overskrifter osv., Endret 19. november 2008 av Ella*
Supramundane Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Jeg kan bare svare ut i fra personlig preferanse.... men postbound-album er noe dritt, rett og slett. All den skruingen, nei, det gidder jeg ikke. Jeg anbefaler ring-album fra WRMK (We R Memory Keepers), er flere norske scrappebutikker som fører de. Solide, gode album. Jeg startet med 12"x12", men scrappet nøyaktig 4 layouter i det før jeg ikke orket det mer. Lettersize er utrolig mye bedre for meg, fordi jeg er "best" kreativ på avlange formater, heller enn firkantede.
Ella* Skrevet 19. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. november 2008 Takk for tips Blir nok så jeg velger ringalbum, det virker absolutt enklest. Vet du kanskje hvor man får kjøpt litt stive, hvite ark i lettersize da? Tenkte å bruke hovedsakelig hvite ark som "bakgrunn", og det er best om de er litt kraftige. Var inne på Panduro, og de hadde lommer + ark i det som må bli 8x8 og 12x12, lettersize fant jeg ikke... Gjerne nettbutikk
Supramundane Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 Jeg kjøper alltid Bazzil-kartong og har som "bakgrunn". Det er det jeg lager de fleste av mine layouter på.. Og dette har alle ordentlige scrappebutikker. Mine favoritter: Papirloftet Papir i Hjertet Hobbykroken Bikuben
Ella* Skrevet 19. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. november 2008 Ok Kan man skrive på den med penn/tusj, eller er den veldig "grov"? Ser sånn ut på bilder. Jeg har virkelig ikke peiling på dette Takk for linker!
Heart7086 Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 (endret) Jeg har to av albumene som er å få kjøpe på Europris, disse funker kjempebra! De er litt "tykke" også, så en får mye i de(F.eks er det enkelt å bruke pads, uten at det går ut over neste ark liksom) De er med hele sider, altså at du ikke lager en side og putter den i en slik plastlomme. Kosta no sånt som 70,- Endret 19. november 2008 av Heart7086
Ella* Skrevet 19. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. november 2008 Ok, takk for tipset. Men vil helst ha ha album hvor jeg kan sette inn flere sider og bytte om på rekkefølgen... Det kan man vel ikke med de albumene?
Lassie Skrevet 16. desember 2008 #8 Skrevet 16. desember 2008 Jeg foretrekker postbound-album, så det er nok smak og behag. Trenger ikke skru så mye, er jo bare når man skal fylle inn nye lommer det da. For skal man bytte rekkefølge tar man dem jo bare ut av lommen og putter et annet sted Scrapper både i 8x8 og 12x12. Synes 8x8 kan bli litt smått hvis jeg skal lage en skikkelig innholdsrik LO, mens 12x12 kan bli litt stor innimellom. Har ikke prøvd lettersize, men vil tippe at det kan være en fin størrelse Bazzill er strukturkartong, så kan være vanskelig å skrive pent om man skal skrive rett på kartongen. Synes jeg iallfall.
Ella* Skrevet 16. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. desember 2008 Takk for svar Ble så jeg fant en babyalbum-pakke på libris, med et postbound-album, 12x12. Var med noen lommer, ark, litt pynt, saks osv. Fint startsett for meg som er nybegynner Billig også; 199 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå