Gå til innhold

alle gode råd tas i mot med takk

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg mildt sagt hater vinter og i dag er det trist og grått ute, hvitt i fjellet og jeg fordriver tiden med å lete etter ferietur til neste sommer. Vi hadde bestemt oss for både hotell osv. men så ble det utsolgt gitt før jeg rakk å bestemme meg...

synes det er en stor jungel, klarer ikke bestemme meg.. og så er vi litt kresne da kanskje, vi vil ha stranda i umiddelbar nærhet f.eks. men om det er i hellas - spania - tyrkia - bulgaria - er mindre viktig.

Blir VELDIG takknemlig om noen vil dele erfaring med meg ang. steder dere har vært .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke akkurat det du spør om, men dersom du hater vinter og kulde så inderlig: Hvorfor drar du ikke heller på tur i februar, f.eks.? Da får du jo virkelig følelesen av å komme bort fra kulda, og sommeren i Norge kan jo være superfin (og uansett lys) i seg selv!

Skrevet
Det er vel ikke akkurat det du spør om, men dersom du hater vinter og kulde så inderlig: Hvorfor drar du ikke heller på tur i februar, f.eks.? Da får du jo virkelig følelesen av å komme bort fra kulda, og sommeren i Norge kan jo være superfin (og uansett lys) i seg selv!

ganske enkelt fordi jeg har en jobb som tilsier at jeg dessverre ikke kan det. Hadde jeg hatt muligheten, hadde jeg reist i februar, tro du meg :-)

Skrevet

Alenetur?

Kjærstetur?

Vennetur?

Familietur (altså med barn)?

Kan være relevant for valg/anbefaling av sted. Men kan jo komme med mine tips basert på disse punktene.

Alenetur- Mindre gresk øy

Kjærstetur- Frankrike/ Portugal evt mindre gresk øy/ Barcelona

Vennetur- Større gresk øy/ Kypros/ Tyrkia (dog jeg har vondt for å anbefale noen å reise til Tyrkia), Barcelona

Familietur- Albena (Bulgaria), Kreta (Platanias) Spania (Mallorca/ Kanariøyene

Skrevet
Alenetur?

Kjærstetur?

Vennetur?

Familietur (altså med barn)?

Kan være relevant for valg/anbefaling av sted. Men kan jo komme med mine tips basert på disse punktene.

Alenetur- Mindre gresk øy

Kjærstetur- Frankrike/ Portugal evt mindre gresk øy/ Barcelona

Vennetur- Større gresk øy/ Kypros/ Tyrkia (dog jeg har vondt for å anbefale noen å reise til Tyrkia), Barcelona

Familietur- Albena (Bulgaria), Kreta (Platanias) Spania (Mallorca/ Kanariøyene

beklager... skulle selvsagt sagt littom det da...

familietur - to jenter på 13 og 17 (som ikke er partyløver...)

vi var i Tyrkia i fjor og har kun gode minner, har ingen betenkeligheter med å reise dit igjen.

Har hørt at det er jelt umulig å bruke bankkort i Bulgaria, stemmer det??

Skrevet (endret)

Nå har ikke jeg vært i Bulgaria siden 2003- men vi hadde da ingen problemer med å ta ut fra minibank vi...

Tenåringsjenter, vel har ingen erfaring der enda- kun fra jeg selv var tenåring på 90 tallet- og hadde siste familieturen til Sunny Beach (dette var før Bloody Beach).

Albena var jeg for 5 år siden (med barn)- og det var helt ok!

Endret av Reveal
Skrevet
beklager... skulle selvsagt sagt littom det da...

familietur - to jenter på 13 og 17 (som ikke er partyløver...)

vi var i Tyrkia i fjor og har kun gode minner, har ingen betenkeligheter med å reise dit igjen.

Har hørt at det er jelt umulig å bruke bankkort i Bulgaria, stemmer det??

Det er ikke uvanlig at steder i Bulgaria kun tar kontanter. Jeg har opplevd å måtte betale til og med hotellregningen i kontanter, og det var på et stort turisthotell...

Skrevet
Det er ikke uvanlig at steder i Bulgaria kun tar kontanter. Jeg har opplevd å måtte betale til og med hotellregningen i kontanter, og det var på et stort turisthotell...

det synes jeg blir litt tungvint da... og samboeren nekter å være med på at han ikke kan bruke kortet sitt akkurat når det passer ham ;-) he he, han er litt bestemt på den måten.

nå trodde jeg faktisk at sjansen til det stedet vi hadde bestemt oss for var tapt, men det viser seg at jeg forhåndsbestilte (glemte det...)og dermed har vi fortsatt den turen vi hadde bestemt oss for.... men var i Tyrkia i fjor og har litt lyst til å reise til ett annet land neste år da... jentene vil fortsatt bestemt dit vi hadde tenkt...

hadde vært så greit om noen hadde ett kjempeforslag :-)

her er plassen vi har, men må bestemme oss i løpet av uka..

http://web2.nazar.no/resort

Skrevet

Kroatia og Italia har mange fine steder. Dubrovnik, Venezia. Og nå er det i hvert fall ikke den aller travleste tiden med turister. Men det er vel ikke så veldig varmt der på denne tiden hvis dere er ute etter det.

Skrevet
Kroatia og Italia har mange fine steder. Dubrovnik, Venezia. Og nå er det i hvert fall ikke den aller travleste tiden med turister. Men det er vel ikke så veldig varmt der på denne tiden hvis dere er ute etter det.

hvis du ser første innlegget mitt ser du når jeg skal reise... det er snakk om ferietur til neste år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...