Gå til innhold

julen er avlyst

Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

jeg er et skikkelig julemenneske, elsker alt med julen og har faste rutiner rundt den minste detalj. Men i år er julen avlyst... dette skyldes familiekomplikasjoner. innad i familien generelt er det mye bråk og dessute har mor og far gått fra hverandre i år. hvilket resulterer i at store deler av fam ikke kan feire sammen fordi de ikke tåler trynet på hverandre og vi ikke får feiret sammen med mor og far samtidig. dette ødlegger mye.. alt blir annerledes, og den ene part ønsker ikke engang å feire jul i år.. dette blir en tragisk jul, og mer tragisk for meg som rett og slett elsker julen og alt som følger med,,gruer meg allerede og ønsker ikke engang å pynte:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, så leit.

Hva med å markere julen med den parten som faktisk ønsker å feire? Familiefeider er vondt for alle parter. Hva med å prøve å gjøre så godt du kan for å lage en ny juletradisjon? Det vil nok uansett bli sårt og tomt dette året. Det blir nok bedre etterhvert. Kanskje de stridende parter roer seg litt ned med tiden også?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Saeria, gitt. Det er jo kjipt, men jeg tror uansett du vil få det finere om du forsøker å ikke tenke for mye på alt som ikke er som det pleier, og heller fokusere på det som faktisk er hyggelig. Etterhvert vil gamle tradisjoner som ikke funker med den nye familiestrukturen viskes ut og erstattes med nye, vel så koselige tradisjoner, selv om du fortsatt har gode minner fra de gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler virkelig med deg, dette kan ikke være lett! :klem:

Men hvis jeg kan få lov til å spille "djevelens advokat" et minutt....

Slik jeg ser det har du to valg:

Du kan gjøre som du sier; avlyse julen! Da straffer du deg selv, ingen andre, og er garantert en "crappy" jul siden du da vil savne alt du elsker rundt julen.

Eller du kan stelle istand til den julen du ønsker å ha! Den blir kanskje ikke som de julene du liker, men du kan få en jul som er like bra på en annen måte.

Hvor gammel er du? Bor du fremdeles hos en av foreldrene, eller bor du for deg selv?

Har du søsken, små eller store?

Kanskje søskenene dine vil sette pris på at du går inn for å skape litt julestemning?

Kanskje kan DU, med ditt pågangsmot og troen på julens magi, være den som gir andre glede i julen? Kanskje du kan være den som gir andre lyst til å feire, og som gir dem litt positivitet i en ellers mørk situasjon?

Uansett mener jeg Ikke gi opp noe som betyr så mye for deg!

Lag til en fantastisk jul for dem som vil feire sammen med deg. Julen vil bli annerledes, men den kan fremdeles bli bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bøyer meg i støvet for gjesten over meg her. Er så absolutt enig, i alternativ 2 da selvfølgelig.. Julen er en fantastisk høytid, og jeg skjønner godt at du er lei deg, men går du inn for det skal du se at det kanskje ikke blir så verst! Jeg henger meg også på ideen om å samle den delen av familien som faktisk ønsker å feire jul, så kn dere prøve å kose dere, mens resten bare kan ha det så godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...