Gå til innhold

slankere av styrketrening ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 18 år og veier 70 kg. Jeg vil bli litt slankere og få litt finere former. Nå henger det litt fett rundt. Jeg har tenkt å begynne med styrketrening, kan jeg gå ned i vekt ved å trene styrke minst 3 ganger i uken + pilates og litt aerobic ? : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil få opp forbrenningen ved å trene styrke, men det lønner seg også å trene kondis. Fordel likt utover uken.

Mener du at du tilsammen skal trene 5 dager i uken? Vær litt forsiktig med å begynne så hardt, hvis du ikke har trent så mye før. Er du usikker, kan du jo bestille treningsveiledning. Jeg har nettopp hatt en sånn time, og det var helt uvurderlig. Lykke til :)

Skrevet

Det du må være oppmerksom på hvis du begynner med styrketrening, og planlegger å gå ned i vekt er dette.

Samtidig som du kommer til å forbrenne fett, vil også muskelmassen din vokse, og dermed vil ikke vekten din gå mye ned. Vekttapet av fett vil erstattes av vektøkning av muskler. Bare slik at du ikke blir fortvilet etter å ha trent mye for så å se at vekten ikke har gått ned slik du har tenkt.

Skrevet
Det du må være oppmerksom på hvis du begynner med styrketrening, og planlegger å gå ned i vekt er dette.

Samtidig som du kommer til å forbrenne fett, vil også muskelmassen din vokse, og dermed vil ikke vekten din gå mye ned. Vekttapet av fett vil erstattes av vektøkning av muskler. Bare slik at du ikke blir fortvilet etter å ha trent mye for så å se at vekten ikke har gått ned slik du har tenkt.

Jepp, viktig!

Altfor mange er fokusert på vekta. Det er mye lurere (og mer "riktig") å bruke målbånd. Noter ned omkretsen på lår, legger, overarmer, midje, hofte osv. Så vil du fort se resultater selv om du ikke går så mye ned i vekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...