Gå til innhold

Rumper

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ja, dette er et problem. Jeg syns buksene i butikkene enten er beregnet på kvinner med flat rumpe, eller mer formfulle rumper som er akkopagnert av ridebukselår. Det er en grunn til at jeg sverger til skjørt/kjole.

Jeg har sprettrumpe, og er tynn. Har ikke problemer med å finne bukser som passer min rumpe, og som får fremhevet den på riktig måte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Diskriminerende? Javel. Begrunn gjerne hvorfor du mener det. Jeg trodde det var et helt vanlig og ikke spesielt oppsiktsvekkende uttrykk brukt om kraftige damelår, fordi det har lignende form som gammeldagse ridebukser.

Men da må vi vel slutte å snakke om hengepupper og kulemage også. Siden det også er uttrykk som beskriver noe mange ikke syns er så attraktivt.

Jeg har litt "ridebukselår", men ble ikke fornærmet. ;)

Skrevet
Hvis flate rumper er noe alle norske kvinner vil unngå ja da sliter de. Den "norske" kvinnerumpa er jo i de aller fleste tilfeller flat. Det er nok genetisk. Vi menn får trøste oss med at om selv om norske kvinner generellt har flat og dårlig rumpe har de mange andre bra kvaliteter :gjeiper:

Jeg er i grunnen enig i dette at de fleste norske kvinner har nokså flat rumpe. Derfor forundrer det meg at så mange i denne tråden hevder de har sprettrumpe... Og ingen flate rumper... :)

Skrevet
Jeg er i grunnen enig i dette at de fleste norske kvinner har nokså flat rumpe. Derfor forundrer det meg at så mange i denne tråden hevder de har sprettrumpe... Og ingen flate rumper... :)

Kanskje fordi du ikke menger deg med jenter som trener?? Kan faktisk hende det ja.

Jeg har alltid hatt sving på rompa, men fikk skikkelig fin sprett rumpe da jeg begynnte med å trene spinning og med vekter.

Er enig med at det ikke er så mange norske jenter som genetisk ikke har sprettrumper, på samme måte som at norske menn har flate rumper.

Mannen min har skikkelig sprett rumpe, digger å kjenne på hans deilige rumpe.

Skrevet
Jeg har litt "ridebukselår", men ble ikke fornærmet. ;)

Det er godt. Mente ingen skade. :ler:

Skrevet

jeg har lurt litt på dette med hva som er ei "flat" rumpe. Min rumpe, feks, er mellomstor, og "buer" utover i forhold til ryggen og lårene. Men om den kan karakteriseres som flat eller sprett, det aner jeg ikke.. er det noen som kan vise til bildeeksempler for flat vs sprett- rumpe? Ble bare litt nysgjerrig av denne diskusjonen, hvor det sies at det er typisk norsk å ha flat rumpe.. når jeg ikke greier å se en eneste en der ute

Gjest Gjest_Rebecca_*
Skrevet (endret)
jeg har lurt litt på dette med hva som er ei "flat" rumpe. Min rumpe, feks, er mellomstor, og "buer" utover i forhold til ryggen og lårene. Men om den kan karakteriseres som flat eller sprett, det aner jeg ikke.. er det noen som kan vise til bildeeksempler for flat vs sprett- rumpe? Ble bare litt nysgjerrig av denne diskusjonen, hvor det sies at det er typisk norsk å ha flat rumpe.. når jeg ikke greier å se en eneste en der ute

du merker egentlig om en rumpe er stor eller liten.. om du ser at en jeans henger på rumpen til folk så pleier de som regel å være flate, om de ikke har fotr store jeans da. En flat rumpe er når den ikke buer utover i forhold til ryggen, det er liksom ingenting der, derfor karakteriseres den som flat.

Jeg selv, har en rumpe som jennifer lopez, kanskje litt mindre, og er ganske fornøyd :) (er ikke helt norsk)

Endret av Trampe
Skrevet

rompa mi er velltrent og spretten.. men rompa jeg drømmer om er : jamie eason. *SIKLE PÅ HØYT NIVÅ* mmmmmm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...