Gå til innhold

Rumper

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg har lest litt her på KG og har lurt på dette en stund, det omhandler som overskriften antyder, jenterumper.

Vil spørre dere enkelt og greit, hvordan ser rumpa di ut og hvor fornøyd er du med den? Og hvordan ser ideal/drømmerumpa ut? Drømmer alle jenter om en stor, utstående sprettrumpe som Jennifer Lopez, og er flate rumper noe alle vil unngå, eller er dette bare myter? Håper på mange tilbakemeldinger, det føles litt mer naturlig å lage ett tema om dette her enn å spørre venninner.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sandbekken
Skrevet

HAHAHAA!!! rompa mi fungerer fint den... hva med deg? hihi :P

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet
Hei, jeg har lest litt her på KG og har lurt på dette en stund, det omhandler som overskriften antyder, jenterumper.

Vil spørre dere enkelt og greit, hvordan ser rumpa di ut og hvor fornøyd er du med den? Og hvordan ser ideal/drømmerumpa ut? Drømmer alle jenter om en stor, utstående sprettrumpe som Jennifer Lopez, og er flate rumper noe alle vil unngå, eller er dette bare myter? Håper på mange tilbakemeldinger, det føles litt mer naturlig å lage ett tema om dette her enn å spørre venninner.

Hvis flate rumper er noe alle norske kvinner vil unngå ja da sliter de. Den "norske" kvinnerumpa er jo i de aller fleste tilfeller flat. Det er nok genetisk. Vi menn får trøste oss med at om selv om norske kvinner generellt har flat og dårlig rumpe har de mange andre bra kvaliteter :gjeiper:

Skrevet

Jeg syns det er vanskelig å ha et forhold til min egen rumpe, siden jeg ikke har øyne i nakken. Når det er sagt, har jeg ingen spesielle komplekser for den, og er fornøyd. Dvs. bortsett fra når jeg skal kjøpe bukser.

Hvis valget stod mellom sprettrumpe og flat rumpe, hadde jeg valgt det første.

Skrevet

Jeg foretrekker virkelig sprettrumpe.

Selv har jeg det. Vet ikke om det er genetisk heller? For mamma har helt flat rumpe ;p

Nå kan jo det ha noe med treningsvaner/metoder å gjøre, men tviler på at det er genetisk.

Kjæresten min foretrekker også det. Hvertfall det han sier ^^

Skrevet

Har sprettrumpe, og tilbakemeldingene jeg har fått tyder på at mange menn liker dette.

Men synes ikke selv det er bare positivt. Opplever at det kan være vanskeligere å finne klær som passer enn hvis man hadde vært todimensjonal og ha flat rumpe. Særlig opplever jeg at når buksa passe over rumpa er den altfor stor i livet.

Skrevet

Har ikke giddet å danne meg noe bilde av "idealrumpen". :fnise: Det får være måte på hvor mye press og stress man skal legge på seg selv. Har nok å tenke på allerede, i dette utseendefikserte, karrierejagende samfunnet. :)

Skrevet

Flat rumpe, har jeg ihvertfall ikke.

Har stor rumpe, og prøver å ikke ha for store komplekser for det.

Skrevet
Flat rumpe, har jeg ihvertfall ikke.

Har stor rumpe, og prøver å ikke ha for store komplekser for det.

Stor rumpe med former er deilig :yvonne:

Skrevet

Har sprettrumpe, er godt fornøyd. Har fått en del komplemang for den av tidligere elskere/kjærester og min nåværende kjæreste. Er den kroppsdelen jeg er mest fornøyd med, men av en eller annen grunn er det vanskelig å finne bukser som ikke skviser den flat :forvirret:

Skrevet

Hadde flat rumpe før, men etterhvert er den blitt rundere pga trening.

Fornøyd med den nå, stort sett.

Skrevet

Rumpa mi er gruuusomt stygg, den henger og har masse cellulitter =(

Men holder på å gjøre noe med det nå. Til sommeren skal jeg ha fin og sexy rumpe :)

Skrevet
Har sprettrumpe, er godt fornøyd. Har fått en del komplemang for den av tidligere elskere/kjærester og min nåværende kjæreste. Er den kroppsdelen jeg er mest fornøyd med, men av en eller annen grunn er det vanskelig å finne bukser som ikke skviser den flat :forvirret:

Ja, dette er et problem. Jeg syns buksene i butikkene enten er beregnet på kvinner med flat rumpe, eller mer formfulle rumper som er akkopagnert av ridebukselår. Det er en grunn til at jeg sverger til skjørt/kjole.

Skrevet (endret)
Ja, dette er et problem. Jeg syns buksene i butikkene enten er beregnet på kvinner med flat rumpe, eller mer formfulle rumper som er akkopagnert av ridebukselår. Det er en grunn til at jeg sverger til skjørt/kjole.

Vet ikke om du la merke til det, men uttrykket "ridebukselår" er vel ganske diskriminerende og kanskje som et skjellsord?

Selv har jeg en litt bred, litt rund rumpe, fornøyd med den, ikke så mye annet å gjøre med akkurat :P Kan selvsagt trene den til å bli mer spretten, men jeg er fornøyd med den, er ikke helt fan av sprettrumper siden det ikke er "meg".

Endret av pratejent
Skrevet
Vet ikke om du la merke til det, men uttrykket "ridebukselår" er vel ganske diskriminerende og kanskje som et skjellsord?

Diskriminerende? Javel. Begrunn gjerne hvorfor du mener det. Jeg trodde det var et helt vanlig og ikke spesielt oppsiktsvekkende uttrykk brukt om kraftige damelår, fordi det har lignende form som gammeldagse ridebukser.

Men da må vi vel slutte å snakke om hengepupper og kulemage også. Siden det også er uttrykk som beskriver noe mange ikke syns er så attraktivt.

Skrevet
Diskriminerende? Javel. Begrunn gjerne hvorfor du mener det. Jeg trodde det var et helt vanlig og ikke spesielt oppsiktsvekkende uttrykk brukt om kraftige damelår, fordi det har lignende form som gammeldagse ridebukser.

Men da må vi vel slutte å snakke om hengepupper og kulemage også. Siden det også er uttrykk som beskriver noe mange ikke syns er så attraktivt.

Jeg bare oppfattet det som et negativt ladd ord, og om jeg hadde hatt et personlig problem med det, ville jeg kanskje tatt det ille opp? Altså, om det er et "ok" ord å bruke, får det bare bli brukt, var bare jeg som reagerte på det.

Skrevet
Jeg bare oppfattet det som et negativt ladd ord, og om jeg hadde hatt et personlig problem med det, ville jeg kanskje tatt det ille opp? Altså, om det er et "ok" ord å bruke, får det bare bli brukt, var bare jeg som reagerte på det.

Ingen av de ordene jeg nevner er vel spesielt positive ord, men er det diskriminerende av den grunn? Men man må gjerne diskutere ordbruk, og språk er viktig. Men det må samtidig ikke bli sånn at man omtrent ikke kan si noe som helst av frykt for å støte noen.

Skrevet
Ingen av de ordene jeg nevner er vel spesielt positive ord, men er det diskriminerende av den grunn? Men man må gjerne diskutere ordbruk, og språk er viktig. Men det må samtidig ikke bli sånn at man omtrent ikke kan si noe som helst av frykt for å støte noen.

Nei, det er greit ;)

Men la oss si oss ferdige med min lille digresjon og la topic få fortsette ;)

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Stor rumpe, som heldigvis er velformet. Den øker i rundhet når jeg legger på meg, men blir heldigvis ikke borte når jeg går ned i vekt.

Har sjeldent problemer med at den blir klemt flat. Når jeg er i form, altså ikke for tykk rundt magen, er det ikke noe problem å finne bukser.

:flekke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...