Kara W Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Jeg har alltid tenkt at spillkonsoller var bortkastet penger. Jeg hadde jo PC'en. Men nå skal vi kjøpe oss ny TV, og da har lysten på en Wii sneket seg inn. Vurderer å kjøpe til mannen i julegave Men jeg er altså ganske grønn på spillkonsoller. Så vidt jeg har skjønt så er det en slags fjernkontroll som man veiver rundt for å spille. Følger det med mer enn en i pakken? Finnes det mange spill for flere spillere (vil jo helst spille sammen). Hvor er det billigst å kjøpe? Spurte i en spillbutikk her, og de skulle ha 2.500. Er det en OK pris? Er det vanlig at det følger med et spill når man kjøper Wii? Noen andre ting jeg burde vite om? Annbefalinger til spill som er morsomme å spille sammen?
Småkjekset Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Hvis du går på elkjøp sine nettsider å ser i kundeavisen der koster det 2195, og da er wii sports inkludert Jeg kjøpte min wii på clas ohlson til samme pris mer eller mindre, og angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte det Synes 2500 kr var dyrt hvis du bare får med konsollen og wii sports.. Det følger med to kontrollere når du kjøper konsollen, og den ene kontrollen kan brkes av flere når man spiller enkelte spill spill, men vil virkelig anbefale å kjøpe flere sett med dem, lik at en kan spille flere sammen.. Jeg har også wii fit, og det synes ejg er utrolig artig å holde på med Så da holder jeg meg i form regelmessig
Red headed girl Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Vi vant riktignok vår wii, men der fulgte det berre med en kontroll, så måtte kjøpe en ekstra for at vi kunne spille to. Men anbefala å kjøpe fleire enn to og, for det er kjempegøy å spille mange:D Kan bli gøy vorspiel-morro! Wii sports pleier vel å følge med på konsollen, dette er et ganske morsomt spill. Eg blir iallefall alltid kjempe-engasjert, og hoppa og bevega meg over alt. (sofabordet må alltid flyttast vekk når vi skal spille:p) Blir faktisk sliten til slutt, hehe. Ellers anbefala eg å kjøpe Mario-kart, kjempemorsomt bilspill, med masse artige baner og mykje fart:D Der følger det med et ratt du kan spille med og! http://cdon.no/spill/mario_kart_wii_(incl._wii_wheel)-769966
Gjest Caya Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Det vanlige er nok at man får med bare en kontroll så man burde kjøpe en ekstra. Wii Sports følger alltid med. Jeg er enig i anbefalingen om Mario Kart! Det er et artig flerplayerspill. Til å spille alene anbefaler jeg Super Mario Galaxy
Villa2000 Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 Synes WII'en jeg kjøpte må være noe av det verste som har blitt gitt ut av spillkonsoller. De fleste spillene jeg har spilt på den har vært elendige, bortsett fra WII SPORT som er veldig moro. Grafikken er rene sorgen og så elendig at min gamle commodore 64 kunne gjort det bedre. Ikke kan den spille noen form for dvd eller cd og det finnes heller ingen mediasenter muligheter med den. Eneste grunnen til at jeg har den er det sport spillet.
Gjest Caya Skrevet 17. november 2008 #6 Skrevet 17. november 2008 (endret) Fælt da så negativ Villa2000? Jeg elsker personlig Wii, og det gjør min samboer også. Grafikken er dårligere enn X-box 360 og Playstation, men for min del kommer grafikk i andre rekke i forhold til spillbarhet. Det er masse morsomme spill til Wii, og det er en banebrytende måte å spille på. Jeg er veldig glad jeg skaffet meg konsollen. For å sitere broren min "X-box og Playstation er evolusjon, Wii er revolusjon". Wii sports er ikke det beste spillet til Wii, så jeg hadde gitt noen andre spill en sjanse! Endret 17. november 2008 av Caya
Villa2000 Skrevet 17. november 2008 #7 Skrevet 17. november 2008 Vel....jeg skriver det jeg erfarer Hadde jeg syntes den var bra så hadde jeg skrevet det, men desverre så føler jeg den ble en skikkelig nedtur. Man kan gjerne kalle den en revolusjon, men det er ikke dermed sagt at den er bra. Jeg ser med forventning frem til evolusjonene av denne revolusjonen da jeg håper det blir bedre. Nå har jeg ikke mer en fire spill til denne men både jeg og min sønn på 11 synes den er en gigantisk skuffelse, bortsett fra Sports. Dersom det er meningen at man skal kjøpe en hel haug med spill fordi at man kanskje kan finne et som er bra synes jeg blir litt tåpelig. For min del så blir den banbrytende dårlig
Red headed girl Skrevet 17. november 2008 #9 Skrevet 17. november 2008 Det er klart at grafikken er viktig for mange, og her er wii en stor skuffelse. Men wii har mange andre gode kvaliteta syns eg. Syns dei fleste spill ein får kjøpt er gøye og full av underholdning:D I tillegg kan ein koble seg opp mot internett, spille mot andre rundt omkring i verden. Og for ein billig penge kan ein laste ned gode gamle klassikara frå nintendo-tida, som super mario, yoshi, osv:)
Kara W Skrevet 17. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 17. november 2008 Jeg tror nok det er selve spillmetoden som frister mest med Wii, den ser spennende og annerledes ut. Men jeg var og tittet litt på spill idag, og det var ingen som jeg syntes så spesielt spennende ut. Tittet jo bare raskt, men skal jeg bruke så mye penger på noe som jeg ikke trenger, så vil jeg være sikker på å få mye morro ut av den. TV-stuen vår er ikke spesielt stor. Hvor mye plass bør man ha til å spille (jmf. hun som flyttet stuebordet)?
Gjest Skrevet 17. november 2008 #11 Skrevet 17. november 2008 Du trenger minimalt med plass for å spille den. Du må kunne bevege deg litt rundt der du sitter, men ikke mye. Skal du kjøpe deg wii fit så trenger du plass nok til å ligge på gulvet, men det er kun til wii fit, ikke vanlige spil. Men står det er bord rett foran tv'en må du nok flytte det. Du må ha plass til å gjøre ting som svinge en kølle (som da er 20 cm lang, altså du trenger ikke store plassen), og å slå en rakkert (da trenger du egentlig bare høyde). Jeg for min del flytter kun bordet når jeg bruker wii fiten for det er såpass liten plass at jeg kan ikke ta push ups foran tv'en, da er bordet i veien..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå