MarianneE Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Ble igjen en del ris etter middagen igår og tenkte å ta restene av dette i kveld med grønnsaker i. Men hva er godt i ris? Paprika er en selvfølge her i huset, men hva mer? Hjelp?
Irmiel Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Her er det jo bare å velge og vrake i det man liker best. Personlig liker jeg paprika, sopp, mais, erter og gulrøtter. Du kan jo bruke amerikansk blanding og blande dette sammen med risen. Ellers kan du jo satse på en mer asiatisk variant, og ha bambusskudd og kastanjer oppi, sammen med en woksaus fra Blue Dragon?
MarianneE Skrevet 17. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2008 Burde kanskje nevnt at det er tilbehør til greske kjøttkaker... Klønete gjort av meg...
Irmiel Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Hmm, men da så! Håper ikke det er forsent enda: Spanakorizo - spinatris (6 pers.) 400 g spinat 6 vårløk 2 ss olivenolje 1 stor hakket løk 2 knuste hvitløksfedd 330 g rundkornet ris 2 ss sitronsaft 1 ss hakket dill 4 dl grønnsaksbuljong Vask spinaten. Riv bladene og hakk stilkene. Finhakk vårløken. Fres løk og hvitløk mykt i oljen. Tilsett vårløk og ris og fres et par minutter. Tilsett spinat, 1 ss sitronsaft og urtene. Smak godt til. Rør inn buljong og 3,5 dl vann. Legg på lokk, kok opp og la småkoke 15 minutter. Ta av platen og sett til side 5 minutter. Rør inn resten av sitronsaften. ---- Denne oppskriften har jeg kopiert fra Arkana. Kred til henne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå