Gå til innhold

Er dere enige

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selv dyr er blitt hold tilbake av sivilisasjonen. Deres klør slvoet deres grussomhet i stortmonn redusert. Det er ikke skjedd med mennesket. Mennesket er forblitt et monster. Jo mer utviklet kulturen er, desto grusommere blir moderne. Jo mer sivilisert samfunnet er desto verre er dets barbarer. Jo høyere utviklingstrinn desto forferdeligere dets udåder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

menneske har alltid hvert grusome, nå går det utover flere siden vi er flere enn før, menn dyrene er grusome på sinn måte.

det er en myte at dyr kunn dreper for og spise, vet ikke hvor mange mun jeg har plukket etter at katta har lekt med de til de dør får såv og la de ligge, uspist.

når en løve jager går den etter de nyfødte kalvene, når den har unger tar den byttet med til ungene så de kan øve på og fange den osv.

om en bøffel har detti og brekt et bein eller to begynner andre dyr og spise på den før den er død, de begynner da med lårene som regel.

ulven, om det er få dyr i flokken, prøver og bite opp vommen til elgen så den il slutt snubbler i sinne egne tarmer osv.

nei, vi er ike mere grusome enn dyrene satt i samenheng med hva vi er

Skrevet

Det er trist med naive mennesker.

Skrevet
Selv dyr er blitt hold tilbake av sivilisasjonen. Deres klør slvoet deres grussomhet i stortmonn redusert. Det er ikke skjedd med mennesket. Mennesket er forblitt et monster. Jo mer utviklet kulturen er, desto grusommere blir moderne. Jo mer sivilisert samfunnet er desto verre er dets barbarer. Jo høyere utviklingstrinn desto forferdeligere dets udåder.

Nei, det er jeg ikke enig i.

Skrevet
Nei, det er jeg ikke enig i.

Jeg skal si det til universitets professoren som skrev boken det står i

Skrevet
Jeg skal si det til universitets professoren som skrev boken det står i

MÅ man være enig med universitetsprofessorer?

Skrevet
MÅ man være enig med universitetsprofessorer?

nei jeg skal bare si at noen var uenig

Skrevet

Dyr dreper ikke kunn for å drepe, de dreper for å få mat.Enkelte ganger når mennesker nærmer seg dyrenes territorie, spesielt når dyrene har barn, da angriper dem menneske, men ikke for å drepe kunn for å drepe, men for å beskytte barna sine!

Skrevet
Dyr dreper ikke kunn for å drepe, de dreper for å få mat.Enkelte ganger når mennesker nærmer seg dyrenes territorie, spesielt når dyrene har barn, da angriper dem menneske, men ikke for å drepe kunn for å drepe, men for å beskytte barna sine!

Mennesker dreper da heller ikke kun for å drepe. De har jo (nesten) alltid et motiv med det, enten det er hevn, grådighet eller noe annet.

Jeg ser heller ikke noen tegn til at dyrs grusomhet er blitt mindre med tiden. Dyrene som er domestisert er ikke like "grusomme" som ville dyr, men det er jo noe av deffinisjonen av domestisert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...