Gå til innhold

Kjærste og sms

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lotte_*
Skrevet

Nå er jeg så sinna!! Kjærsten min er i militæret, og jeg skriver sånn: Savner deg, syns det gjør vondt hver natt når jeg må legge meg uten deg osv..

Han svarer ikke på de! Så spør jeg om han syns det er teit at jeg skriver sånt om at jeg savner han osv. Da skrev han tilbake: "..." Vi har vært sammen i 3 år, og jeg vet han er veldig gla i meg, men...

Herregud, hvorfor syns han det er teit?? Hva er greia?! Blir jo helt frustrert, også blir han sur på meg, når jeg blir redd og prøver å kontakte han for å høre om han er sur.

Hvorfor er det ikke søtt å få sånne meldinger?! Jeg hadde blitt glad! Hvorfor i H****** syns han det ikke er koselig, driter han i at noen elsker han? Tar han det for gitt?

Hva syns dere, og HVA ska jeg gjøre?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende veit han berre ikkje kva han skal svare, det er ikkje alle som svarar på slikt utan å stresse, særleg ikkje når ein veit at du sitt heime og ventar på dei. Han synest sikkert det er triveleg, men det gjer det ikkje meir naturleg å svare søtt attende. Det er jo mogleg at han rett og slett ikkje rekk å sakne deg så mykje, når han er på brakka er han sikkert sliten også, og om mogleg enda mindre inspirert til å sende romantiske meldingar til deg.

Eg synest du skal slappe heilt av og ikkje stresse med det.

Skrevet

Selv om han ikke syns det er stas med klissete meldigner så betyr ikke det at han ikke setter pris på at noen elsker han. Jeg har vært sammen med min samboer i fire år, og pga studier er vi nå fra hverandre mandag til torsdag. De første ukene prøvde han seg med å sende meg noen sånne meldinger,

men jeg klarer ikke helt å ta det seriøst og syns det virker som om man er i en dårlig kioskroman når man skriver sånne ting. Hvis ikke det er sånt som dere pleier å si til hverandre når dere er fysisk sammen så kan det kanskje virke litt teit på den som mottar? Innimollom fikk jeg hvertfall skikkelig latterkrampe og ble flau på kjærestens vegne fordi noen av de meldingene var så aaaaaltfor klissete. Syns du skal ta det med ro og heller sende han noen meldinger som er litt mer casual.

Kjæresten min har nå forresten gått over til å skrive litt mer nøytrale meldinger :lur:

Gjest Gjest_Lotte_*
Skrevet

Jeg skjønner jo at han kanskje syns det blit for "Klissete" og sånt, men det jeg ikke skjønner er at han kan bli SUR for det, ikke ta tlf når jeg ringer pga jeg blir redd åsånn. Han må da ihvertfall syns at det er litt koselig, ikke teit. Får lyst å bare slutte å skrive noe koselig i det hele tatt, bare svare på det absolutt nødvendigste. Hadde vi ikke vært sammen så lenge hadde han blitt glad...:S

Jeg blir gaal, gutter er så vanskelige. Skjønner meg ikke på dem... Jeg bare skjønner ikke at han ikke syns det er koselig at noen sitter hjemme og venter på han og savner han, og SIER det. Jeg klarer ikke slutte å tenke at han er dust..

Skrevet
Jeg skjønner jo at han kanskje syns det blit for "Klissete" og sånt, men det jeg ikke skjønner er at han kan bli SUR for det, ikke ta tlf når jeg ringer pga jeg blir redd åsånn. Han må da ihvertfall syns at det er litt koselig, ikke teit. Får lyst å bare slutte å skrive noe koselig i det hele tatt, bare svare på det absolutt nødvendigste. Hadde vi ikke vært sammen så lenge hadde han blitt glad...:S

Jeg blir gaal, gutter er så vanskelige. Skjønner meg ikke på dem... Jeg bare skjønner ikke at han ikke syns det er koselig at noen sitter hjemme og venter på han og savner han, og SIER det. Jeg klarer ikke slutte å tenke at han er dust..

Skjønner at du synes det er vanskelig, men er enig i dette med litt mer casual meldinger.

Til info for deg: I militæret er det veldig vanskelig å få tid til å ta tlf. Kanskje dere kan avtale at han evt. kan ringe deg når han har tid?

Tips: Kanskje dere bør snakke om dette når han er hjemme på perm og finne en løsning. Det er ikke bra å snakke om sånt over tlf eller melding. Snakker av erfaring:) Og en liten ting til. Han synes nok det samme om deg som jente som det du synes om han som gutt;)

Skrevet

Hvis du snur på flisa da? Kanskje han synes det er sååå surt å måtte være i militæret istedet for hjemme hos deg at han rett og slett føler at du strør salt i såret? Du gjør det jo ikke noe lettere for ham hvis saken er at han faktisk har hjemlengsel?

Gjest Gjest_Lotte_*
Skrevet
Hvis du snur på flisa da? Kanskje han synes det er sååå surt å måtte være i militæret istedet for hjemme hos deg at han rett og slett føler at du strør salt i såret? Du gjør det jo ikke noe lettere for ham hvis saken er at han faktisk har hjemlengsel?

Du sier noe essensielt der ja, og det er jo på en måte det jeg håper er grunnen. (litt slemt av meg å håpe det men...) Jeg vil bare føle at jeg blir savna, for jeg savner han så det gjør vondt i hele kroppen. Er så redd for å ikke bli verdsatt og satt pris på for kjærligheten min for han.

Jeg vet jo at han elsker meg og alt det der. Jeg håper bare han føler det like sterkt og at han ikke tar meg for gitt! Han burde være glad for at noen sitter hjemme og savner han og bare venter på neste gang han kommer hjem...

Men ja, jeg håper det er som du sier. Men man kan alri vite, for gutter har ikke like lett for å åpne seg. Ihvertfall ikke denne karen.. Sukk:)

Men takk for oppmuntrende kommentarer, det hjelper at noen ser lit objektivt på det, og er godt å høre at det er folk i "samme" situasjon. Jeg tror det er mange gutter som er sånn.. Og like mange jenter som blir frustrert! heh:) Uten at han nødvendigvis setter mindre pris på deg av den grunn(Håper jeg!!!)

Skrevet

Det er fort gjort å slite i filler et forhold, når hunnen i forholdet opptrer så klissete.

Skrevet

Jeg er kvinne, og jeg synes slike meldinger bare er pinlige og ubehagelige. Når jeg får slike, blir jeg flau på avsenders vegne. Jeg svarer som regel ikke, for jeg aner ikke hva de vil jeg skal svare. Og så håper jeg de tar hintet og slutter å sende slikt kliss til meg...

Han er i militæret, og har ikke anledning til å ta telefonen hver gang du ringer. Om du i tillegg ringer for å spørre om han blir sur, så skjønner jeg godt at han blir sur... Å mase på folk om de er sure, er en veldig effektiv måte å få dem til å BLI sure på..

Det virker rett og slett som om du maser veldig mye. Kutt ned på de klissete meldingene, og ikke ring for å høre om han er sur eller ei. Det kan hende han føler at du er direkte masete og innpåsliten og drukner ham i kliss (det hadde jeg følt om du hadde oppført deg slik du beskriver..)

Skrevet
Jeg er kvinne, og jeg synes slike meldinger bare er pinlige og ubehagelige. Når jeg får slike, blir jeg flau på avsenders vegne. Jeg svarer som regel ikke, for jeg aner ikke hva de vil jeg skal svare. Og så håper jeg de tar hintet og slutter å sende slikt kliss til meg...

Signerer denne. Jeg er også kvinne og vet ikke om jeg skal grøsse eller le av meldingskliss. (Joda, det finnes nemlig menn som "klisser" også.)

Støtter forslaget om mer "casual" meldinger.

Skrevet

Klissete meldinger er for fjortisser og andre pesielt interesserte. Du virker klissete og masete når du i tillegg ringer for å høre "om han er sur". Da hadde jeg også blitt sur. Ikke alle er sånn som deg, respekter at han ikke er fan av slike meldiger, eller hold på ditt og slit ut tålmodigheten hans. Han savner deg på sin måte. Etter tre år bør du være tryggere i forholdet enn dette.

Skrevet

Nå må vi huske på at den stakkars jenta bare er 18-19 (?) år og aldri har bodd vekke fra kjæresten sin før da. Det var vel noen av dere som ikke er så fan av "meldingskliss" om selv sendte klissete meldinger da dere var 18? Det gjorde i alle fall jeg! :fnise:

Skrevet

Jeg sendte fortsatt kliss i en alder av 22 til eksen gjennom 6 år jeg, og han ELSKET det :fnise:

Gjest Gjest_Lotte_*
Skrevet
Nå må vi huske på at den stakkars jenta bare er 18-19 (?) år og aldri har bodd vekke fra kjæresten sin før da. Det var vel noen av dere som ikke er så fan av "meldingskliss" om selv sendte klissete meldinger da dere var 18? Det gjorde i alle fall jeg! :fnise:

jeg er 20, så jeg er fortsatt liten!! hehe. Takk for svar folkens, hjelper å høre andre synspunkter:) Likte spesielt deg som sier at han savner meg på sin måte. Den skal jeg huske på:)

Og ja.. Jeg er masete og jeg skjønner også at han blir sur når jeg ringer for å høre om han er sur. MEN jeg skjønner fortsatt ikke hvordan han ikke kan syns det er koselig å høre at noen savner han veldig da. Men da antar jeg at det ikke har noe å gjøre med at han tar meg for gitt da...Og det er betryggende :) For han er jo så snill og søt når vi er sammen. Han er bare ikke tilhenger av meldinger. "Sms og kjærlighet hører ikke sammen" sier han. Så får respektere det, ja;)

Gjest Gjest_Fryd_*
Skrevet

hadde tenkt å si "dårlig av han å ikke kunne svare deg ordentlig, og sånn behandler en ikke folk en er glad i. Jeg hadde aldri funnet meg i det. Sier jeg til kjæresten min at jeg savner han, så får han versegod svare, ellers tar jeg det forgitt at han ikke savner meg, og om han ikke savner meg når vi er lenge borte fra hverandre, så der jeg ingen grunn til å være sammen med han"

MEn så så jeg at du skrev at han har sagt at han ikke syns kjærlighet og sms hører sammen. Spør du meg, er det spesielt å ikke ville bruke det kommunikasjonsmiddelet man har, men har han sagt det, så mener han det vel. Og hvis han fortsatt gir utrykk for at han elsker deg når dere er sammen, så gjør han det vel :-)

Skrevet
Nå er jeg så sinna!! Kjærsten min er i militæret, og jeg skriver sånn: Savner deg, syns det gjør vondt hver natt når jeg må legge meg uten deg osv..

Han svarer ikke på de! Så spør jeg om han syns det er teit at jeg skriver sånt om at jeg savner han osv. Da skrev han tilbake: "..." Vi har vært sammen i 3 år, og jeg vet han er veldig gla i meg, men...

Herregud, hvorfor syns han det er teit?? Hva er greia?! Blir jo helt frustrert, også blir han sur på meg, når jeg blir redd og prøver å kontakte han for å høre om han er sur.

Hvorfor er det ikke søtt å få sånne meldinger?! Jeg hadde blitt glad! Hvorfor i H****** syns han det ikke er koselig, driter han i at noen elsker han? Tar han det for gitt?

Hva syns dere, og HVA ska jeg gjøre?????

Det ligger ikke for alle å skrive slike meldinger. Det trenger ikke være en grunn til det.

Gjest adriana27
Skrevet

Det er nok ikke det du vil høre, men prøv å være sammen med noen som stadig vekk må ha bekreftelser, så skjønner du hvor slitsomt det er.

Vis deg som selvstendig, trygg på deg selv og "selv-bekreftende", og han kommer til å gi deg mye mer oppmerksomhet.

Gjest Gjest_Lotte_*
Skrevet
Det ligger ikke for alle å skrive slike meldinger. Det trenger ikke være en grunn til det.

Nei, jeg tror ikke han helt vet hva han vil svare. Han har i tillegg dysleksi(mild grad). En ting er å ikke svare da, men en annen ting er å synes at slike meldinger er teite! Men så leste jeg jo at mange av dere var enig med han, at det blir for klissete osv. Og det er vel slik han føler det. Men jeg syns han burde bli glad uansett.

Gjest Gjest_Lotte_*
Skrevet
Det er nok ikke det du vil høre, men prøv å være sammen med noen som stadig vekk må ha bekreftelser, så skjønner du hvor slitsomt det er.

Vis deg som selvstendig, trygg på deg selv og "selv-bekreftende", og han kommer til å gi deg mye mer oppmerksomhet.

DET er et råd jeg skal prøve! Noen konkrete tips? Skal jeg svare kaldt og kort på meldinger, ikke ta kontakt før han gjør det osv? Trenger hjelp til hvordan jeg skal oppføre meg overfor han når han er vekk! Tar imot kritikk og råd med glede!

Gjest adriana27
Skrevet
DET er et råd jeg skal prøve! Noen konkrete tips? Skal jeg svare kaldt og kort på meldinger, ikke ta kontakt før han gjør det osv?

Tror du damer som er voksne, selvstendige, trygge på seg selv og "selv-bekreftende" spiller slike spill?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...