Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig slutta i jobben som jeg har hatt siden januar. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne få feriepengene sammen med siste lønna mi (som er 10.desember) stemmer dette?

Får jeg forresten feriepenger for månedene jeg har vært sykemeldt og?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, det stemmer. Men du må betale skatt for feriepengene, som du vil få tilbakebetalt når selvangivelsen er levert inn til våren.

Du skal også få bet feriepenger i sykemeldingsmåneder.

Skrevet
ja, det stemmer. Men du må betale skatt for feriepengene, som du vil få tilbakebetalt når selvangivelsen er levert inn til våren.

Du skal også få bet feriepenger i sykemeldingsmåneder.

Takk for raskt svar! Jeg betalte 50% skatt de 4 første månedene så jeg skulle bare betale 10% skatt ut året, vet du om det gjelder for feriepengene og da?

Skrevet

Det kommer an på firmaet. Kan være de trekker "full" skatt på feriepengene, men du får dem jo tilbake med renter på skatteoppgjøret. Såfremt du ikke har betalt for lite skatt ifm total inntekt da. Ser du har et skattetrekk på gj 28% på lønnen

Skrevet
Det kommer an på firmaet. Kan være de trekker "full" skatt på feriepengene, men du får dem jo tilbake med renter på skatteoppgjøret. Såfremt du ikke har betalt for lite skatt ifm total inntekt da. Ser du har et skattetrekk på gj 28% på lønnen

Har man ett prosentkort trekker man også prosentrekk på utbetaling av feriepenger opptjent i ferieåret. Du har også krav på og få utbetalt feriepengene på siste lønnsutbetaling i følge ferieloven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...