Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Denne type tråder kommer alltid opp i ulike former hvert år, men jeg tenkte at det ikke skader å se om noen luringer kommer med gode forslag som andre ikke har snublet over ennå.

I år skal jeg lage en pakkekalender til søsteren min, og tar gjerne imot forslag til innhold. Så langt har jeg kjøpt/planlagt å kjøpe alt fra CD-er og filmer (et par til rundt 150, men flest langt billigere), godteri hun liker spesielt godt, noen søte sokkepar, en rar barnebok, øl eller vin, gavekort på kinobillett og en liten ting jeg har strikket selv.

Jeg har også vurdert gavekort på middag, men ettersom jeg ofte lager mat til henne uansett (vi bor i samme kollektiv) blir det litt unødvendig. Restaurantbesøk blir vanskelig å få til ettersom vi begge jobber kveldstid stort sett hele desember. Pris betyr ikke så mye, vi pleier å gi hverandre alt fra helt gratis eller veldig billige småting til litt større ting til flere hundre kroner en sjelden gang.

Det er også hyggelig hvis noen har hyggelige forslag til utformingen av kalenderen også! De siste årene har jeg gått for den artige fyrstikkeske-varianten, men tar gjerne imot tips om andre festlige, gjerne litt kreative (men helst ikke for tidkrevende!) pakkekalenderopplegg.

Fortell gjerne hvordan dere planlegger å lage/ha kalendere i år!

Endret av Visiter
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I stedet for restaurantbesøk, kan du kanskje invitere henne på en morgen-cappuccino på kaffebar?

Jeg har også laget kalender til søstera mi. I den er det mange småting: litt julepynt, noen fine lys, tyggis, et par små sjokolader, en håndkrem, fine servietter, en morsom oppvaskbørste, hodepinetabletter til dagen etter julebordet, gløggkveld hjemme hos meg...

Jeg har også laget kalender til kjæresten min. Han får noen bøker og cd-er jeg har kjøpt på tilbud de siste månedene, litt julegodt, billetter til en forestilling, gavekort på kyss fra topp til tå (neppe det riktige til søstera di, men hva med skuldermassaje?), kinderegg, en leke, mikado...

Skrevet
I stedet for restaurantbesøk, kan du kanskje invitere henne på en morgen-cappuccino på kaffebar?

Jeg har også laget kalender til søstera mi. I den er det mange småting: litt julepynt, noen fine lys, tyggis, et par små sjokolader, en håndkrem, fine servietter, en morsom oppvaskbørste, hodepinetabletter til dagen etter julebordet, gløggkveld hjemme hos meg...

Jeg har også laget kalender til kjæresten min. Han får noen bøker og cd-er jeg har kjøpt på tilbud de siste månedene, litt julegodt, billetter til en forestilling, gavekort på kyss fra topp til tå (neppe det riktige til søstera di, men hva med skuldermassaje?), kinderegg, en leke, mikado...

Hadde det ikke vært for at vi begge er en smule anti-kaffe, hadde kaffebar-besøk vært et godt forslag. Men felles lunsj/kafébesøk før jobb eller lignende kan kanskje la seg gjøre?

Ellers var det flere gode tips blant de du kom med! Sånt som julepynt og servietter og denslags er vel kanskje ikke helt hennes greie, og vi e vel heller ikke helt typene til å gi hverandre massasje (langt mindre tåkyss, haha!) men håndkrem, trivelig oppvaskbørste (det ga jeg til samboeren min i fjor, og det slo an!) og sånt er kjempelurt.

Spesielt likte jeg tipset om hodepinetabletter til dagen etter julebordet. Jeg tenkte å passe på å gi henne vin eller øl en fredag eller lørdag, så da er det jo kjempefestlig med hodepinetabletter og kanskje en bakfyll-film dagen etter!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har noen dager igjen å fylle i kalenderen, visst ... Noen forslag?

Forresten: Er det noen som har forslag til hvordan man lager små håndtak til fyrstikkeskekalendere?

Skrevet

Du kan lime på små treperler til håndtak.

Kanskje kakeformer, så dere kan bake pepperkaker sammen? (Er jo mange slike tips rundtomkring på forumet)

Skrevet

Splittbinders er en greit som håndtak.

Skrevet

Takk for tips! Jeg er redd for at perler vil falle av når man drar i dem, jeg vet jo ikke hvor godt limet holder. Splittbinders var slett ikke dumt, jeg får sjekke om vi har noe sånt. Nå begynner det jo å bli lovlig sent å kjøpe noe nytt. De har sikkert ikke denslags på Bunnpris, tipper jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...