Gå til innhold

oppklipt...??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har langt hår, tykt med mye volum. Blondt med fall.

Har det oppklipt, med kanskje 7-10 cm forskjell på det lengste og det korteste.

Er fristet til å klippe det opp enda mer, ganske drastisk. Og kanskje ha en slags lugg, (IKKE for kort, passer dårlig for min hårtype..)

(ser vel for meg en slags rufsete saltvanns strand-frisyre... :roll: )

Noen med erfaringer fra en slik klipp? Kan det bli fint, eller er det best når langt hår er mest mulig i like lengder..??

Hva tror og syns du?

Takker for svar og synspunkter...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det høres ut som om du allerede har veldig oppklipt hår, men det kommer selvfølgelig an på hvor langt hår du har.. (Når jeg ser på mitt hår har jeg visst enda mer oppklipt..)

Det kan bli kjempefint å ha det mer oppklipt. Særlig hvis du har mye fall i håret. Mitt ser dessverre veldig fort slitt ut, men jeg er veldig fornøyd etter at jeg klippet det opp. Det krever virkelig at du stusser det ofte. Men det blir lettere og enklere å sette opp.

Det blir lett litt mye lugg synes jeg. Personlig liker jeg det best uten lugg.

Men har noen tips til stylingprodukter til slikt hår? Jeg vil ha volum, men kunne fremheve fallet i håret...

Jeg synes faktisk det er enklere å få det rett når jeg har det oppklipt (som med flattang..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

takk for svar!

Har tenkt litt på det med at det blir slitt.. Tuppene mine blir fort stygge, og med enda mer oppklipt hår, er det jo på en måte enda mere tupper... Og da blir det kanskje fort stygt over hele liksom!

*tenke tenke*...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liten

Det høres ut som du har så og si samme hår som meg og jeg har alltid hatt det litt oppklipt, men klippet det ganske drastisk opp sist - og er kjempefornøyd! :briller:

Strevde litt med å finne bilder som viser hva jeg mener, men hvis du har sett Nathalie Imbruglia i filmen John English, så er det noe a al den frisyren hun har der.

Jeg er kjempefornøyd med klippen, men det forutsetter nok et tykt hår med fall. Men har du det, så har di verdens deilgste wash & go-frisyre nå til sommeren - bare å klemme inn litt skum eller saltvannsspray og la det lufttørke. Evt forvandle hele frisyren ved å føne det eller bruke glattetang.

U go girl! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liten

"Saltvannsspray" er vel egentlig litt misvisende, ettersom det ikke er snakk om en sprayflaske med saltvann, men en stylingspray som gir samme effekten som når en har badet håret i saltvann. Det gir en fresh rufselook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke bare å klippe håret i ulike lengder - kortere på toppen? Jeg vet det går an å klippe det opp på forskjellige måter, men har de prøvd på deg, og så synes det ikke? Håret ditt har veldig mye å si på effekten.. Finere på tykt hår med mye fall/krøller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liten

Har du veldig tjukt hår, så må det nok tynnes en del for å få fram graderingene ellers blir det for "massivt" og oppklippingen kommer ikke ordentlig fram.

Her er forresten et bilde av Natalie Imbruglia som viser håret hennes etter at hun klippet det kraftig opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja det var veldig fint!! (det er meg som startet tråden..)

Nå har jo jeg en annen hårtype enn henne da ser det ut som. Med fall i. Men kunne virkelig tenke meg å prøve en sånn klipp! Vil kanskje se stiligere ut med håret løst....!! Og vil at det skal være litt tøft og sexy, ikke sånn søtt og kjedelig-langt.. Hvis noen skjønner!!?

Og da er vel dette en ide.. Hm.. Må tenke litt til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liten
Er det slikt du har Liten? Kjempefint!

Håret mitt er ikke fullt så langt og noe tjukkere + litt mer fall i, men klippen er super. I går vasket jeg det, klemte inn skum - og gikk. Og så kul ut på håret da det tørket! :hoppe: I dag sprayet jeg bare inn litt saltvannsspray og ser så fresh og fin ut! :briller:

Og så er jeg blondine da! ikke å forglemme... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst å gjøre noe med håret mitt jeg også. Det er alt for tykt, slik at det ser ut som en hjelm. Det når meg (når det er vått) til BH-stroppen, men når det er tørt er det krympet (har fall) slik at det ikke er lengre enn til litt nedefor skuldrene..

JA til rettetang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Saltvannsspray" er vel egentlig litt misvisende, ettersom det ikke er snakk om en sprayflaske med saltvann, men en stylingspray som gir samme effekten som når en har badet håret i saltvann. Det gir en fresh rufselook.

Hei :)

lurte bare på hva en slik spray koster jeg, og hva den heter?

Syns den looken hørtest veldig kul ut, så fikk litt lyst å prøve. Har selv gyllenblondt og oppklippet hår, så håper det kan passe.

PÅ forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Akkurat slik er håret mitt nå!

:lol:

Klipte det for to uker siden, er helt mørk med glatt hår.

Hadde alt like langt à la Jennifer Aniston, men ble drittlei. Nå er håret oppklipt overalt, etter frisørens forslag, lettvint og greit. Brukte saltvannsspray i fjor, skal kjøpe meg en flaske igjen.

Jeg har veldig tykt hår, nå er det blitt lettere og luftigere å jobbe med. Anbefaler alle med langt, tungt og glatt hår å klippe det opp!

:lol:

Synes av en eller annen grunn det er finest på mørkt hår og...

:kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sprayet jeg bare inn litt saltvannsspray og ser så fresh og fin ut!

Liten: hvilken saltvannsspray bruker du? Jeg har prøvd Beach Blonde og Wella High Hair sine, og var egentlig ikke fornøyd med noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nysgjerrig på s.k. saltvannspray...

Liker håret mitt når jeg har badet i saltvann.

Men liker ikke stylingprodukter som lukter skarpt av parfyme og føles småklissete eller hardt...

Kan kanskje lage egen saltlake eller? :ler:

Kanskje jeg skal teste det ut...

Skal fortelle resultatet.

Nå har jeg klippet meg selv. Tok flere dager - har langt hår. Men nå ser det ok ut, jevnt og bare en cm. oppklippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurte bare på hva en slik spray koster jeg, og hva den heter?

quote]

Er det ikke John Frieda Ocean Waves? Det ligger rundt 60 kroner tror jeg. (Jeg kjøpte min hos Vita.) Er veldig fornoyd med denne produkt, selv om jeg har langt hår. Bruker den nå jeg vil ha litt bølger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ocean Waves var det jeg prøvde, ja, ikke beach blonde. John Frieda i hvert fall.

Syntes jeg fikk litt fett hår av den. Og så fikk jeg tørt hår av Wella High Hair Ocean Spritz. Så en slags mellomting hadde vært ypperlig.

Jeg har sett at d:fi har en, som heter Beach Bum (?) og lurte på om noen hadde prøvd den. Eller andre merker som noen kan anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...