Gjest Gjest_plonk_* Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 Litt usikker på om jeg skal legge den her eller på Kropp, men prøver her da til syvende og sist handler om muligheten for å bli gravid. Jeg har hatt betennelse i livmoren to ganger, begge gangene ble jeg veldig dårlig og måtte på antibiotika. Årsaken er ukjent, ikke klamydia eller annen kjønsykdom. Ble sittende å lese litt i pasienthåndboken på nett, der står det: Hvordan er langtidsutsiktene? De fleste blir friske etter behandling med antibiotika. Hos omtrent 25% oppstår det skade på egglederne som følge av infeksjonen. Dette medfører økt risiko for nye infeksjoner, kroniske bekkensmerter, smerter under samleie og svangerskap utenfor livmoren. (...) 10%-15% av pasientene blir infertile (mister evnen til å få barn på vanlig måte) etter første episode med bekkeninfeksjon. Andelen øker etter flere episoder. Link Ikke lystig lesning akkurat. Jeg plages med mye smerter i livmoren, ofte etter sex. Har gjerne menssmerter lenge før mensen, og noen ganger etter. Har hatt en GU i det siste, nevnte smertene for legen, men han så ikke noe galt og brydde seg egentlig ikke så hardt om noe som helst. Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men frykter vel at sjansen for å få barn skal være redusert. Burde jeg ta dette opp med legen igjen eller kan man skjekke dette privat?
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Hei Jeg har hatt en slik betennelse. Også av ukjent årsak. Etterpå fikk jeg en gynekologisk undersøkelse og legen sa at alt var helt fint. Vil anbefale deg å gjøre det samme. Det hjalp i hvertfall for min del å få en bekreftelse. Får håpe det stemmer:) Ikke godt å gå rundt å bekymre seg
Gjest Lefsa i.i Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 hei, begge to! jeg har også hatt livmorbetennelse, ganske ille sådan. Var innlagt på sykehus i ca to uker pga jeg hadde gått så lenge med betennelsen. Årsaken er usikker, men legen sa at det KAN ofte skje hvis man bruker kun tamponger og ikke bind. (mye større fare for å få bakterier inn i skjeden) Jeg har en sønn på tre år nå, og det var ikke noe problem å bli gravid dengangen, vet jo ikke ennå hvordan det går nå. Sist ble jeg gravid med en gang etter pillekutt, rakk ikke få mensen engang. Så jeg krysser fingrene for at det helst går bra for dere også. Gjør bare det dere kan for å ikke få det flere ganger, da kan det visst begynne å spøke. Bruk tampong kun "til ball" som legen min sa. Er dere på sydentur og får mensen, så sett i en tampong og bad i vei, men bytt så fort du kommer opp av vannet. (kjøp heler med et par ekstra pakker) Hold deg varm . Jeg bruker gjerne "mamelukker" om vinteren hvis jeg går i skjørt og det er ille kaldt, mine er et par avklipte ullstrømpebukser, klipper de omtrent ved kneet. Er skjørtet kort så rull opp.... Lykke til!
Gjest Gjest_plonk_* Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Hei Jeg har hatt en slik betennelse. Også av ukjent årsak. Etterpå fikk jeg en gynekologisk undersøkelse og legen sa at alt var helt fint. Vil anbefale deg å gjøre det samme. Det hjalp i hvertfall for min del å få en bekreftelse. Får håpe det stemmer:) Ikke godt å gå rundt å bekymre seg Har hatt en GU, men den kunne ikke forklare smertene mine. Som jeg skrev, legen brydde seg mindre, så jeg bekymrer meg minst like mye etter undersøkelsen hei, begge to! jeg har også hatt livmorbetennelse, ganske ille sådan. Var innlagt på sykehus i ca to uker pga jeg hadde gått så lenge med betennelsen. Årsaken er usikker, men legen sa at det KAN ofte skje hvis man bruker kun tamponger og ikke bind. (mye større fare for å få bakterier inn i skjeden) Jeg har en sønn på tre år nå, og det var ikke noe problem å bli gravid dengangen, vet jo ikke ennå hvordan det går nå. Sist ble jeg gravid med en gang etter pillekutt, rakk ikke få mensen engang. Så jeg krysser fingrene for at det helst går bra for dere også. Gjør bare det dere kan for å ikke få det flere ganger, da kan det visst begynne å spøke. Bruk tampong kun "til ball" som legen min sa. Er dere på sydentur og får mensen, så sett i en tampong og bad i vei, men bytt så fort du kommer opp av vannet. (kjøp heler med et par ekstra pakker) Hold deg varm . Jeg bruker gjerne "mamelukker" om vinteren hvis jeg går i skjørt og det er ille kaldt, mine er et par avklipte ullstrømpebukser, klipper de omtrent ved kneet. Er skjørtet kort så rull opp.... Lykke til! Som sagt allerede klart å få det to ganger Ikke bra. Har hatt samleier uten prevensjon nå i 9 måneder, så man begynner vel å lure litt. Nå er vi ikke prøvere i den forstant at vi temper og prøver å få en spire til å sitte, men man vet jo aldri. Kan jo hende man plutselig vil ha barn.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 Har hatt en GU, men den kunne ikke forklare smertene mine. Som jeg skrev, legen brydde seg mindre, så jeg bekymrer meg minst like mye etter undersøkelsen Som sagt allerede klart å få det to ganger Ikke bra. Har hatt samleier uten prevensjon nå i 9 måneder, så man begynner vel å lure litt. Nå er vi ikke prøvere i den forstant at vi temper og prøver å få en spire til å sitte, men man vet jo aldri. Kan jo hende man plutselig vil ha barn. Hei Det var jeg som skrev til deg første gangen Jeg synes du skal insistere på å få en ny undersøkelse. Fortell om bekymringene dine. Jeg tror likevel ikke det skal være noe problem for deg å bli gravid altså. Betennelsen skal ha gått langt før dette er et stort problem. Husk at du kan få betennelse av bakterier fra partneren din når dere har hatt sex også.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå