Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 Jeg har fått meg ny pc, og når jeg går inn på bankens hjemmesider (www.snn.no) får jeg ikke opp linken for å logge inn på nettbanken. Jeg har gjort alt som står i feilsøkings-listen for problemer med nettbanken som står på bankens sider, jeg har aktivert cookies, har siste versjon av java etc. Hva er galt, og hvordan løser jeg det?
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 IE, men har også prøvd med Opera. En venninne testet siden, og hun får opp en tydelig link for innlogging i nettbanken på startsiden.
Gjest Miley Skrevet 16. november 2008 #4 Skrevet 16. november 2008 IE har vel noe aktive-x eller hva det heter, har du lastet ned den?
Antoinette Skrevet 16. november 2008 #5 Skrevet 16. november 2008 Jeg er ganske sikker på at problemet ligger i nettleseren.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #6 Skrevet 16. november 2008 Det er ikke noe spesielt med der innlogginslinkene står, det er bare et vanlig bilde og lenker. Du har ikke noe reklameblokker eller noe? Norton?
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #7 Skrevet 16. november 2008 Jeg er ganske sikker på at problemet ligger i nettleseren. Men hvorfor fungerer det da ikke i både IE og Opera? Og ang. active X, da burde det vel fungert i Opera? Hvordan laster jeg ned Active X?
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #8 Skrevet 16. november 2008 Har du prøvd med www.sparebank1.no ?
Gjest Miley Skrevet 16. november 2008 #9 Skrevet 16. november 2008 Men hvorfor fungerer det da ikke i både IE og Opera? Og ang. active X, da burde det vel fungert i Opera? Hvordan laster jeg ned Active X? Jeg har ikke brukt Opera på mange år så jeg vet rett og slett ikke. Dersom siden trenger denne, vil det legge seg en slik gul linje øverst. En slik du trykker på og så får du valg om du vil laste ned eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #10 Skrevet 16. november 2008 Har du prøvd med www.sparebank1.no ? Jepp.
Gjest ts Skrevet 16. november 2008 #11 Skrevet 16. november 2008 Nå har jeg lastet ned Firefox og prøvd med den, og får fortsatt ikke opp link til tjenesten. Har slått av windows-brannmuren,så det er ikke den som blokkerer.
Gjest Miley Skrevet 16. november 2008 #12 Skrevet 16. november 2008 Hvilken nettbank er det du prøver på? Sikker på at nettbanken fungerer?
punkyB Skrevet 16. november 2008 #13 Skrevet 16. november 2008 Prøv å søk opp siden via google e.l. og gå inn derfra
Gjest ferale Skrevet 16. november 2008 #14 Skrevet 16. november 2008 Har du installert siste versjon av java? Sjekk også at port 443 er åpen i Moden/wlan ruter. Det er denne porten som gjør det mulig å komme inn på krypterte internettsider, det vil si sider som begynner med "https".
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #15 Skrevet 17. november 2008 Takk for råd alle sammen, men det viste seg at problemet var forårsaket av noe så ulogisk som fargetemaet jeg hadde valgt (vindusfarger etc). Da jeg valgte et annet fargetema kom link-ruten opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå