Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 16. november 2008 #1 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg skulle ønske det var litt lettere å treffe noen på en naturlig måte i hverdagen... Når det ikke er noen i vennekretsen eller på jobben som er interessante, virker det som de eneste alternativene er å treffe noen på byen eller på nettet. Jeg skulle ønske det gikk an å flørte med noen i hverdagen; på gata, i butikken, på café, osv. Da ser du jo fort om du er tiltrukket av personen, og kunne tenke deg å bli kjent. Noen andre som savner flørt i hverdagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjetil Skrevet 16. november 2008 #2 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg har vært mye ute å reist i land som blandt annet Brasil, Spania og Frankrike. Kvinner er generelt mye mer utadvendt og flørtete i disse landene og som mann opplever man ofte kvinner som gir deg blikk, dumper borti deg enten det er på stranda, i butikken eller på gata. Som mann setter mann pris på denne oppmerksomheten og jeg gjengjelder ofte dette med å ta kontakt, småprate og flørte tilbake. Det ligger ikke naturlig for norske kvinner å flørte slik i dagliglivet. Derfor blir det heller ikke til at menn tar iniativ til å flørte med kvinner på gata da han sjelden vil oppleve å få den respons han ville ha fått tilbake i feks et latinamerikans land. Det er verken mannens eller kvinnens feil. Bare slik kulturen er i Norge. Trist og kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 16. november 2008 #3 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg har vært mye ute å reist i land som blandt annet Brasil, Spania og Frankrike. Kvinner er generelt mye mer utadvendt og flørtete i disse landene og som mann opplever man ofte kvinner som gir deg blikk, dumper borti deg enten det er på stranda, i butikken eller på gata. Som mann setter mann pris på denne oppmerksomheten og jeg gjengjelder ofte dette med å ta kontakt, småprate og flørte tilbake. Det ligger ikke naturlig for norske kvinner å flørte slik i dagliglivet. Derfor blir det heller ikke til at menn tar iniativ til å flørte med kvinner på gata da han sjelden vil oppleve å få den respons han ville ha fått tilbake i feks et latinamerikans land. Det er verken mannens eller kvinnens feil. Bare slik kulturen er i Norge. Trist og kjedelig. Jeg får prøve å være litt mer som de latinske damene da, å bruke litt blikk og smil. Så kanskje det blir noe respons etterhvert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prinsæssa Skrevet 17. november 2008 #4 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg skulle ønske det gikk an å flørte med noen i hverdagen; på gata, i butikken, på café, osv. Hey, hvorfor ikke! Jeg er sikker på at det går an jeg, hvis man vil Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 17. november 2008 #5 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg har vært mye ute å reist i land som blandt annet Brasil, Spania og Frankrike. Kvinner er generelt mye mer utadvendt og flørtete i disse landene og som mann opplever man ofte kvinner som gir deg blikk, dumper borti deg enten det er på stranda, i butikken eller på gata. Som mann setter mann pris på denne oppmerksomheten og jeg gjengjelder ofte dette med å ta kontakt, småprate og flørte tilbake. Det ligger ikke naturlig for norske kvinner å flørte slik i dagliglivet. Derfor blir det heller ikke til at menn tar iniativ til å flørte med kvinner på gata da han sjelden vil oppleve å få den respons han ville ha fått tilbake i feks et latinamerikans land. Det er verken mannens eller kvinnens feil. Bare slik kulturen er i Norge. Trist og kjedelig. Jeg har erfart det motsatte. Fikk beskjed om at jeg ikke måtte oppføre meg så "flørtete" da jeg bodde i Spania, for de var ikke vant til at kvinner var sånn. Altså glad, smilende, ertende og utadvendt. Kvinner der nede er mer "fuck off"-ish, spør du meg, og mennene kurtiserer det de er god for. Må smøre ekstra tjukt på for å komme noen vei liksom, og jentene gjør seg kostbar. Sånn er spillet. Mulig du har opplevd dem annerledes fordi du var turist og litt eksotisk spennende for dem? Jeg tror ikke det er vanskelig å flørte hvis man har den personligheten. Men det er liten tvil om at kjønnsrollene og likestillingen i Norge har gjort sitt til at ingen av kjønnene har "ansvaret" for å initiere en flørt lenger, så det blir rett og slett lite av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #6 Del Skrevet 17. november 2008 Det er ikke likestillingens feil at det har blitt mindre flørting i Norge. Vår tids kvinnesyn åpner for langt mer aktivitet og initiativtaking fra kvinners side enn tidligere tiders. Så likestillingen har faktisk bidratt i positiv retning. Det er nok heller den nordiske kulturen som helhet som legger bånd på oss. Vi er generelt ikke så veldig åpne og varme mot hverandre her i Nord. Hvorfor historien har formet vår kultur akkurat slik, overlater jeg til den spesielt intresserte å finne ut av. Men at dette fenomenet har historiske årsaker er i hvertfall hevet over enhver tvil. Innadventheten ligger dypt forankret i kulturen vår. Er enig med TS. Jeg tror et generelt varmere samfunn hadde bidratt til større trivsel. Flørting og komplimenter kan jo lyse opp en hel dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #7 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg liker å se damene i øya når jeg går rundt i byen og smiler (svakt) hvis hun oppdager det og kikker tilbake. Vet ikkje om det kan kalles flørting, men jeg syns at det er litt artig å smile til noen og å få et smil tilbake :-) bare sånt, uten noe mer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #8 Del Skrevet 26. november 2008 Jeg liker å se damene i øya når jeg går rundt i byen og smiler (svakt) hvis hun oppdager det og kikker tilbake. Vet ikkje om det kan kalles flørting, men jeg syns at det er litt artig å smile til noen og å få et smil tilbake :-) bare sånt, uten noe mer... Gjør jeg også; ser både menn, kvinner og barn i øynene og smiler - når jeg har litt overskudd. Menn blir spesielt glade for det. Tror sikkert de er veldig spesielle, og at jeg har lyst på dem eller noe sånt. Ikke noe problem. Venninnen mine kaller det for flørting. Jeg mener det bare er vennlighet. Kanskjeflere burde gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #9 Del Skrevet 28. november 2008 Enig med de over her. Jeg er mann, og liker å se damer i øynene når jeg går på gata. Artig å bare sjekke om man kan få blikkontakt......jeg kom i møte med en flott jente en gang som jeg fikk dette blikket av, og vi smilte godt til hverandre. Det ble et lite "klikk" på gata liksom. Jeg husker det godt, og hadde en flott dag på denne lille opplevelsen. Et smil og et blikk kan varme, kroppspråket ditt forteller og tankene dine kan gi deg drømmer. Din utstråling og kroppspråk betyr nok mye når man treffer folk for første gang. Uansett varmt eller kaldt klima også forresten..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alla Skrevet 28. november 2008 #10 Del Skrevet 28. november 2008 Ja, det er sammen situasjon i Russland. Alle menesker flørte - på jobb_ på butikken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå