Gå til innhold

Dentway-tannbleking

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dentway tannbleking som det reklameres for oppe til høyre nå for tiden, noen her som har prøvd dette??

Er det så ufarlig som det påstås, fungerer det så bra som de vil ha det til?

Jeg har etterhvert begynt å skjemmes litt for noen smågule sidetenner når jeg smiler og har vurdert å bleke dem. Men dersom denne metoden er like god som den tannlegene tilbyr til flere tusen så hvorfor ikke prøve den.

Erfaringer?

Endret av Strix
Skrevet

Ingen som har bleika tennene sine?

Skrevet

prøvde dentway for en god stund siden. var ikke verdt pengene for det gav liten/ingen effekt. kun enflekk på ei tann bak som ble noe hvitere. uansett glad det ikke skjedde på en fortann vertfall!

anbefales ikke. det lureste er nok å gå til tannlegen å betale 1000-2000 kr og få gjort det skikkelig. da kan du være trygg på at resultatet blir bra og gjevnt.

lykke til.

Skrevet
prøvde dentway for en god stund siden. var ikke verdt pengene for det gav liten/ingen effekt. kun enflekk på ei tann bak som ble noe hvitere. uansett glad det ikke skjedde på en fortann vertfall!

anbefales ikke. det lureste er nok å gå til tannlegen å betale 1000-2000 kr og få gjort det skikkelig. da kan du være trygg på at resultatet blir bra og gjevnt.

lykke til.

koster det ikke mer enn 2000 å bleke tennene hos tannlegen??

Skrevet

Jo, det trodde jeg også. Tror nok prisen hos tannlege er rundt 3000-4000 kroner.

Skrevet

Hmm, det hørtes ikke videre lovende ut desert rose, og tusen takk for innspill!

• 1 år senere...
Skrevet (endret)

Jeg har brukt dentway, virket veldig bra på meg. Fikk hvite tenner, på mindre tid enn det sto foreskrevet at fleste måtte bruke.. Fikk heller ingen ising, men dersom blekegelen kom borti tannkjøttet ble jeg sår.

Negative ting er at tannskinnen er drit ekkel, man får mye spytt i munnen, og det blir blandet med blekemiddelet, altså man kan ikke svelge spyttet. Mulig det var psykisk at det blandet seg også, men ja.. var uansett ekkelt ;)

Skinnene man får hos tannlegen er en million ganger bedre..

En viktig ting å huske på er at ikke alle tenner kan blekes. Derfor er det lurt å høre med tannlegen først om du har tenner som faktisk kan blekes, og om tennene dine er sterke nok til å tåle bleking, samt sjekke at du ikke har noen hull i forkant. Dette er viktig!!

Endret av supermy
Gjest Gjest_MissCoverdale_*
Skrevet
Jeg har brukt dentway, virket veldig bra på meg. Fikk hvite tenner, på mindre tid enn det sto foreskrevet at fleste måtte bruke.. Fikk heller ingen ising, men dersom blekegelen kom borti tannkjøttet ble jeg sår.

Negative ting er at tannskinnen er drit ekkel, man får mye spytt i munnen, og det blir blandet med blekemiddelet, altså man kan ikke svelge spyttet. Mulig det var psykisk at det blandet seg også, men ja.. var uansett ekkelt ;)

Skinnene man får hos tannlegen er en million ganger bedre..

En viktig ting å huske på er at ikke alle tenner kan blekes. Derfor er det lurt å høre med tannlegen først om du har tenner som faktisk kan blekes, og om tennene dine er sterke nok til å tåle bleking, samt sjekke at du ikke har noen hull i forkant. Dette er viktig!!

Slenger meg på her med at en helst bør sjekke tennene først! Sørg for at de er friske og fine, og tåler tannbleking. Husk at du bør droppe rødvin/snus/kaffe/te i blekeperioden, eller hvertfall minske forbruket av disse varene. Brus er også fy fy da tannbleking ødelegger mer enn nok av emaljen på egenhånd (slik jeg har forstått det hvertfal). Jeg har ikke brukt dentway, men har veldig god erfaring med disse: www.tannbleking.nu. Rask leveranse, utrolige resultater (jeg fikk hvite tenner på to uker, med fire behandlinger i løpet av de ukene). Geléen varer i en evighet. Fikk med to sprøyter, da jeg kjøpte for ett år siden, og den ene sprøyten er fremdeles uåpnet(bleket tre ganger). Det holder å bleike hver 5-6.mnd. Og tenne mine var GULE. Nå er de skikkelig hvite og fine=) Var også hos tannlegen for noen uker siden, og fremdeles null hull, og friske tenner.

Skrevet

Et bra tannblekingsmiddel skal ikke skade emaljen.

Altså dvs noe skader blir det, men ikke mer skader enn man får av å drikke brus, sånn for å sette det i perspektiv.

Om man har emaljeskader så skal man ikke drikke brus, og man skal da følgelig heller ikke bleke tennene.. Sjekk hos tannlegen først :)

Skrevet

Jeg brukte en blekningspenn jeg kjøpte på Vita, den funket for sånn noenlunde bleking, om du ikke er ute etter helt knallhvite tenner da.

Ellers kjøpte venninnen min noen strips på E-bay, de funker virkelig! Hun har veldig hvite tenner nå. Tror det var disse: http://www.whitestrips.com/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...