Gå til innhold

Enda et tema om dagens (førstegangs)mødre!

Anbefalte innlegg

Gjest frittfrem
Skrevet

For gudenes skyld. Gi dere! Dere eier ikke verden og dere har ikke forstått alt!

For første gang sipper dere over at dere må få "trygd" i fra nav. At dere "bare" har et år permisjon. At den kræsjer med fars, at dere hadde den værste fødselen noen sinne, at dere enten må amme så stille og privat at alle må være døsens stille i mens amming pågår, ellers popper det pupper opp i fra alle kanter, og da hvor som helst.

Dere klager over venner som blir borte, og dere er virkelig overbevist om at dere har aaaldri snakker masse om babyer og bleieting, slik at du ser ikke grunnen til at dem ble borte heller.

Sorry snupper, men dere snakker nesten bare om hvor herlig det er å bli mamma, hvor dere "plutselig" nå blir motstandere av abort (skulle likt å sett dere bli smelt på tjukka rett etter fødsel, hadde ikke vurdert abort da heller, nei?), hvor nærmest religiøst dette er, og ingen kan umuuulig forstå dette (nei litt enig, men ikke snakk så mye om ting vi ikke forstår da vel!), og ingen baby ej vell så søt som dinsin? Faktisk... den ekke så innmari søt allikevel!

(og PS: ikke snakk babysnakk til ungen din. det er faktisk ikke bra med tanke på at den skal lære seg å snakke rent når den vokser opp).

Det er en grunn til at man sutrer angående da, spesielt førstegangsmødre.

Tror dere ikke andre kan inneha lykkefølelser og forelskelsesfølelser uten om det å få barn?

Nå for tiden vitner det ofte om at alt for mange blir mødre bare for å bli det. Alle andre blir jo smelt på tjukka, så hvorfor ikke bli det selv?

Det virker ikke som om dere ser konsekvensene av det å få barn, og det at barnet dumper inn i kriserammede hjem mtp økonomien, det driter dere totalt i.

Merkelig at det dumper ut flere babyer nå enn før er det ikke? Og merk da krisesituasjonen som er i verden med tanke på økonimien.

Aner jeg et snev av barnebidragssvindel her? Haha! For å få redda renteoppgangen på boligen din?

Det kan virke sånn... Et desperat og idiotisk skrik om hjelp på å bevare både hus, hjem og ikke minst ektemann....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jammen mye jeg ikke har skjønt gitt :ler:

Men at ingen baby er så søt som min, det er jeg selvfølgelig enig i ;)

Skrevet

Det er vel iallefall bedre å ikke ha skjønt alt, enn ingenting slik som deg? hehe

Skrevet

Men ingen svarte deg på det angående økonomien, da. ;)

Skrevet

enig i noe av det du skriver, menn langt i fra alt.

det jeg reagerer mest på med ny skapte mødre er at de vet ALT om unger, oppdragelse og hva en unge trenger, allerede første dagen de er mamma.

litt rart at eksempelvis jeg som har har to unger jeg har oppdratt alene (11 og 13), jeg har jobbet med barn i 10-12 år og har utdanelse til og jobbe med barn, jeg kan ingen ting om barn i forhold til mange ny bakte mødre.

menn at deres barn er størst, søtest og best i alt, den har jeg full forståelse for:-)

Skrevet
Men ingen svarte deg på det angående økonomien, da. ;)

Er vel heldig er jeg... Vi har ordnet økonomi, og har ikke noe problem med å ha råd til å få barn.

Men jeg har hørt folk som får et ekstra barn for å gå lenger hjemme med kontantstøtte. Men jeg er ganske sikker på at det er et mindretall.

Er nok en del verdensmestere også ja. Det synes jeg er rart, jeg var kjempe usikker når vi dro hjem fra sykehuset med lillegutt. Det er masse jeg ikke kan, men så lenge han virker fornøyd så velger jeg å tro jeg gjør en greit jobb.

At enkelte mødre blir veldig opptatt av barna sine er nok sant. Merker det litt selv nå også da... Jeg er hjemme i permisjon, og da er det stort sett lillegutt det dreier seg om. Men prøver å få med meg nyheter også da, og føler ikke at jeg har mistet noen venner. Heller bare fått flere :)

Gjest Gjest_Karin_*
Skrevet
Et desperat og idiotisk skrik om hjelp på å bevare både hus, hjem og ikke minst ektemann....

Faktisk peker du på noe som er sant...mange kvinnerblir gravide med vilje for å holde på mannen.

Vi vet jo alle at menn ikke tør å bryte opp familie/hjem/kone/barn, så det er bare å la ungene ploppe ut, og så er man sikret mannen for resten av livet. Er det ikke flott hvor forutsigbare dumsnille menn er?

Skrevet

Av alle tråder jeg har lest på kg... Så er dette glatt den mest idiotiske. Gratulerer.

Skrevet (endret)
Er vel heldig er jeg... Vi har ordnet økonomi, og har ikke noe problem med å ha råd til å få barn.

Okey :)

Kontantstøtten er vel ikke så mye at det virkelig er verdt å gå hjemme for heller, så tviler også på at flertallet gjør slikt, ja.

Faktisk peker du på noe som er sant...mange kvinnerblir gravide med vilje for å holde på mannen.

Vi vet jo alle at menn ikke tør å bryte opp familie/hjem/kone/barn, så det er bare å la ungene ploppe ut, og så er man sikret mannen for resten av livet. Er det ikke flott hvor forutsigbare dumsnille menn er?

Hehe, litt enig i denne jeg. Har sett mange eksempler på kvinner som prøver å enten beholde sin mann med en graviditet, eller kapre en mann ved en graviditet.

Utrolig at enkelte menn lar seg så lett lure.

Endret av BrunetteBarbie
Skrevet

Her var det jammen mye teit og lite gjennomtenkt. For eksempel så er ikke babysnakk til noe som helst hinder for et godt språk hos barnet. Det er en gammel myte som er motbevist. Joda, lykke- og forelskelsesfølelser kan man få uten å ha blitt mor, men før man faktisk har opplevd det å bli mamma så aner man ikke hvordan det føles. Vent til du eventuelt blir mor, les dette innlegget og så kan du le av hvor uvitende og naiv du var! ;)

Gjest frittfrem
Skrevet

Jeg vet. At damer går og har seg bare for å HA mannen er patetisk og skjer mye mer enn hva man skulle trodd.

Hehe, litt enig i denne jeg. Har sett mange eksempler på kvinner som prøver å enten beholde sin mann med en graviditet, eller kapre en mann ved en graviditet.

Utrolig at enkelte menn lar seg så lett lure.

Ja! som jeg skriver så er dette patetisk og de fleste nekter og for no sånn.

Her var det jammen mye teit og lite gjennomtenkt. For eksempel så er ikke babysnakk til noe som helst hinder for et godt språk hos barnet. Det er en gammel myte som er motbevist. Joda, lykke- og forelskelsesfølelser kan man få uten å ha blitt mor, men før man faktisk har opplevd det å bli mamma så aner man ikke hvordan det føles. Vent til du eventuelt blir mor, les dette innlegget og så kan du le av hvor uvitende og naiv du var! ;)

Typisk svar fra en mor. sikkert førstegangs også, ikke sant?

jeg tror ikke det jeg du. det er bare noe dere som fikk barn i blinde prøver å trøste dere selv med, tror jeg :)

Skrevet

Jeg er så glad for at vennene mine ikke er slik som deg, ts.

De spørr og graver om den lille jeg har fått. Jeg prøver å unngå å snakke så mye om babyen, men når de spørr svarer jeg selvfølgelig. Og jeg skal ærlig innrømme at innimellom kan jeg prate om den lille uten at noen spørr. Men er ikke det naturlig da når det er noe nytt som opptar en i livet.

Jeg har en venninde som driver mye med hest. Hun kan snakke en del om hest til tider. Det kan jo bli like plagsomt det, for de som gidder å irritere seg over slikt.

Jeg ser absolutt ingen økonomiske goder med å vare hjemme med babyen. Jeg får barnetrygda og fødselsstipend, da jeg har tatt permisjon fra skolen et år. Det er ikke mye å skryte av i det hele tatt!

Jeg hører på alle råd folk kommer med angående babyen. Noen tips har vert gode, andre har jeg vert uenige da har jeg heller gjort ting på min måte.

Og selvfølgelig er jenta mi verdens søteste... i mine øyne :)

Skrevet
Jeg vet. At damer går og har seg bare for å HA mannen er patetisk og skjer mye mer enn hva man skulle trodd.

Ja! som jeg skriver så er dette patetisk og de fleste nekter og for no sånn.

Typisk svar fra en mor. sikkert førstegangs også, ikke sant?

jeg tror ikke det jeg du. det er bare noe dere som fikk barn i blinde prøver å trøste dere selv med, tror jeg :)

Jeg pleide faktisk å samle på sånne som deg når jeg var liten. De hadde hår i alskens farger, og rare små klær. Men så ble jeg lei, og kastet dem når jeg ble sånn åtte år cirka... Etter dèt, har jeg liksom ikke hatt så veldig sansen for troll.

Skrevet (endret)
Det kan virke sånn... Et desperat og idiotisk skrik om hjelp på å bevare både hus, hjem og ikke minst ektemann....

Bare pass deg, en dag blir du sånn sjøl.

Men seriøst, jeg tror du skriver sånt i underliggende frykt for å bli det du selv synes er ille. Det er lett å føle seg som udødelig fristerinne når man er ung. Man er ung og sprek, har tid til å ta vare på seg selv, hele livet ligger foran føttene dine. Og så en dag merker du alderdommen. Så merker du suget av å dele hverdagen med noen. Til slutt er du lei av å bare passe på deg selv, og vil passe på et barn i tillegg. Og da er du typisk ikke lenger så ung, sprek og du har ikke lenger friheten til å være den du helst vil være. Regninger og baby blir viktigere. I tillegg har du blitt så frekk at du har fått ti ganger mer selvtillit, og tør å ta deg til rette - du klager når maten kommer for sent på restaurant, du forlanger å få gå på først på flyet med barnet, du har faktisk selvtillit til å forlange at noen også hører på at du forteller om barnet ditt (det er jo ikke din feil at ingen tør å be deg holde kjeft). Du har altså blitt gammel, fått dårlig tid, blitt tjukk, tjafsete og fått strekkmerker, og er ikke lenger i stand til å ha sex fem ganger i uken. Et monster, i følge deg. Som bare prater om seg og sitt.

Dersom du vil være 22 helt til du blir 62: Leie istedenfor å eie, ikke ha barn, ikke ha mann, fokusere mer på å være tynn enn å bygge et hjem... tja. Noen gjør det også. Men jeg tror mange blir "voksne" - og trives med det. Du har rett til å mene småmødre er teite, for all del - men jeg sier bare, en dag sitter du der sjøl. Om du ønsker det etter hvert.

Endret av Annikken
Skrevet

Gå å legg deg å stå opp igjen når du har blitt litt blidere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...