Gjest skjelver i buksene Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 Jeg fikk nylig beskjed fra min forlover om at hun måtte ha listen over hvem jeg ønsket i mitt utdrikkningslag. Gifter meg ikke før til våren neste år - og etter at jeg kom meg over den første kvalmen og kaldsvetten gav seg, tenke jeg "SHIIIIT nå skjer det, og det er virkelig min tur "- er tydeligvis litt treg i hodet siden jeg ikke fikk de samme tankene etter lokale/kirke/kjole var i boks. Liker til vanlig ikke oppmerksomhet - men skjønner at jeg må stikke fingeren i jorden og bare si "bring it on" til den store dagen - for jeg skal ikke være noen party poop. Er det fler som meg, eller synes alle det hele er super stas og 110% moro hele tiden?
Spatula Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 Jeg gruer meg litt med tanke på utdrikkningslaget, da jeg har valgt to forlovere egentlig tre, men den siste er under 18 år, så jeg regner ikke med henne på et utdrikkningslag. I mine valg av forlovere har jeg nå begynt å skjønt at den ene vil ha stripping osv, mens den andre vil tone det ned med tanke på at jeg ikke er så glad i stripping og utdritning generellt.. Da det virker som om den ene forloveren bare tenker drikking, stripping og flaue aktiviteter. Jeg har sagt klart i fra at jeg ikke under noen omstendigheter kommer til å gå med på stripping, eller å ha det mannlige kjønnsorgan på hodet i form av tiara/hatt og lingnende, osv til total utdritning for andre mennesker, "morro" i dagligvarebutikker som å stjele fra andre mennesker handlekurver for å legge det i noens andre handlekurver eller tilbake i hylla. Mulig at jeg blir kalt for prippen, men det finnes ganske mye annet uskyldig morro man kan ha på et utdrikkningslag. I stedet for et rent utdritingslag som mange mener at det bør være. Jeg forstår deg godt at du er litt skeptisk. Jeg kommer til å være med på masse, men ikke ting som jeg føler meg ukomfortabel med, ting som er til sjenanse for andre, eller ting som er på grensen til galskap. Derfor har jeg alliert meg med den ene forloveren min, som kommer til å tone det hele litt ned, slik at det blir morro for meg som er hovedpersonen, ikke alle som er like heldige der kanskje. Føler vel kanskje at noen ser på et utdrikkningslag som en uskyldning til å tøye grensen eller gå over den slik som russen til tider gjør... Mitt råd er i såfall, si klart i fra hva du ikke er med på og hvorfor
Gjest Gjest_Kathrine_* Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 Det er litt godt å lese at det ikke bare er jeg som gruer meg litt til å bli drukket ut! Men på den andre siden, så har jeg funnet ut at dette skal skje bare en gang, og det er noe jeg bare får bite i meg om det blir flaue ting. Min bekymring derimot(foruten å sprade rundt i hjembygda iført bikini med uvoksa bikinilinje) er at de som blir invitert med på dette gildet føler at det er mer plikt enn kos. Og da spesielt med tanke på kostnadene! Har selv blitt invitert med på utdrikkingslag der forloveren har laget DET opplegget, med DEN regninga som skal deles på deltakerene. For all del, jeg har alltid hatt lyst å glede mine venninner, men har ikke alltid hatt så god råd! Og nå er det jeg som er bruden, og da vet jeg at mange av de som står på min liste fortsatt er studenter, førstegangsforeldre, nyetablerte osv...med andre ord, har ikke så mye å rutte med. I tillegg må de reise langt, enten med fly, tog eller bil for å komme, og det koster jo masse. Så da synes jeg det er ekkelt at de skal bruke så masse penger på meg i tillegg...vil ikke det!! Har fortalt dette til min forlover, men hun sier at det ikke er noe jeg skal bekymre meg over. Og at de helt sikkert kan ta seg råd. Men dette vet jeg kommer til å ende opp med at folk ikke kan komme pga at det koster mer enn det smaker. Er jeg urimelig? Vil heller sitte hjemme en kveld med mine gode venninner og kose oss med vin, enn at folk må betale en haug penger for at jeg skal hoppe ut av et fly eller lignende. Huff!
Spatula Skrevet 16. november 2008 #4 Skrevet 16. november 2008 Det er litt godt å lese at det ikke bare er jeg som gruer meg litt til å bli drukket ut! Men på den andre siden, så har jeg funnet ut at dette skal skje bare en gang, og det er noe jeg bare får bite i meg om det blir flaue ting. Min bekymring derimot(foruten å sprade rundt i hjembygda iført bikini med uvoksa bikinilinje) er at de som blir invitert med på dette gildet føler at det er mer plikt enn kos. Og da spesielt med tanke på kostnadene! Har selv blitt invitert med på utdrikkingslag der forloveren har laget DET opplegget, med DEN regninga som skal deles på deltakerene. For all del, jeg har alltid hatt lyst å glede mine venninner, men har ikke alltid hatt så god råd! Og nå er det jeg som er bruden, og da vet jeg at mange av de som står på min liste fortsatt er studenter, førstegangsforeldre, nyetablerte osv...med andre ord, har ikke så mye å rutte med. I tillegg må de reise langt, enten med fly, tog eller bil for å komme, og det koster jo masse. Så da synes jeg det er ekkelt at de skal bruke så masse penger på meg i tillegg...vil ikke det!! Har fortalt dette til min forlover, men hun sier at det ikke er noe jeg skal bekymre meg over. Og at de helt sikkert kan ta seg råd. Men dette vet jeg kommer til å ende opp med at folk ikke kan komme pga at det koster mer enn det smaker. Er jeg urimelig? Vil heller sitte hjemme en kveld med mine gode venninner og kose oss med vin, enn at folk må betale en haug penger for at jeg skal hoppe ut av et fly eller lignende. Huff! Nei, jeg er helt enig med deg, syns forloveren kan planlegge slik at flest mulige har anledning til å være med, med tanke på dårlig økonomi, jeg var i samme situasjon i sommer på grunn av utdrikkningslag... Og hadde lyst til å si nei, da vi først skulle betale 500 kr hver, også skulle vi deretter betale alt av mat og drinker. + kjøpe alkohol til bruden.. Det var flere som lurte hvor pengene vi hadde betalt på forhånd hadde tatt vegen... Så jeg kommer til å si i fra til mine forlovere angående dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå