Kara W Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 Jeg og mannen spiller mye strategispill på PC, men vi skulle gjerne hatt flere spill vi kan spille sammen. Spill vi liker er Europa Universalis, Crusader Kings, Civilisation, Space Empires osv, altså spille hvor man stort sett skal bygge et imperie. Jeg er også veldig glad i spill som Settlers, Ceasar, SimCity, altså å bygge en by med handel, forsvar osv. Er det noen som har forslag til spill vi kan kjøpe oss? Vi er ikke spesielt opptatt av at spillet skal være nytt og ha fantastisk grafikk. Det er mye viktigere at interaksjonen med de andre spillerene virker, og at man kan bygge opp diplomati, handelsvirksomhet osv.
Fluffie Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 Om jeg husker riktig saa har vel Heroes of Might and Magic muligheter for multiplayer. Men tror ikke jeg har proevd det, saa er ikke sikker paa hvordan det fungerer.
Visiter Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 Hva med Age of Empires-serien? Selv har jeg bare spilt AoE II: Age of Kings, og det bare i singelplayer-modus, men det ryktes at flerspillerdelen er svært god. Handlingen i AoE-spillene er som regel lagt til tidligere tidsepoker, så det blir ikke mye moderne diplomati og krigsføring, men man har realistiske metoder for begge i forhold til andre settlements/empires. Etter å ha bygget opp en sivilisasjon fra scratch eller fra forhåndsvalgte punkt og samlet nok ressurser til å bygge opp en ordentlig by med hær, kan man velge å gå til krig mot eller gi gaver/sette opp handelsruter med de andre sivilisasjonene i området. Man kan vinne ved å overvinne alle de andre, eller ved å løse oppgaver som å bygge et "underverk", for eksempel en storslått katedral, og beskytte denne i så-og-så mange år. Kjempeartig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå