Gå til innhold

Viktigere at barna kommer kommer overens med kjæresten din

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er syk og ligger på sofaen og ser "Mamma søker kjæreste" på TV3s web-tv.

I en av episodene sier mammaen til en jente på fem år og en gutt på ett år at det er veldig viktig at en ny kjæreste går godt overens med barna hennes. Det skjønner jeg selvfølgelig.

Hun presiserer det imidlertid senere at det er aller viktigst at kjæresten går overens med barna. Hvis kjæresten ikke gjør det, så er det uaktuelt. Men hvis kjæresten blir veldig god venn med barna, er det ikke så farlig at det ikke går så bra i selve forholdet. Det kan jo gå seg til senere!

Det forundrer meg at det er viktigere for henne at kjæresten kommer godt overens med barna enn henne selv. Jeg har ikke barn, men kan ikke forestille meg at det kommer til å bli viktigere for meg enn å finne en som passer veldig godt sammen med meg. Spesielt ikke når det er snakk om såpass små barn som her.

Det forutsettes naturligvis at det er snakk om normale, hyggelige og oppegående menn som LIKER barn og som ikke har noe problem med å akseptere at barnet eller barna er en del av pakken.

Er det bare meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt ståsted her er at kjæresten først og fremst skal komme godt overens med barna. Barna skal like ham og han skal like barna.

Og hadde jeg hatt verdens mest perfekte forhold og dette ikke hadde vært tilstede hadde jeg dumpet fyren pga det.

Men jeg hadde heller ikke tatt til takke med et forhold som er så som så bare fordi ungene likte ham.

Skrevet
Er det bare meg?

Det er ikke bare deg.

Og de fleste av dem prioriterer ikke det heller ikke i praksis i det lange løp, da kunne de jo bare vært sammen med barnefar, som i de aller fleste tilfellene elsker barna.

Den tryggeste konstellasjonen man kan gi sine barn, er å være to voksne som elsker hverandre. Varme følelser, hjelp og støtte i forholdet gir energi til å ta vare på ungene, i tillegg til at forholdet er tryggere mot samlivsbrudd for barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...