Gå til innhold

id og andre mineral-type pudder foundations..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har alltid slitt litt med dårlig hud.. eller, veldig typisk ujevn hud som kommer å går med både årstid,hormonforandring osv.. aner ikke hvorfor det kommer mer noen ganger enn andre.. har slitt endel det siste året med mye kviser under hakepartiet, å kommer å går litt..

MEN jeg har prøvd mye forskjellig sminke.. veldig mange forskjellige type foundation å jeg ser at her inne sverger nesten ALLE til type ID, pure lux, å andre mineral sminker.. men jeg har prøvd ID å likte det IKKE.. brukte det en periode men begynte å klø litt, føler meg fettete å blank glinsende på en rar måte når jeg bruker det, er alle mineral sminker sånn??? kan bare ikke like det, å det IRRiterer meg:(

noen som kan hjelpe?? :(

Skrevet

Kviser i den nedre del av ansiktet (kinn, hake, kjeveparti, hals, bryst og rygg) er som regel hormonelt.

Men til det du egentlig lurte på: ID har mye shimmer i seg og den inneholder endel bismuth (som gjør at den skal sitte lenger på huden blandt annet) og dette kan noen reagere på, enten ved at de får utslett, kviser eller begynner å klø. Hadde samme problem selv med ID. Har du prøvd noen andre merker? Finnes jo de som ikke inneholder bismuth også, som for eks: Everyday minerals.

Skrevet

vet du en bra side som selger everyday minerals? evt litt billigere side?

jeg har også dette problemet at jeg klør, trodde først at det var på grunn av at man måtte bruke børsten i hele ansiktet, men har funnet ut at det må være noe mer, har gått over til å bruke den som consiler nå, for man blir jo så glittrende:P og under et lag med matte mousse funerer den bra :P

Gjest Deception
Skrevet

Everyday Minerals er billig i utgangspunktet; den største foundationen koster 12 USD, og du får bare tak i dem på www.everydayminerals.com :)

Skrevet

okey takk:) skal sjekke den ut:) har vært innpå der å sett tidligere men er så skeptisk til hvilke farger jeg må ha.... er så dålig på slikt...

Skrevet

Hvis du har problemer med det synes jeg rett og slett du skal droppe mineralsminke. Vi har klart oss i flere tiår uten! Forstår at for de som sverger til det faktisk har positive erfaringer, og det er jo supert, men for meg gjør det ingenting (selv om jeg tåler det), og jeg holder meg til hudvennlig foundation og concealer i stedet for. Tror det er blitt skrevet så mye om mineralsminke de siste årene at folk føler de MÅ bruke det.

Skrevet
Hvis du har problemer med det synes jeg rett og slett du skal droppe mineralsminke. Vi har klart oss i flere tiår uten! Forstår at for de som sverger til det faktisk har positive erfaringer, og det er jo supert, men for meg gjør det ingenting (selv om jeg tåler det), og jeg holder meg til hudvennlig foundation og concealer i stedet for. Tror det er blitt skrevet så mye om mineralsminke de siste årene at folk føler de MÅ bruke det.

jeg liker id men egentlig ikke heller. dekker ikke noe særlig da. må ta på 3 lag før det skal dekke mine røde kinn. prøvd andre også uten bismuth, youngblood og meow. liker dekkevnen til youngblood liker jeg veldig godt dekkevnen til og kanskje du skal prøve denne?:) beste jeg har prøvd til nå vertfall av mineral pudder.

du kan bestille prøver på youngblood sin foundation på www.beautybasket.no til ca 20-30,- kr

Skrevet
jeg liker id men egentlig ikke heller. dekker ikke noe særlig da. må ta på 3 lag før det skal dekke mine røde kinn. prøvd andre også uten bismuth, youngblood og meow. liker dekkevnen til youngblood liker jeg veldig godt dekkevnen til og kanskje du skal prøve denne?:) beste jeg har prøvd til nå vertfall av mineral pudder.

Siden du siterte meg, så kan jeg vel bare at nei, jeg skal ikke prøve Youngblood, da jeg er 100 % fornøyd med Christian Dior og ikke ser behovet for å bytte.

Skrevet
Siden du siterte meg, så kan jeg vel bare at nei, jeg skal ikke prøve Youngblood, da jeg er 100 % fornøyd med Christian Dior og ikke ser behovet for å bytte.

var ikke deg jeg skulle sitere egentlig,men hun som laget emnet;) beklager

Skrevet

Takk for svar alle sammen:) mulig jeg prøver meg på andre typer mineral sminke som dere har fåreslått da, siden det kan være noe med ID som ikke er noe for meg..

har dere ellers tips til bra vanlig flytende foundations? sist jeg kjøpte var i sommer, var ute etter noe nytt å fikk self amb den dyreste på parfymeriet, noe lancome greier.. fargen var altfor mørk så har ikke fått brukt den nesten..

et spørsmål til.. KAN man blande foundationer? forskjellige merker å farger? la oss si jeg kjøper en lys å blander i den mørke?? eller er d dumt?

Skrevet
Takk for svar alle sammen:) mulig jeg prøver meg på andre typer mineral sminke som dere har fåreslått da, siden det kan være noe med ID som ikke er noe for meg..

har dere ellers tips til bra vanlig flytende foundations? sist jeg kjøpte var i sommer, var ute etter noe nytt å fikk self amb den dyreste på parfymeriet, noe lancome greier.. fargen var altfor mørk så har ikke fått brukt den nesten..

et spørsmål til.. KAN man blande foundationer? forskjellige merker å farger? la oss si jeg kjøper en lys å blander i den mørke?? eller er d dumt?

Hei!

Jeg sliter også med å finne mineralsminke som passer min hud. Som deg, har jeg ujevn hud. Hos meg skyldes det store porer og noen acnearr. Den beste foundation jeg har brukt (blant både mineral- og vanlige foundations) er Maybelline Smooth Result. Den er ikke det nyeste på markedet, men ble kåret til Best-i-Test av TV2 for et årstid siden. Jeg har nettopp gått tilbake til denne etter lengre tid med mineralsminke, og er kjempefornøyd! :)

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Dere som ikke er fornøyd med mineralsminken, bruker dere den på riktig måte? Det er viktig å kjøpe hele startkittet slik at man har de ulike kostene man trenger. Dersom man ikke har fått opplæring i hvordan den skal legges kan det være lurt å se videoen som følger med, og i hvertfall lese bruksanvisningen skikkelig. Mineralsminken passer nok ikke for alle, men jeg tror det er mange som ikke har lært å legge den skikkelig, og derfor ikke får det resultatet de skal ha.

Gjest margaret
Skrevet

jeg har hørt at mineralsminke ikke er det beste, for enkelte mineraler er ikke bra å ha på huden i det hele tatt... stemmer dette..? høres jo sunnt ut, men kanskje enkelte mineraler rett og slett ikke har noe på huden å gjøre... men så har jeg jo bare hørt dette fra menn som forhåpentligvis ikke bruker id pudder eller sminke generellt :P

Skrevet
Hei!

Jeg sliter også med å finne mineralsminke som passer min hud. Som deg, har jeg ujevn hud. Hos meg skyldes det store porer og noen acnearr. Den beste foundation jeg har brukt (blant både mineral- og vanlige foundations) er Maybelline Smooth Result. Den er ikke det nyeste på markedet, men ble kåret til Best-i-Test av TV2 for et årstid siden. Jeg har nettopp gått tilbake til denne etter lengre tid med mineralsminke, og er kjempefornøyd! :)

tar tv 2 bare utgangspunkt i 6 foundations? tre billige og tre dyre.... de beste av de dyre og de billige da? (har egentlig ikke noe med mineralsminke å gjøre :P)

Gjest Deception
Skrevet
Dere som ikke er fornøyd med mineralsminken, bruker dere den på riktig måte? Det er viktig å kjøpe hele startkittet slik at man har de ulike kostene man trenger. Dersom man ikke har fått opplæring i hvordan den skal legges kan det være lurt å se videoen som følger med, og i hvertfall lese bruksanvisningen skikkelig. Mineralsminken passer nok ikke for alle, men jeg tror det er mange som ikke har lært å legge den skikkelig, og derfor ikke får det resultatet de skal ha.

Poenget ang. riktig påføring er viktig, men det som ikke er viktig, er at man på liv og død MÅ ha børstene fra Bare Minerals, som du ser ut til å forutsette. Poenget er at en børste til påføring av mineralfoundation bør ha tett og ganske stiv bust så man får arbeidet mineralene inn i huden. Hva den heter, er av underordnet betydning.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Poenget ang. riktig påføring er viktig, men det som ikke er viktig, er at man på liv og død MÅ ha børstene fra Bare Minerals, som du ser ut til å forutsette. Poenget er at en børste til påføring av mineralfoundation bør ha tett og ganske stiv bust så man får arbeidet mineralene inn i huden. Hva den heter, er av underordnet betydning.

Poenget mitt er at man må ha flere børster, de MÅ ikke være fra ID, men de må ha god kvalitet. ID kostene er klippet sånn at de skal ha god sugeevne på pudderet. Det er viktig at man også har concealerkosten da du ikke får dekket alt med den store kosten. I tillegg får man kjøpt flere koster med mykere bust som dekker bedre enn den vanlige kosten (nei, den trenger ikke å være stiv).

Skrevet

Man må ikke nødvendigvis ha en concealer børste;) Selv bruker jeg kabukien til Everydayday minerals som er KJEMPEGOD, synes jeg da. Også går jeg over med en øyenskyggekost fra MAC (219) for å dekke det som den første ikke dekker:) Så en øyenskyggekost kan funke like bra det.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Man må ikke nødvendigvis ha en concealer børste;) Selv bruker jeg kabukien til Everydayday minerals som er KJEMPEGOD, synes jeg da. Også går jeg over med en øyenskyggekost fra MAC (219) for å dekke det som den første ikke dekker:) Så en øyenskyggekost kan funke like bra det.

Ja, hvis man er fornøyd, så er det jo ikke noe problem da. Tenkte mer på de som klagde på at den ikke dekket bra nok jeg...

Skrevet

Jeg har mange flytende foundations som passer til meg, men jeg vil ikke anbefale noe fordi det er så forskjellig fra hud til hud angående både farge og konsistens.

Det du gjør er å gå på Esthetique og ber om prøver fordi du vil matche riktig farge, du kan i hvert fall få tre stykker. Hvis du har flere Esthetiquer i byen så kan du gå innom flere så får du enda mer prøver uten å føle at du snylter. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...