Marble Skrevet 16. juni 2003 #1 Del Skrevet 16. juni 2003 Heisann... Bare lurte paa om noen her jobber eller har jobbet i utlandet? Synes det til tider er litt vanskelig aa forholde meg til annerledes jobb kultur, status og arbeidsoppgaver... Har en helt grei kontor jobb midlertidig, men haaper aa finne noe bedre etterhvert... Ikke saa veldig lett aa finne fram i alt informasjonen en har rundt seg naar en ikke vet helt hvor en skal; lete!!! Anyone????? En siste liten notat om Norge; vi maa alle vaere glade for den respekten en (somregel) faar i arbeidslivet uavhegig av adresse og tittel.... Rart aa maatt finne seg i ting en ikke trenger aa finne seg i der hjemme... DOG jeg trives og synes dette er veldig spennende og positivt.... Noen tanker hadde vaert fint... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StellaPolaris Skrevet 17. juni 2003 #2 Del Skrevet 17. juni 2003 Har bodd og jobbet i flere 'utland' og det tar alltid litt tid å komme inn i den nye kulturen. Men nettopp dette skifte i kultur og å få oppleve hverdagslivet i et annet land, har vært en av drivkreftene mine til å flytte utenlands. Frustrasjonen over den nye kulturen/arbeidsmetode/ organisasjon etc har alltid kommet etter et par måneder, og siden har den (nesten) forsvunnet. Tror dette er helt normalt. Man må bare innfinne sseg med at man ikke kan frelse verden eller den nye arbeidsplassen, og innføre norske normer over natten (eller i det hele tatt). Jeg er helt enig med deg, i Norge er man priviligert med å ha lite hirarki og respekt på arbeidsplassen. Jeg blir ofte overrasket over hva mine kollegaer 'ute' aksepterer og finner seg i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå