Gå til innhold

Bitt av rotta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I sta skulle jeg skifte på buret til rotta mi, da hun bet meg i fingeren. Jeg tar på meg hele ansvaret for hva som skjedde, siden jeg var så dum å ha på meg noen plasthansker som hun aldri har kjent lukten av.. Stakkars lille.

Men det jeg da lurer på er om jeg burde ta en stivkrampesprøyte? I sommer var det 10 år siden jeg tok den sist. Har vært å lest litt på nettet. Men jeg kan ikke helt skjønne hvordan det bitte eventuelt skulle vært så farlig. Hun spiser jo ikke avføringen sin og vi puster jo samme luft osv.! Er jeg bare dum og naiv når jeg tenker dette? :sukk:

Vet ikke helt om det passer på dette forumet. Bare å flytte det hvis ikke liksom : )

Håper spent på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg ble bitt av hamsteret mitt for mange herrens år siden, måtte jeg ta stivkrampesprøyte i alle fall.

Ring legevakten og sjekk.

Menneskebitt må man også ta stivkrampe mot, og de spiser som kjent heller ikke avføringen sin, så jeg hadde nok sjekket det opp.

Skrevet

Stivkrampesprøyte dersom det er lenge siden sist!

Når tok du sprøyten sist?

Skrevet

Jeg er 19 år har ikke tatt stivkrampesprøyta siden barneskolen=/ Ble bitt av en rotte på jobben for ikke så lenge siden(jobber i dyrebutikk) men det gikk bra. Tenkte selvfølgelig på det der med sprøyta men det skjedde ingenting og såret grodde så regner med det gikk bra:p Men jeg brude sikkert ta den på nytt om jeg skal fortsette og jobbe med dyr.

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Sier som de andre her jeg; stivkrampesprøyte.

Skrevet

Oi, ok. Visste ikke at man måtte ta den sprøyta av menneskebitt, så da ble det litt rart det jeg skrev:P

Det var 10 år siden jeg tok den sist i sommeren som var. Men har skikkelig sprøyteskrekk, så unngår det hvis det er mulig! Men ser ut til at jeg ikke kan drøye den så veldig da.. Men takk for svar folkens :)

Skrevet

hm vi har blitt bitt av rottene våres mange ganger (er vel kanskje 4-5 år siden) og vi er fortsatt friske. da hadde vi ikke tatt sprøyte siden vi gikk på skolen og vi er rundt 30 år gamle. tamrotter er rene og friske!

Skrevet

For noen år siden hadde jeg og en tamrotte som beit meg noe skikkelig. Jeg reiste til legevakta og fikk stivkrampesprøyte. Legen sa at det ikke var nødvendig på tamrotter, men jeg hadde et skikkelig stygt sår der fra før så jeg var redd for infeksjon. Han beit meg pga jeg hadde plaster på og det må ha vært noe med lukta.Han prøvde og i etterkant og bite men da jeg fikk av plasteret gikk det over til kosebiting. :duskedame:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...