Gå til innhold

16.augustbruder - 2 måneder igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er det to måneder igjen! Spennende. Og med sommerferie innimellom går tiden fort.

Selv har jeg ikke gjort så mye bryllupsgreier den siste tiden, har nesten blitt litt lei! Men nå må jeg begynne å jobbe litt med det igjen, f.eks. få brudgommen ut og leie klær! Blomster og ringer står også på programmet denne uken.

Lykke til med fortsatt forberedelser, alle dere som skal ha en fantastisk dag den 16. august!

Videoannonse
Annonse
Gjest Helenius
Skrevet

Ja... du har rett! Kort tid igjen!!!

Det som jeg innså nå og som kanskje er ENDA mer skummelt enn at det er kort tid igjen, er at det bare er fire jobbeuker igjen... Hvordan skal jeg få gjort alt jeg skal gjøre? Etter bryllupet skal jeg studere og bare jobbe kvart stilling. Hjelp! :o

Men i alle fall. Vi planlegger og gleder oss masse, vi. Det vil si, vi planlegger litt og gleder oss masse. Skal snakke med presten på onsdag, det gleder vi oss til begge to. Innen den tid bør vi ha klart salmene.

På lørdag holdt jeg på å få hetta! Min kule bordkort-og-meny-idé holdt på å gå i vasken da vi skulle kjøpe papir hos Bookbinders Design på byporten (Oslo). Det papiret jeg skulle ha, som vi har brukt på innbydelsene, var rett og slett utsolgt! Og nei, det fikk de ikke inn igjen, og nei, det hadde de ikke på Paléet heller... Slukøret tasset jeg ut igjen og fikk høre fra min kjære at jeg så VELDIG bekymret ut. Vi syklet innom Paléet for sikkerhets skyld, og joda - der hadde de papiret :D

Så tenkte jeg at egentlig var det ikke så farlig...

Men så tenkte jeg igjen at det tross alt var bra at de hadde papiret...

Så nå må vi (jeg) vel snart lage bordkort, tenker jeg! :wink:

Ellers er vi veldig i rute, synes jeg - de fleste inviterte har svart (frist i går!), og i dag var jeg for å prøve kjolen min som omsider har kommet - og den satt som et skudd! Sydama trengte ikke å gjøre noe som helst, og jeg følte at jeg hadde perfekt figur, haha :hoho:

... jeg synes det er så få her som skal gifte seg 16. august, jeg! Og så jeg som er blitt fortalt i flere salonger at det er den mest populære bryllupshelga? Hvor blir dere av, 16. august-bruder?

(enn så lenge får vi skravle om den store datoen vi to, da, Imax!)

Nei, dette ble mye tanker og lite søl (eller hvordan det nå var) - ferdig!!!

Skrevet

Også jeg skal gifte meg 16. august. :D

Jeg får kjolen min sydd, og den er på gang...Ellers må min kjære fikse smoking og vi må se på ringer. Det skal vi gjøre denne uka. Blomstene har jeg ikke tenkt så mye på enda. Ellers må vi ordne papirene som skal sendes til tinghuset. Det har vi ikke gjort enda :roll: Men jeg tror det skal gå bra likevel.

I dag har jeg ringt fotograf og avtalt samtale. Ellers er de fleste greiene i forhold til festen i boks. Det er bra. Men vi skal ha vennefest to uker etterpå, og der har vi mye planlegging igjen.

ja, ja. Jeg begynner å glede meg! Lykke til dere andre!

Gjest Helenius
Skrevet

Hei, Hanni, og velkommen i gjengen!

Bra at det er flere av oss...

Du minte meg på noe viktig - papirene!!! Dem må vi ta med til presten på onsdag i tilfelle vi har noen spørsmål. Og det betyr at jeg må rote dem frem fra haugen med papir som ligger hjemme på kommoden... ai!

Gjest Trampe
Skrevet

Hei alle 16 august bruder!! :D

Jeg håper at det er plass til meg i "gjengen" deres, selv om vi gifter oss fredag 15. august?? Det er jo det nærmeste jeg kommer.

Her i gården er det mest jeg som står for all planlegging, men da jeg ymtet frampå om ringene her forleden, så han ganske lur ut. Så jeg regner med det er i boks. Ellers har vi følgende igjen:

Bestille bryllupskake

Hente brudens slør

Ordne klær til Brudgom

Ordne klær til Brudesvenn

Bestemme salmer

Lage kirkeprogram

Bestemme menyen

Bestemme blomsterdekorasjoner i kirka

Endelig bordplassering

Finne ny Toastmaster (Toastmasteren har trukket seg....uææ

Bestille annonse i avisen

Kjøpe morgengave

Kjøpe undertøy

Tilpasse kjolen

Planlegging m fotograf

Prøvetime frisør og sminking

Vel, det var vel det som jeg kommer på, men det er sikkert mer...

Men, nå kjenner jeg det begynner å kribble i magen tiden går veldig fort. Og nå er det snart ferie og da er det hvertfall ikke lenge igjen.

Skrevet

Det høres ut som om vi er sånn ca i rute i forhold til dere. Vi startet å planlegge bryllup i slutten av april først nemlig :lol: Men det går jo bra. De papirene må jo ikke sendes ut for tidlig heller. Men når det gjelder tinghus, har vi ikke lov til å reservere på ordentlig før papirene er i boks. De har skrevet oss opp med gråblyant sier de. Men jeg ringte i dag og sjekka at vi ikke var strøket ut igjen eller noe. Vil jo gjerne at den biten der ikke skal ryke :wink:

Hyggelig at det er flere her som jeg kan glede meg sammen med. Lykke til videre alle sammen. På mitt tapet nå står det (etter papirer) å finne sko og undertøy - til rød brudekjole. Ikke enkelt. Men siden jeg har noen hvite detaljer i kjolen, tror jeg at jeg går for hvite sko.

Lykke til videre.

Skrevet

Vi skal også gifte oss 16. august! Det er helt utrolig hvor fort tida flyr!! Men vi har ikke panikk - enda... :blunke: Tror vi ligger ganske godt an med planleggingen.

Her er en liste over ting vi har å gjøre:

- få farge på kroppen til bruden!!! :lol:

- kjøpe undertøy til bruden

- lage bordkort

- skaffe nytt pass til bruden

- bestemme musikk til kirka (også ev. solistinnslag)

- bestille bukett (brudgommens oppgave)

- kjøpe morgengaver (har planer om å finne rimelige, fantasifulle løsninger)

I dag har vi planleggingstime hos fotografen. Det blir spennende! :P

Moro at vi er en del med samme bryllupsdato her. Håper vi kan snakkes noen ganger her inne før den store dagen - dele spenningen og forventningene med hverander. :D

Lykke til med videre planlegging, alle sammen!

Marilla

Skrevet
- skaffe nytt pass til bruden

Regner med dette er til bryllupsreisen? I så fall er det et par ting å huske på. Du må i så fall registrere endring av navn hos Folkeregisteret (fyll ut skjema som heter endring av navn). Dersom du og din tilkommende har vært registrerte samboere (altså hatt felles adresse i Folkeregisteret) i minst to år, kan du gjøre dette FØR vielsen. Ellers må du vente til ETTER vielsen med å endre navn. Skal du endre navn FØR vielsen, er det også spesielle regler som gjelder dersom det er 200 eller færre i landet som har hans etternavn.

Og så er det VELDIG VIKTIG at navn i pass og navn på billetter stemmer overens. Ellers er du nesten garantert masse trøbbel på bryllupsreisen, og det ville vært kjedelig.

Skrevet

Pusekatt - du er en engel! :D Tusen takk for kjempebra informasjon! Ante ikke noe om dette, jeg!

Marilla

Gjest Helenius
Skrevet

Gurimalla, da er vi jo både Imax, Hanni, Marilla, Trampe (klart du får være med!) og Helenius (meg)...

Vi får holde hverandre oppdatert!

Jeg har ikke gjort noe som helst siden sist jeg skrev :ler:

Skrevet

jeg sniker meg inn, selv om jeg har 2.august, så litt kortere tid enn dere. Vil bare ønske dere masse lykke til!!!!

Skrevet
Pusekatt - du er en engel! :D Tusen takk for kjempebra informasjon! Ante ikke noe om dette, jeg!

Bare hyggelig:) Mye av dette her har jeg selv "lært" på KG, er mye nyttig å snappe opp her :D

Skrevet

Vi skal også gifte oss 16 august........ begynner å få litt nerver :lol:

Begynner å få oversikt over hva vi mangler....er bare litt redd for alt vi sikkert har glemt...........

Svarene på invitasjonene begynner å komme (S.U. 1/7-03) så vi gleder oss masse :D

Skrevet
Sydama trengte ikke å gjøre noe som helst, og jeg følte at jeg hadde perfekt figur, haha :hoho:

Ok - høyde og vekt fru Helenius!!!!!!!!

Gjest Helenius
Skrevet

Ok - høyde og vekt fru Helenius!!!!!!!!

Hoho... La meg bare si at jeg vanligvis ikke føler at jeg har perfekt figur... :blunke:

Hm, kanskje jeg heller må omformulere meg:

Jeg følte at jeg var uhyre velproporsjonert i forhold til en Demetrioskjole i str. 42 :ler:

Gjest Trampe
Skrevet

:D :D :D Hallo folkens :D :D :D

I dag har jeg fått ordna mye gitt, prøvetime til frisøren (måtte avbestille den forrige) Time til prat med fotograf, om hvordan vi vil ha bildene, møte med konditor om kaka. Møte med innehaveren av gården vi skal være på. Puh, det er mye som skal ordnes..... Holder på å skrive kirkeprogrammene, tenkte vi skulle ha Amazing grace på engelsk som salme, er det noen andre som har erfaring med den? Ellers holder jeg på å få tak i solisten. Har bestemt oss for to sanger og det er "Kjærlighet" av Sissel Kyrkjebø, og Titanic sangen. Presten ville gjerne ha et utkast av hva vi skulle ha med. Er det forresten noen som skal ha diktopplesing?

Stå på jenter, og takk for at jeg får være med i gruppa deres.

Klem fra Trampe :wink:

Skrevet

Var hos blomsterforretningen i går og diskuterte brudebukett. Fantastiske folk som skjønte akkurat hva jeg ville. Det blir supert! Følte virkelig at nå skal jeg gifte meg!

Ang. sermoni, Trampe, så skal vi ha diktlesning. Dvs. to stykker som leser, den ene fra bibelen og den andre skal vi antakelig ha Odd Børretzens sang til Ari og Märtha (som han aldri fikk fremført fordi han var syk). Håper dette setter et personlig preg på vielsen.

Gjest Helenius
Skrevet

Hallais!

Vi hadde samtale med presten i går, det var en veldig fin opplevelse! Et flott menneske med kloke ord til oss, og som virkelig lyttet til våre tanker og ønsker. Det er min kjæres fadder som skal vie oss, og det setter vi veldig pris på. Bare det setter jo et personlig preg på vielsen.

I tillegg bestemte vi at vi skal ha tre salmer (vi må bare velge tre av de fire alternativene vi har nå!) og at vi i tillegg skal ha ett solistinnslag på fløyte og piano, samt at vi skal synge en bønn som betyr veldig mye for oss begge. Lillesøsteren min skal stå for tekstlesningen. Det blir mye sang og musikk, men som kona til presten sa: "Det er jo for dumt om noe så viktig bare tar 20 minutter! Man må jo ha tid til å fordøye inntrykkene mens man sitter der..." Det synes jeg var klokt.

Så nå gleder jeg meg bare enda mer...

Trampe: "Amazing grace" har jo en nydelig tekst! Jeg liker den både på norsk og på engelsk, jeg. Har ikke hørt den sunget i bryllup, men det spiller jo ingen rolle.

• 2 uker senere...
Skrevet

I helgen bestilte vi ringer og fant antrekk til samba. Og jeg fikk kjøpt undertøy. Og undertøyet koster like mye som hans antrekk koster å leie!!! :hoho:

Og i dag var jeg hos frisøren. Hun NEKTET å klippe noe som helst på håret mitt, nå skal det gro de siste ukene! Men jeg fikk lov til å farge det da... Hun satte opp håret mitt sånn det skal bli (bare det skal bli ENDA finere!!!), og det ble kjempe fint med slør og med mine 3 tråder med blå perler (har laget det selv med fiskesnøre og klemmer til å feste perlene med). Ble helt rørt jeg, fikk faktisk klump i magen, nå får jeg virkelig følelsen av at det nærmer seg!!!

Har også bekreftet lokalet som jeg bestilte for over et år siden (har papirer), ville bare være SIKKER (alt kan skje). Ringte kirken, som skulle gi beskjed til presten, som skulle ringe og avtale tid for samtale. Så ringte jeg fotografen, men han var busy og skulle ringe tilbake.

Har fått gjort mye nå i det siste, så nå er jeg i siget!!!

Noen av dere andre som har gjort noe mer?

Gjest Helenius
Skrevet

Det går fremover!

Vi har hatt planleggingshelg med mamma og svigers. Har vært en tur og sett på det kjempekoselige kapellet, hilst på dama som skal være kirketjener på dagen vår og som også vil hjelpe til med blomster og pynt i kirka og i festlokalet.

Ellers har vi nå bestemt hva vi skal hete, papirene er fylt ut og skal sendes til kirken i morgen, vi har tenkt gjennom en del praktiske ting mht. overnatting/plassering av folk og mat og utflukt på søndagen.

(Imax: Mitt undertøy kostet faktisk 100 kroner mer enn det kostet å leie sjakett til min kjære... Det er helt sprøtt! Jeg kan i alle fall bruke det flere ganger...)

Dessuten er kjolen min nå hentet og klar, og henger hos mamma til den store dagen. Dessuten har jeg snakket med frisør og sminkør og avtalt prøvetime og fått time på den store dagen. Frisøren regnet ikke med å bruke mer enn halvannen time - det synes jeg var friskt! Vel, håret mitt er ikke mer enn skulderlangt, men allikevel... Hører historier om fire-fem timer her... :o Jeg skal ikke kle på meg kjolen der, da, men ta på den hjemme hos mamma.

Jeg var dessuten innom blomsterdekoratøren og fikk tips. Vi ble ikke enige om annet enn at jeg skulle tenke videre på hva jeg ville ha. Vanskelig - så nå får jeg se å kjøpe blomstermagasin...

Og så har jeg så smått begynt på kirkeprogrammene. Dvs - de er omtrent ferdige, må bare ordne tegning av kirken og få på plass de siste detaljene (som f.eks. inngangsmarsj.)

Jeps, det var vel det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...