simba80 Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 Kan man komme inn i USA nå hvis man har sittet 4 uker i fengsel for 4 år siden? (Saken gjaldt for mye utbetalt dagpenger) Hvis man i tillegg har et muslimsk etternavn...?
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 Du maa soeke om visum, men tror ikke det skulle vaere noe altfor stort problem, det var jo ikke akkurat et veldig alvorlig lovbrudd.
Gjest dfg Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Du må søke visum ja. (Men sannsynligvis vil de aldri finne ut av det dersom du bare drar inn med Visa Waiver, amerikanske myndigheter har ikke adgang til det norske straffesregisteret.)
Gjest Marlo Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Kan jeg spørre om en annen ting? Hvordan er det mulig å måtte sitte 4 uker i fengsel pga for mye utbetalt dagpenger? Har selv nettopp fått et brev om dette og får ikke tilbakebetalt med det første - ble nesten litt redd jeg nå
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 Kan jeg spørre om en annen ting? Hvordan er det mulig å måtte sitte 4 uker i fengsel pga for mye utbetalt dagpenger? Har selv nettopp fått et brev om dette og får ikke tilbakebetalt med det første - ble nesten litt redd jeg nå Ved trygdebedrageri over 60 000 skal det som hovedregel være ubetinget fengselsstraff. Som man reder, ligger man. Det lønner seg sjelden å svindle til seg dagpenger.
Gjest Marlo Skrevet 17. november 2008 #6 Skrevet 17. november 2008 Nå er det snakk om 2000kr her da og ikke noe svindel. Har rett og slett bare fått for mye utbetalt uten at jeg har vært klar over det
Megana Skrevet 19. november 2008 #7 Skrevet 19. november 2008 Vet du, jeg tror ikke de slenger deg i fengsel for 2000 kroner
Gjest Marlo Skrevet 19. november 2008 #8 Skrevet 19. november 2008 Nei jeg håper da ikke det Bare syns det var så merkelig formulering i første innlegget; "saken gjaldt for mye utbetalt dagpenger". Om man får for mye utbetalt så er det vel som regel ikke snakk om så altfor mye, ellers er det jo direkte svindel fra mottakeren sin side, men da ville jeg jo formulert meg på en helt annen måte. Ble nesten litt redd her om man kan bli sikta for å ha fått for mye utbetalt bare hehe
Megana Skrevet 20. november 2008 #9 Skrevet 20. november 2008 Nei jeg håper da ikke det Bare syns det var så merkelig formulering i første innlegget; "saken gjaldt for mye utbetalt dagpenger". Om man får for mye utbetalt så er det vel som regel ikke snakk om så altfor mye, ellers er det jo direkte svindel fra mottakeren sin side, men da ville jeg jo formulert meg på en helt annen måte. Ble nesten litt redd her om man kan bli sikta for å ha fått for mye utbetalt bare hehe Jeg vil vel tro (uten kjennskap til saken) at TS enten er en tidligere svindler som angrer seg og prøver å få KG sine lesere til å ikke se alvoret i saken eller, så er det kjæresten til en tidligere svindler, som synes dette er ufattelig flaut og gjør det h*n kan for at det skal høres bedre ut Jeg vil nå tro det er en noe grov sak når man blir kastet i fengsel i 4 uker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå