Nitha Skrevet 16. juni 2003 #1 Skrevet 16. juni 2003 Nå er jeg så fortvilet!!!!! Da jeg skulle prøve brudekjolen min etter rens, var det første jeg oppdaget at de hadde stiftet en lapp fast med to stifter midt i utringingen foran . Jeg har ikke turt å ta den ut, for da vil det bli fire små hull i stoffet. Det andre er at kjolen er sydd ut litt, og de har ikke klart verken å presse bort de tidligere sømmene eller få vekk den lille sjatteringen i stoffet der det er tatt ut. Sist men ikke minst synes jeg faktisk at kjolen har krympet!!! Er det fysisk mulig? Jeg vet lite om hvordan rensingen foregår, men kan det skje at kjoler krymper under rens? Jeg ringte renseriet og skal tilbake dit i morgen, men de hørtes ikke veldig velvillige ut. Så nå er det tre uker til vielsen og jeg er helt fortvilet!!!!!!! Nitha
koldbruna Skrevet 16. juni 2003 #2 Skrevet 16. juni 2003 Uff dette var ikke bra,vet ikke helt hva jeg skal si. Jeg jobber på ett renseri som lærling,der har vi lært å sette merkelappen på ett ikke synlig sted.I kanten nederst eller i en søm inne i kjolen. Du skriver vidre at de ikke har klart og de har ikke klart verken å presse bort de tidligere sømmene eller få vekk den lille sjatteringen i stoffet der det er tatt ut. Dette skal de ha utstyr til og gjøre. Ja kjolen kan kryme litt under rens,men dette skal strekkes ut etter rens. Du har Reklamsjonsrett og Kunden har alltid rett,så klag.Be de ordne opp de feilene du har gjort ellers går du vidre med det. Ønsker deg Lykke til. Håper og få høre åssen det gikk. koldbruna
camie Skrevet 19. juni 2003 #3 Skrevet 19. juni 2003 Hei! Var innom en lokal brudesalong i forrige uke og da jeg spurte om hvordan hun rengjorde kjolene sa hun at hun vasket dem selv.... Jeg ble litt overraket da jeg trodde at kjoler MÅTTE renses. Og på steder hvor det ble ekstra møkkete sprayet hun entetn bio tex flekkfjerner eller litt zalo og gnikket litt for så å spyle den ren i dusjen. Kanskje dette var litt til hjelp. HÅper alt ordner seg og lykke til med bryllypet!!
Nitha Skrevet 26. juni 2003 Forfatter #4 Skrevet 26. juni 2003 Kjolen er reddet! Fikk hjelp av sydama på nærmeste brudesalong til å ta den ut, og svigermor har i dag gått på stoffet med zalo og flekkfjerner, pressingen har foregått i ettermiddag, så nå er kjolen akkurat slik den kunne vært for to uker siden! Gudskjelov! Når jeg kommer til hektene igjen skal jeg ta for meg renseriet, men nå er det kun få dager igjen til bryllupet så jeg har ikke energi til å tenke mer på det akkurat nå. Nitha
K. Skrevet 26. juni 2003 #5 Skrevet 26. juni 2003 Kjolen er reddet! Fikk hjelp av sydama på nærmeste brudesalong til å ta den ut, og svigermor har i dag gått på stoffet med zalo og flekkfjerner, pressingen har foregått i ettermiddag, så nå er kjolen akkurat slik den kunne vært for to uker siden! Gudskjelov! Når jeg kommer til hektene igjen skal jeg ta for meg renseriet, men nå er det kun få dager igjen til bryllupet så jeg har ikke energi til å tenke mer på det akkurat nå. Nitha Det var bra! Lykke til på den store dagen :D K.
Gjest Tabby Skrevet 26. juni 2003 #6 Skrevet 26. juni 2003 Det var godt å høre. Da er det ute av verden til bryllupet er overstått. Men gi dem skikkelig inn på renseriet, slikt skal ikke skje! :evil: Kos deg med forberedelsene til den store dagen nå!
koldbruna Skrevet 26. juni 2003 #7 Skrevet 26. juni 2003 Godt å høre at alt odnet seg. Men ikke gi deg med renseriet. Lykke til på din store dag koldbruna
brum Skrevet 26. juni 2003 #8 Skrevet 26. juni 2003 fint å høre at alt ordnet seg. lykke til på den store dagen.
Gjest Poirot Skrevet 26. juni 2003 #9 Skrevet 26. juni 2003 NB Du kan miste forbrukerrettigheter hvis du venter for lenge med å klage...
Junebug Skrevet 26. juni 2003 #10 Skrevet 26. juni 2003 Så bra at alt ordnet seg med kjolen! For øvrig er jeg helt enig med Donpedro. Skal du klage, må du gjøre det rimelig raskt! Selv klaget jeg på noe i forbindelse med mitt bryllup (ikke kjolen) og jeg syntes det var deilig å få det ut av verden før selve bryllupet. Det gikk forresten bra - fikk full unskyldning og gavekort som plaster på såret.
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2003 #11 Skrevet 26. juni 2003 Hvor deilig at du fikk kjolen din ren da.....Lykke til og håper du får en uforglemmelig bryllupsdag!! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå