Gå til innhold

Hvor raskt er det 'greit' å bli sammen med en ny?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lilje_*
Skrevet

Jeg er i midten av tjueårene, og avsluttet et seks års langt forhold for en måneds tid siden. Grunnen er at han jeg bodde sammen med ikke ønsket familie overhodet, og vi hadde problemer med kommunikasjonen. Nå har jeg tilfeldigvis truffet en som jeg liker veldig godt, snakker godt med og har flere like interesser med.

Forholdet jeg var i hadde skrantet i et par år, og jeg føler jeg har bearbeidet 'sorgen' over at det ikke ble oss underveis i forholdet. Føler meg klar for å starte noe som også kan fungere i framtida, når ønsket om familie gjerne kommer. Hva avgjør egentlig hvor raskt det er ok å bli sammen med en ny kjæreste? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes det ingen fasit på.

Noen er veldig opptatt at man skal vente for å unngå en rebound-effekt, mens det finnes tusenvis av tilfeller hvor folk har gått så og si direkte fra et forhold til et annet og lykkes vel med det. Det er så forskjellig fra person til person.

Noen syns man skal vente av respekt for eks-partneren, for å unngå å såre. Noe som blir feil for meg, hvis man skal ta den type forhåndsregler så kan man ende opp med å måtte vente i årevis. Dessuten så er det vel allerede for sent?

Min bestemor mente at man skulle vente i et år før man traff noen nye, uansett, men hun fortalte meg aldri hvorfor.

Som i så veldig mange andre tilfeller så tror jeg det beste er å se det ann, og så følge det berømmelige hjertet. Det er kanskje bare en blodpumpende muskel, men det ser ut til å vite en hel del.

Skrevet

Så lenge dere ikke hadde barn så har det vel ingenting å si om du går rett fra den ene til den andre?

Før jeg traff ham jeg er gift med så tenkte jeg ikke på sånt - jeg gikk fra den ene og rett til den andre flere ganger. Hvis det er barn involvert så blir det selvsagt annerledes.

Skrevet

Gjør en grundig følelsemessig scanning av deg selv; er du helt ferdig med alle følelse i forhold til den forrige? Syns det virker litt panisk med alle disse som fyker videre og videre til nye havner, så fort de er ferdige med et forhold. Må da være greit med litt puste/tenkepause, og å finne igjen fotfestet under seg?

...men det er jo så forskjellig. Du er antagelig klar når du kjenner at det er på tide å gå videre. :)

Skrevet

Jeg var i et skrantende forhold, hadde planer om å slå opp, og samtidig hadde jeg snakket mye med en fyr over nett. Han hadde alt det jeg ønsket, og han mente mye av det samme som meg - vi var rett og slett ganske så like :D

Nå må det sies at jeg gjorde ingenting som var "over kanten" mens jeg fortsatt var i det forholdet, men han gav uttrykk for at han ville ha meg og treffe meg, så da ble jeg jo nysgjerrig.

Jeg slo opp en søndag, og tirsdagen var jeg på min første date med denne karen. Først var jeg litt redd for at jeg ikke kom til å utvikle følelser slik jeg pleier siden det hadde gått så raskt, men siden jeg ikke hadde mer følelser for min eks så har det gått veldig fint ;)

Lykke til :):tommelopp:

Gjest annapåalna
Skrevet
Så lenge dere ikke hadde barn så har det vel ingenting å si om du går rett fra den ene til den andre?

Før jeg traff ham jeg er gift med så tenkte jeg ikke på sånt - jeg gikk fra den ene og rett til den andre flere ganger. Hvis det er barn involvert så blir det selvsagt annerledes.

om man nar to barn da? Er det "greit" å gå rett fra et ekteskap og videre til ny partner? Samme partner man har vært utro med i lang tid før ekteskapet ble oppløst? Han er den tredje jeg var utro med det site året.

Og er det ok å introdusere barna for denne nye partneren med en gang? Gjorde det forsåvidt allerede mens jeg bare var utro med denne fyren også.

Skrevet
om man nar to barn da? Er det "greit" å gå rett fra et ekteskap og videre til ny partner? Samme partner man har vært utro med i lang tid før ekteskapet ble oppløst? Han er den tredje jeg var utro med det site året.

Og er det ok å introdusere barna for denne nye partneren med en gang? Gjorde det forsåvidt allerede mens jeg bare var utro med denne fyren også.

Jeg håper dette er en spøk.

Hva er det du vil lære barna dine egentlig?

At det er greit å være utro og å velge og vrake i hytt og pine?

Gjest adriana27
Skrevet
Gjorde det forsåvidt allerede mens jeg bare var utro med denne fyren også.

og SÅ var du utro med to til, og SÅ skal du slå deg til ro med han?

Ja ja, du :ler:

Gjest annapåalna
Skrevet
Jeg håper dette er en spøk.

Hva er det du vil lære barna dine egentlig?

At det er greit å være utro og å velge og vrake i hytt og pine?

tuller ikke. var gift i nesten seks år, men utro med tre menn de siste to årene. Jeg hadde barna med hjem til han siste elskeren min i mars da var jeg fortsatt gift og hadde ikke sagt noe til mannen min. Det gjorde jeg like etterpå. Det ble selvfølgelig bare tull og vi gikk fra hverandre et halvt år senere. Hele denne tiden har jeg truffet min ti år yngre elsker. Nå er vi kjærster og jeg lar barna treffe ham så ofte jeg kan. Er vel greit det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...