Gå til innhold

slankere med pilates?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bli slankere ved å trene pilates ca. 2-3 ganger i uken ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kan man bli slankere ved å trene pilates ca. 2-3 ganger i uken ?

Nei, ikke sånn uten videre. Hvorfor skulle man det? Vektnedgang er nok litt mer komplisert enn som så.. :) Om du går ned i vekt avhenger av hvor mange kalorier du får i deg, og hvor mange kalorier du forbrenner. Pilates gjør lite for å skyte i gang forbrenningen (selv om det kan være slitsomt å trene pilates, får man ikke så mye høyere puls enn vanlig). Vil anbefale deg å trene kardio, altså ting som får i gang pulsen. Sykling, rask gange, jogging, svømming osv.

Pilates er et fint supplement, men hvis vektnedgang er målet finnes det altså mer effektive måter å trene på. Dessuten er kostholdet avgjørende. Det hjelper lite å trene hvis man spiser feil. :)

Skrevet

Da jeg holdt på aktivt med pilates (i utlandet, på apparater, har enda ikke funnet et bra nok tilbud i Norge), ble jeg slankere. Jeg hadde ikke vekt, så vet ikke om jeg gikk ned i kg, men klærne mine ble for store og jeg gikk ned en klesstørrelse. Dette skjedde uten annen trening og uten at jeg la om kostholdet betraktelig. Jeg hadde akkurat hatt en ulykke med ryggen og tok pilates hos fysioterapeut 3 ganger i uken med skikkelige apparater og på en måte hvor fysio hele tiden sørget for at jeg gjorde det riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...