Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visste ikke helt hvor jeg skulle spørre om dette, men havna her :)

Vil kjøpe meg nye hodetelefoner til mp3-en, siden de små jeg har (slike som følger med mp3/discman) har veldig dårlig lydisolasjon. Så jeg trenger altså noen litt store med god lyd og lydisolasjon. Hadde lyst på Scullcandy, men så de fikk dårlig resultat på en test. Vil helst ha noen som ikke koster over 400-500kr.

Hvilke bør jeg velge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du skal kjøpe hodetelefoner er vel Koss ganske bra.

Jeg liker best propper, og bruker et sett fra Sony. Har også prøvd proppene fra Koss, men de sitter ikke like godt som de fra Sony. Synes også at lyden er bedre i Sony-proppene.

Skrevet
Om du skal kjøpe hodetelefoner er vel Koss ganske bra.

Jeg liker best propper, og bruker et sett fra Sony. Har også prøvd proppene fra Koss, men de sitter ikke like godt som de fra Sony. Synes også at lyden er bedre i Sony-proppene.

Takk for tips! Skal sjekke ut de :)

Skrevet

Som Dizzy sier går Koss for å være ganske bra. Spesielt Porta Pro-modellen selger vi vanvittig mye av der jeg jobber. På Platekompaniet koster de 349,-, med livstidsforsikring og hele sulamitten. Jeg tror man kan få de 20-30 kr. billigere andre steder, men aner ikke hvor.

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Koss PortaPro har bra lyd (litt lite fintfølende) som gjengir basselementer godt. Duger f.eks ikke veldig bra til klassisk musikk, men er bra til tyngre rock. Nå høres jeg litt negativ ut, men jeg liker mine PortaPro godt, altså.

De er imidlertid åpne, dvs. ingen lydisolering, så folk rundt hører godt hva du hører på, og selv hører man mye av det som foregår rundt selv om man skrur opp volumet. Tror heller jeg ville valgt noen lukkede hodetelefoner siden du ønsker noen med bedre lydisolasjon. Disse med motlyd fra Creative er fantastiske til den rpsien, men likevel ganske dyre. Hopper du over motlydsbiten får du nok god lyd i lukkede hodetelefoner for en langt mindre penge.

Skrevet

Her i huset har vi to sett Koss PortaPro og er veldig fornøyde :jepp:

Skrevet

Koss headsettene lekker lyd som bare juling, så med mindre man gjerne vil underholde hele bussen med musikken sin, så velger man noe annet.

Skrevet
Visste ikke helt hvor jeg skulle spørre om dette, men havna her :)

Vil kjøpe meg nye hodetelefoner til mp3-en, siden de små jeg har (slike som følger med mp3/discman) har veldig dårlig lydisolasjon. Så jeg trenger altså noen litt store med god lyd og lydisolasjon. Hadde lyst på Scullcandy, men så de fikk dårlig resultat på en test. Vil helst ha noen som ikke koster over 400-500kr.

Hvilke bør jeg velge?

Jeg hører mest på klassisk og ville valgt Sennheiser PX100 om jeg skulle kjøpe nye nå. Sennheiser PX200 om jeg tok mye offentlig transport siden dem ikke er åpne.

Har Porta Pro, men til klassisk er de dårlige.

Ellers kan du lese en test her: http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=792...amp;testid=3280

Skrevet
Koss headsettene lekker lyd som bare juling, så med mindre man gjerne vil underholde hele bussen med musikken sin, så velger man noe annet.

Underholde? Haha, Porta Pro har nok skapt mye irritasjon på buss siden de kom på markedet.

Gjest Gjest_Varsia_*
Skrevet

Koss er oppskrytt, og etter å ha jobbet et sted der vi solgte de ble jeg lei av hele forbanna merket. De tåler utrolig lite, og den livstidsgarantien er ikke nødvendigvis verdt en drit.

Og ja, de lekker som bare det. Jeg kan ikke fordra alle de som spretter rundt med Koss-hodetelefoner med høy musikk og innbiller seg at de er i sin egen lille musikkverden. Vi rundt hører jo ALT!

Og god lyd er faktisk IKKE det samme som god bass, og de som har litt peiling på lyd mener at Koss er en skam for musikken. Men nå er ikke jeg blant de med så god peiling at jeg bryr meg om det, jeg bare irriterer meg grønn over kvaliteten.

Men siden du vil ha noe med bedre lydisolasjon velger du IKKE Porta-pro. Du velger heller ikke skullcandy, da de har dårlig lyd. Gå inn på lydforumet på diskusjon.no, der har de mange forslag!:)

Skrevet

Bra innlegg Gjest_Varsia. Jeg er også veldig skeptisk til Koss. Handlet engang et par propper til å løpe med, de har slik bøyle rundt øret. Kostet over 200 kroner, og det er den verste lyden jeg noengang har hørt.

Skrevet
Koss er oppskrytt, og etter å ha jobbet et sted der vi solgte de ble jeg lei av hele forbanna merket. De tåler utrolig lite, og den livstidsgarantien er ikke nødvendigvis verdt en drit.

Og ja, de lekker som bare det. Jeg kan ikke fordra alle de som spretter rundt med Koss-hodetelefoner med høy musikk og innbiller seg at de er i sin egen lille musikkverden. Vi rundt hører jo ALT!

Og god lyd er faktisk IKKE det samme som god bass, og de som har litt peiling på lyd mener at Koss er en skam for musikken. Men nå er ikke jeg blant de med så god peiling at jeg bryr meg om det, jeg bare irriterer meg grønn over kvaliteten.

Men siden du vil ha noe med bedre lydisolasjon velger du IKKE Porta-pro. Du velger heller ikke skullcandy, da de har dårlig lyd. Gå inn på lydforumet på diskusjon.no, der har de mange forslag!:)

Takk for tips! Flott svar :)

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Det er jo tilfellet for alle åpne hodetelefoner, er ikke noe spesielt for Koss PortaPro. At de som kjøper dem ikke skjønner det er jo ikke produsentens feil.

Er enig i at det blir mye bass med Koss PortaPro, men de gir likevel ganske så bra lyd for pengene. Skal man ha skikkelig god lyd må man bevege seg mye opp i pris.

Enig! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...