Gå til innhold

Gifteringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper dere nye gifteringer eller bruker dere forlovelsesringene videre? Har hørt om de som bruker forlovelsesringene og da graverer inn "for alltid" pluss bryllupsdato, etter "Din ....." og forlovelsesdato.

Vi har nå vært forlovet i 10 år (vil jeg si er lang nok prøvetid. He he :ler2: ), og har bestemt oss for å kjøpe nye ringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøper nye gifteringer, men for min del kunne vi godt brukt forlovelsesringene. Jeg er veldig "attached" til min ;) Min bedre halvdel har mer lyst på "tradisjonell" giftering dog, mao. helt vanlig gullring, og det var ikke forlovelsesringene våre :)

Skrevet

Vi kjøpte forlovelses ringene og graverte dem med den tanken at vi skal bruke dem i bryllupet. Vi har bare navnene våre og to hjerter inni ringene, skal gravere inn datoen for bryllupet når det kommer :)

Skrevet

Vi bruker forlovelsesringene, hvor det står navn og evighetstegnet (liggende 8 tall) og forlovelsesdato - vi tilføyer bare bryllupsdato.

Skrevet

Ettersom det bare er jeg som har forlovelsesring, så har vi kjøpt nye gifteringer. :)

Skrevet

Vi har designet egne gifteringer i sammarbeid med en gullsmed vi :)

Jeg ville gjerne ha en ring til, da jeg har forlovelsesring på venstre hånd, og kunne tenke meg en på høyre også :)

Dessuten hadde jeg lyst på diamanter på den, og noe litt mer fancy enn de relativt enkle forlovelsesringene våre.

Og samboer var enig, så da blir det slik :happy:

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Vi har valgt å ikke ha forlovelsesring noen av oss, men vi kommer til å kjøpe gifteringer. Blir nok helt enkle ringer i gult gull på begge to.

Skrevet

Vi brukte forlovelsegavene, graverte dem med "Din ..... dato" og etter at vi var gift fortsatte vi graveringen med "bryllupsdatoen" og noen tegn her og der ;)

Skrevet

Huff.. Vi har ikke bestemt oss.. Ingen av oss vet egentlig hva vi vil. Vi er kjempefornøyde med ringene begge to, men så har vi jo innerst inne lyst på splitter nye gifteringer. Jeg har egentlig veldig lyst på en ring som vi kan sette diamanter for barn inn i, og det er de vi har nå dårlig egnet til. Men, hvis vi kjøper nye gifteringer vil jo hans forlovelsesring bli tatt av.. Jeg går gjerne med begge, men det kommer jo ikke han til å gjøre, og da er det jo litt bortkastet.. Vi vurderer også å eventuelt kjøpe en ny ring, som jeg skal ha.

Vi har i allefall ikke gravert noe i dem enda, så vi får se hva det blir til. Syns det er kjempevanskelig :klø:

Skrevet

Hos oss er det bare jeg som har forlovelsesring, så vi skal ha nye ringer til vi gifter oss. Da kommer jeg til å gå med både forlovelsesringen og gifteringen på samme hånd :)

Skrevet

Vi skal ha forlovelsesringene våre som gifteringer. (Er vel teknisk sett gifteringene våre vi har brukt som forlovelsesringer..) Helt enkle i gull.

Vi har ikke gravert noe inni enda, men det kommer så snart vi har mulighet. (Vi må jo da ta av oss ringene og gå noen dager uten *hjelp* Føler meg helt naken nå, etter over et år, uten ringen min...er vel derfor vi har utsatt det.) Men var ganske interessant å ha hjerte eller evighetstegnet inni, i stedet for ''din ....'' - det passer overhodet ikke med dialekten vår. Men vi har da litt tid på oss.:)

Skrevet

Vi kjøpte noen rimelige gifteringer i Mongolia da vi forlovet oss på ferietur. Og tok dem på med en gang. Slik sett kan de vel kanskje kalles forlovelsesringer, men vi kommer altså ikke til å kjøpe noen nye.

De er helt enkle i gyllent (gult?) gull, uten noen graveringer el.l. Vi har ikke snakket om å gravere noe der, og for min del er det ikke så nøye, heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...