Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke se at det er noen samletråd rundt aksjer her på forumet...? Satser på at det ikke er det da, så får noen heller bare slette denne viss det er :P

Som fattig student har jeg spyttet inn noen kroner av sparepengene mine, etter å ha hørt at nå var tiden for å invistere i aksjer :P

Jeg har med andre ord lite erfaring med det, men har hatt sykt flaks til nå (kombinert med gode råd og litt is i magen). Er registrert hoss netfonds, og har tradet en del. Har ikke tatt store sjangser, og solgt med en gang det har vert opptur (seadrill nå i det siste), og det har resulteert i at jeg har tjent noen tusenlapper :D

tenkte vi kunne utveksle litt erfaringer og gode råd her :P

Solgte meg ut av alt på fredag, ble litt nervøs av jojomarkedet. men tenkte meg inn igjen på mandag. hvor tror dere stormen går da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kan ikke se at det er noen samletråd rundt aksjer her på forumet...? Satser på at det ikke er det da, så får noen heller bare slette denne viss det er :P

Som fattig student har jeg spyttet inn noen kroner av sparepengene mine, etter å ha hørt at nå var tiden for å invistere i aksjer :P

Jeg har med andre ord lite erfaring med det, men har hatt sykt flaks til nå (kombinert med gode råd og litt is i magen). Er registrert hoss netfonds, og har tradet en del. Har ikke tatt store sjangser, og solgt med en gang det har vert opptur (seadrill nå i det siste), og det har resulteert i at jeg har tjent noen tusenlapper :D

tenkte vi kunne utveksle litt erfaringer og gode råd her :P

Solgte meg ut av alt på fredag, ble litt nervøs av jojomarkedet. men tenkte meg inn igjen på mandag. hvor tror dere stormen går da?

Du ødelegger jo hele spenningen hvis du skal ha råd fra de andre.

Det er håpløst å gi råd om dagtrading. må være psykolog og ha enorm innsikt i medienes gjøren og laden for å si noe fornuftig på kort sikt.

på lang sikt derimot; fryktbransjer (medisin, våpen, osv), vann og energi lønner seg alltid.

Skrevet

husk du må betale 28 prosent skatt av alt overskudd når du selger med gevinst.

Skrevet

Oslo børs hovedindeks nærmer seg 200 i dag.

Oljeprisen er svak.

Ellers er markedene veldig nervøse for tiden.

Faller GM, så faller Wall street kraftig og vi følger på her hjemme også.

Hva vil Dere anbefale som det beste (og gjerne billigste) globale indeksfondet?

Går børsen her hjemme under 200, så går jeg inn i obxednbnor.

Eventuelt Handelsbanken sitt tilsvarende.

Ingen vet hvor bunnen er. Det eneste som er sikkert, er at den kommer nærmere og nærmere.

Ville gjerne også ha et globalt alternativ til dette, med langsiktig horisont.

Skrevet (endret)

ajs. faen , Tror ikke jeg har tålmodighet til dette aksjemarkedet. tapt mange tusen allerede.. Satser på det snur, får bare ha is i magen...

herregud SDRL aksjen skulle liksom rett til topps. -_-

ALDRI skal jeg høre på aksjemeglere igjen, fra nå av operer jeg alene. Kommer til å la pengene mine stå i alle aksjene, selv om det i utgangspunktet ikke var planen.

Endret av AnAnAss
Skrevet

Jeg hadde fingeren 2 mm fra kjøpsknappen i ettermiddag, for å kjøpe OBXEDNBNOR, som jeg nevnte lenger opp.

Klarte å la være i dag.

Med så mye frykt, som det er i markedet nå, så tror jeg faktisk det kan falle i morgen også.

Wall street er nettopp stengt, med et fall på 5-7%.

Faller Asia videre i natt og oljeprisen ikke stiger merkbart.

Ja da tror jeg det er ny grusing på Oslo børs i morgen.

Jeg har vært med i dette gamet i noen år nå. Har vært fullstendig klar over at den oppgangen vi har hatt på OSE, ikke kunne fortsette.

Derfor er jeg mest i cash nå, etter salg i sommer og (litt for sent) i høst.

Men, at det skulle falle så mye og bli så nervøst som nå, det hadde jeg ikke trodd.

Og faren er, at vi kan falle mye mer.

Ingen har fasiten.

Mulig jeg går inn forsiktig i morgen, om det fortsatt er godt under 200, eller lavere.

Legg merke til at analytikerne har ropt kjøp, nærmest hele veien ned.

Hør ikke på meglere eller analytikere. I et så lite marked, som det Norske, som er så gjennomsiktig, så er de kjøpt og betalt alle sammen. Eller meler egne kaker.

Handle i det små og lese mye om bransjen, regnskaper, samfunn og økonomi generelt, er det eneste som duger.

Tro kun på deg selv og ikke handle for mer enn du tåler. Mister du nattesøvnen av det, så har du gått for langt.

Skrevet

joda, mister ikke nattesøvnen, men er jævlig surt å miste en del av sparepengene da.

Jeg har kjøpt i mange forskjellige aksjer, så en gang må de jo snu.

at det skulle falle så mye som det har gjort nå var det nok ikke mange som hadde trodd nei..

Skrevet

I dag tror jeg det er oppgang i vente.

Det er nok ikke slutt med dette. Men oppganger kommer bestandig inniblandt i nedgangstider.

For de som gikk inn i går, så er det kanskje lurt å ta gevinst i løpet av dagen.

Er skummelt å sitte over en helg med masse aksjepapirer nå. I hvert fall så lenge det ikke er avklart noe, når det gjelder bilindustrien i USA.

Dårlige nyheter, har en tendens til å komme i helgene, når børsene er stengt.

• 1 måned senere...
Skrevet

Ikkje mange aktive aksjespekulantar på forumet nei...?

På mandag skal eg hamstre litt. Det er lyse tider i møte no.

Skrevet

Jeg har kjøpt endel, Scorpion Offshore, Blom og Q-Free.

Jeg kjøper mye på intuisjon.

Satser ikke mer enn jeg har råd å tape ! :)

Gøy er det!

Skrevet

Stemmer det :P

Jeg satser på de litt safe. Kjøper for det meste i olje, det burde jo vert rimelig trygt med mindre global oppvarming plutselig hogger til igjen og skaper full panikk, og alternative energikilder overtar XD

Skrevet
Stemmer det :P

Jeg satser på de litt safe. Kjøper for det meste i olje, det burde jo vert rimelig trygt med mindre global oppvarming plutselig hogger til igjen og skaper full panikk, og alternative energikilder overtar XD

Jeg liker å være gal å ta sjanser, samt følge intuisjonen :ler:

For å se om jeg har noen :skratte:

Gjest strykebrett
Skrevet

Sette pengene i Bear kanskje?

Det går jo ikke akkurat oppover om dagen..

Skrevet

Å kjøpe bear nå ville vært uhyre dumt.

Vi roter i en bunn.

Særlig viss du tenker langsiktig så er det bullmarkedet som gjelder.

Gjest strykebrett
Skrevet

Veldig dumt langsiktig ja, men kan være mye å hente på dag-til-dag basis.

Men det er jo mange fine og relativt trygge aksjer som begynner å bli veldig billige nå da, som er en fin fin investering for de som tenker lengre fram. Selv syns jeg det er morsommere å spekulere kortsiktig (ikke mer enn jeg har råd til å tape selvfølgelig).

Skrevet

sant nok. I bearmarkedet kan du tjene dobbelt så fort som bull, men like fort tape det.

Skrevet

Mulig vi roter rundt nær bunnen nå.

Men jeg er langt fra sikker.

Mange aksjer synes billige. For all del.

Men er de det?

Er 2003 - 2005 nivået VELDIG billig?

Tja....

Jeg tror det, som sagt. Men er ikke sikker.

I verste fall kan en halvering av dagens nivå på Oslo børs være mulig.

Mange vil kanskje le av meg, når jeg sier det. Men jeg anbefaler at latteren venter 12 - 16 måneder til.

Skrevet

Hvordan betaler man skatten på aksjegevinst i praksis? Går det automatisk eller må man gjøre en aktiv del selv?

Skrevet
Veldig dumt langsiktig ja, men kan være mye å hente på dag-til-dag basis.

Men det er jo mange fine og relativt trygge aksjer som begynner å bli veldig billige nå da, som er en fin fin investering for de som tenker lengre fram. Selv syns jeg det er morsommere å spekulere kortsiktig (ikke mer enn jeg har råd til å tape selvfølgelig).

som for eksempel hvilke?

Skrevet

Litt nyskjerrig her, hvor mye må man gå inn med pr selskap? Jeg har hørt 10 tusen. og det vet jeg ikke om jeg er villig til å satse på en hest pr dags dato.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...