Gå til innhold

Mannens foreldrepenger

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Hei jenter!

Jeg og samboeren min har snakket litt om å snart få barn, men jeg er student og er litt usikker på hvordan mine foreldrepenger opparbeides. Samboeren min har vært i kontakt med det lokale nav men får ikke noe fornuftig svar så da spør vi her.

Jeg jobber altså deltid ved siden av studiene mine (nok til å få foreldrepenger). I tillegg til studiet har jeg fullt lån og stipend. Hun har fulltidsjobb.

Hvordan beregnes mine foreldrepenger om vi får barn mens jeg er student, men jeg har begynt i arbeid når jeg skal ut i permisjon? Teller stipendet som grunnlag? Beregner de mine foreldrepenger fra den dagen hun går ut av permisjon, eller fra den dagen jeg går ut i permisjon?

Tusen takk for alle oppklarende svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Det skulle stå "i tillegg til deltidsjobben har jeg fullt lån og stipend."

Skrevet
Hei jenter!

Jeg og samboeren min har snakket litt om å snart få barn, men jeg er student og er litt usikker på hvordan mine foreldrepenger opparbeides. Samboeren min har vært i kontakt med det lokale nav men får ikke noe fornuftig svar så da spør vi her.

Jeg jobber altså deltid ved siden av studiene mine (nok til å få foreldrepenger). I tillegg til studiet har jeg fullt lån og stipend. Hun har fulltidsjobb.

Hvordan beregnes mine foreldrepenger om vi får barn mens jeg er student, men jeg har begynt i arbeid når jeg skal ut i permisjon? Teller stipendet som grunnlag? Beregner de mine foreldrepenger fra den dagen hun går ut av permisjon, eller fra den dagen jeg går ut i permisjon?

Tusen takk for alle oppklarende svar!

Kan desverre ikke komme med oppklarende svar, men studier regnes ihvertfall som jobb såvidt jeg vet. Prøv å ringe NAV en gang til og be om å få snakke med vedkommende som kan permisjonsreglene.

Skrevet

Stipendet/lånet ditt blir gjort om til stipend mens du er i permisjon, fars penger blir regnet ut hva hva han har tjent men det er avhengig av at du har jobbet for at far får sin permisjon. Du må da være ute i arbeid(eller ta ferie) mens far har perm. Usikker på om du må ha jobbet 50% eller mer for at far får perm.

Skrevet

Såvidt jeg skjønner er det far som spør. ;-)

Skrevet

Det er far som spør Liv.

Jeg har slitt mye med å få fornuftig svar fra NAV, så kanskje du burde kontakte en økonom? Evt en rådgiver på skolen din eller lånekassen?

Skrevet

Blir ikke farens foreldrepenger regnet ut fra morens inntekt?

Skrevet

far får penger ut fra egen lønn men har mor jobbet 50% så får far 50% av egen lønn eller noe sånt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...