Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 15. november 2008 #1 Skrevet 15. november 2008 Hei jenter! Jeg og samboeren min har snakket litt om å snart få barn, men jeg er student og er litt usikker på hvordan mine foreldrepenger opparbeides. Samboeren min har vært i kontakt med det lokale nav men får ikke noe fornuftig svar så da spør vi her. Jeg jobber altså deltid ved siden av studiene mine (nok til å få foreldrepenger). I tillegg til studiet har jeg fullt lån og stipend. Hun har fulltidsjobb. Hvordan beregnes mine foreldrepenger om vi får barn mens jeg er student, men jeg har begynt i arbeid når jeg skal ut i permisjon? Teller stipendet som grunnlag? Beregner de mine foreldrepenger fra den dagen hun går ut av permisjon, eller fra den dagen jeg går ut i permisjon? Tusen takk for alle oppklarende svar!
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 15. november 2008 #2 Skrevet 15. november 2008 Det skulle stå "i tillegg til deltidsjobben har jeg fullt lån og stipend."
tingeling Skrevet 15. november 2008 #3 Skrevet 15. november 2008 Hei jenter! Jeg og samboeren min har snakket litt om å snart få barn, men jeg er student og er litt usikker på hvordan mine foreldrepenger opparbeides. Samboeren min har vært i kontakt med det lokale nav men får ikke noe fornuftig svar så da spør vi her. Jeg jobber altså deltid ved siden av studiene mine (nok til å få foreldrepenger). I tillegg til studiet har jeg fullt lån og stipend. Hun har fulltidsjobb. Hvordan beregnes mine foreldrepenger om vi får barn mens jeg er student, men jeg har begynt i arbeid når jeg skal ut i permisjon? Teller stipendet som grunnlag? Beregner de mine foreldrepenger fra den dagen hun går ut av permisjon, eller fra den dagen jeg går ut i permisjon? Tusen takk for alle oppklarende svar! Kan desverre ikke komme med oppklarende svar, men studier regnes ihvertfall som jobb såvidt jeg vet. Prøv å ringe NAV en gang til og be om å få snakke med vedkommende som kan permisjonsreglene.
liv Skrevet 15. november 2008 #4 Skrevet 15. november 2008 Stipendet/lånet ditt blir gjort om til stipend mens du er i permisjon, fars penger blir regnet ut hva hva han har tjent men det er avhengig av at du har jobbet for at far får sin permisjon. Du må da være ute i arbeid(eller ta ferie) mens far har perm. Usikker på om du må ha jobbet 50% eller mer for at far får perm.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #5 Skrevet 16. november 2008 Såvidt jeg skjønner er det far som spør. ;-)
Bomull Skrevet 16. november 2008 #6 Skrevet 16. november 2008 Det er far som spør Liv. Jeg har slitt mye med å få fornuftig svar fra NAV, så kanskje du burde kontakte en økonom? Evt en rådgiver på skolen din eller lånekassen?
Kylling Skrevet 16. november 2008 #7 Skrevet 16. november 2008 Blir ikke farens foreldrepenger regnet ut fra morens inntekt?
liv Skrevet 17. november 2008 #8 Skrevet 17. november 2008 far får penger ut fra egen lønn men har mor jobbet 50% så får far 50% av egen lønn eller noe sånt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå