Gå til innhold

Kan jeg bli kvitt mine cellulitter ved trening på elipsemaskin, hvordan bør jeg trene? (Hjelp!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal nå gå til angrep på mine cellulitter.

Har masse spesiellt på rumpe og lår (også noe på magen)

Jeg må trene hjemme pga av barn, men det skal jeg få til:)

Jeg har en elipsemaskin og trenger tips på hvor ofte jeg bør trene på denne for å kunne nå mitt mål.

Hvor ofte?

Hvor lenge?

Tung eller middels styrke?

Jeg skal samtidig spise mindre for jeg trenger å både gå ned et par kg og noen cm samtidig.

Får jeg trent alt på en elipsemaskin? begynner å få litt grevinnearmer som jeg også ønsker å minske litt.

Man bruker jo også armene på denne maskinen, men vet ikke om det er nok.

Håper noen kan forbarme seg over meg og hjelpe meg med råd så jeg kan komme i gang på en skikkelig måte.

NB: På denne maskinen er det tre typer nøkler (grønn for nybegynner, gul for litt mer trent og rød for godt trent) Da setter den programmet fra ingen motstand til mer og mer og deretter nedover igjen. Den grønne er bare på 15 minutter og dette føler jeg er alt for lite.

Føler nok det er bedre og sette motstand og tid selv, men er som sagt usikker på hvordan jeg skal legge dette opp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cellulitter og "grevinnearmer" består av fett. Derfor må man ned i fettprosent hvis man ønsker å bli kvitt dem. Dette gjør du vet å spise litt mindre kalorier enn du får i deg, samt trene kardio. Ved siden av lønner seg seg å trene styrke, spesielt triceps i ditt tilfelle.

Skrevet

Takk for svar.

Noen som har et konkret treningsoplegg jeg kan starte på.

For eksempel tre-fire ganger i uken med middels/hard intensitet ?? ant minutter?

Må komme skikkelig i gang og trenger virkelig tips.

Må liksom ha en fast plan for å klare dette og vil jo gjøre noe som gjør at resultatene kommer etterhvert.

Er push ups bra for grevinnearmer? og sit ups bra for å få en fin mage? (i tillegg til trening på elipsemakinen?)

Skrevet

Vil anbefale trening med vekter for triceps (og resten av kroppen). Øvelser som push ups er vel og bra i førsten, men skal man se forskjeller på sikt må man jo ha en viss progresjon, og øke belastningen. Det er letteste hvis man har tilgang på et sett regulerbare håndmanualer.

Jeg aner ikke hva elipsemaskin er, eller hvor god form du er i, så det er åpenbart umulig for meg å sette opp et treningsprogram for deg.

Skrevet

heeij:) jeg har et godt råd for å bli kvitt ciluettene.. Dusj i kalt vann:D.. allså du kan dusje i varmt au men på slutten prøver du å dusje i kalt vann for du går ut

Skrevet

Dytter.

Ingen som har peiling på trening med elipsemaskin:(

Skrevet

Jeg vet ingenting om trening på slik maskin. Men har noen råd alikevel. Å trene på ca 70 % av makspuls gir mest fettforbrenning totalt, MEN ved å trene på 85-95% (f eks intervalltrening, for å klare å holde en slik høy puls over lang tid) vil du over tid forbrenne mye mer fett en ellers i dine daglige gjøremål.

85 -95 % vil si at du er godt andpusten (ikke snakketempo)

Styrke vil minske kroppstr, men kan øke vekta.

Anbefaler f eks en halvtimes løpetur (4 min skikkelig andpusten og deretter 4 minutter med ca 60%, dette repeteres slik at du får 4 slike andpustenøkter) mer enn 1 gang i uka.

Når du trener styrke skal du ha så tunge vekter at du akkurat klarer 25-30 repetisjoner for utholdene muskler. (så tungt at du akkurat klarer 10-14 repetisjoner øker volum på musker og 3-6 repetisjoner gir maks styrke, uten å øke volum)

Håper dette ga litt hjelp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...