Gå til innhold

Hvor reise bort for første gang med kjæresten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvor dere kan anbefale å reise første gang man skal bort sammen? Skal være en langhelg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spa hotell vil jeg anbefale på det varmeste, hvis det kun er for en langhelg :)

Skrevet

åh, det hørtes utrolig deiligt ut :D kanskje det kunne vært noe! hmm :)

Gjest Gjest_marthe_*
Skrevet

stockholm er fint... københavn i juletider med tivoli;)

Skrevet

første ferien jeg hadde med kjæresten var til Paris en langhelg på våren. det var helt perfekt! :rødme:

Skrevet

Vi var på tredjedate i Krakow!

Kjempeflott by, masse å oppleve!

Gjest Shady Lady
Skrevet

Vi hadde vore på turar ilag før, men første weekend-tur vart til Paris i januar etter et år saman. Og det var heilt perfekt!!

Kjemperomantisk, med mange fine ting å sjå på, koselige kafear, god mat++ Nydelig by! Heilt fantastisk å berre rusle rundt der hand-i-hand syns eg :)

Skrevet

da har vi bestemt oss for å reise til paris :D

noen som har noen forslag til hva vi bør gjøre? vi er ikke så veldig interesert i museer og sånnt, men skal ha med oss eiffeltårnet og kanskje euro disney.

tar i mot alle tips :)

Skrevet

Anbefaler Praha på det varmeste!! Romantisk og perfekt for kjærestetur :)

Gjest Shady Lady
Skrevet

Vi var på dei meste kjente attraksjonane, som Eiffeltårent, Sacre Ceur, Triumfbuen osv.

Men eg vil egentlig anbefale å bruke tida tid å berre vandre gatelangs, sitte på koselige kafera og kike på folkelivet, vere kjærestar i en romantisk by, ete god mat osv.

Vi åt middag på en fin restaurant med utsikt til Eiffeltårnet (Veldig nærme altså). Så vi satt og åt verdens beste biff og drakk god rødvin mens Eiffeltårnet hadde lysshow. Kjempekoselig!

Eg vil og anbefale show på Moulin Rouge. Kjempekul opplevelse syns eg! (Og kjæresten min var jo i skyene- hadde aldri før sett så mange puppar på ein gong :ler: )

God tur!

Skrevet

moulin rouge hadde vært morsomt å sett ja! er det lett å finne frem, og er det i nærheten av eiffeltårnet eks.?

gleder meg kjempemasse :D

hvordan er forresten været i januar/februar? er det attraksjoner som liksom steger når det ikke er sesong?

Gjest Shady Lady
Skrevet

Vi budde i området som heiter Pigalle, så Moulin Rouge var kjempelett å finne for oss. Det er ikkje i nærheten av Eiffeltårnet o.l, men t-bane-systemet er veldig greit. Vi kjøpte 4-dagers pass (trur eg det var) og brukte t-banene mykje. Moulin Rouge ligg i mellom to stopp og er enkelt å finne når ein er i rett område.

Vi hadde kjempefint vær. 10-13.januar. Var sol kvar dag. Sjølvsagt kjøleg, men vi trengde ikkje gå med ullundertøy og tjukk jakke heile tida (som vi var forberedet på!).

Ingenting var stengt då vi var der, men kanskje kortare åpningstid utenom sesongen? Var turistar overalt, for Paris er vel eit ynda reisemål heile året. Åpningstider står i reiseguidar, som er kjekt å ha på tur. F.eks Eiffeltårnet bør ein sjekke litt før ein besøker det. Det har ikkje ope heilt opp kvar dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...