Scorpion Skrevet 15. november 2008 #1 Skrevet 15. november 2008 Hvor ble det av den gode varmen vi alle kjente til da vi vokste opp?? Hvor ble det var den gode følelsen vi hadde da vi var med foreldrene våre å handlet og vi kjente den gode kjemien mellom hun bak kassen og pappaen som la på varer? Det virket som om de hadde kjent hverandre i en evighet og det stemte faktisk. Et lite spørsmål om hvordan det gikk hjemme når en visste at de hadde det vondt, noen trøstende ord som trengtes i en tung stund eller en klapp på skulderen for en god og gjennomført jobb. Hvor har det blitt av? Jeg husker de gangene vi hadde fylt opp handlevognen og det kom en bak som bare hadde meg seg noen varer. Det var jo automatikk å spørre om denne ville gå foran for dette ville jo ta så lang tid uansett. Kjemien og stemningen var så god at man trivdes i butikken og koste seg til man satt i bilen igjen. Kanskje var man heldig og fikk en bolle å tygge på i mellomtiden?? Jeg føler at jeg ser det for sjeldent om dagen. Er det flere som føler det slik? En så god holdning føler jeg at det er viktig å ta med seg, så jeg prøver så godt jeg kan. Jeg har virkelig fått en lære for livet i hvordan å forholde seg til andre mennesker, vise hensyn og bidra til et godt nærmiljø. Det er så lite som skal til, men det er alt for få som har tida til å utnytte det til annet enn sitt eget beste. Mange snakker om "de gode, gamle dager", men gjør så lite for at den skal bestå. Hvorfor det? Hjelp damen med alle posene å løfte inn i bilen, gi en 10'er til han fra Frelsesarmeen som har stått i kulden i 2 timer og fryst føttene fast i bakken for saken han tror på eller kjøp lodd for 10 kroner av ungene fra det lokale idrettslaget for å støtte dem i deres kamp for å overleve. Det er fortsatt miljøet rundt deg det er snakk om og DU kan bidra til å gjøre dette til noe positivt og skape stemningen du var så heldig å oppleve som liten (hvertfall jeg). Den dør ut om vi ikke tar vare på den flotte arven vi fikk fra våre, så jeg føler at vi har et ansvar på det området. Jeg vet at mange er bekymret nå som tidene ser vanskelige ut med høy lånerente, høye strømpriser og med en stadig usikkerhet i jobbmarkedet. Jeg føler derfor at dette er den vanskelige tiden da vi virkelig kan vise hva står for og tror på, og bidra til å skape et miljø som bryr seg om hverandre. Bruk tiden godt. Vi er bare tildelt en viss mengde tid og jeg ønsker å bli husket som en ga andre noe positivt og så det gode i dem, tom da det stormet rundt ørene deres. Med ønske om en riktig flott helg til alle lesere og med et ønske om en herlig tid fram til julen. Mvh, En som ønsker å se det beste i Dere alle sammen
Gjest Gjest_gilette_* Skrevet 15. november 2008 #3 Skrevet 15. november 2008 Kjempeflott=) Dette er noe jeg har gått og tenkt på lenge! prøver så ofte jeg kan å gjennomføre slike medmenneskelige handlinger selv.
NovaFlare Skrevet 15. november 2008 #5 Skrevet 15. november 2008 Så rørt at jeg griner her jeg sitter på jobb...
Puma Skrevet 16. november 2008 #6 Skrevet 16. november 2008 Til deg som skrev dette innlegget. Kjempefint! Jeg fikk litt å tenke på.
Pbrina Skrevet 16. november 2008 #7 Skrevet 16. november 2008 Kjempefint innlegg! Jeg føler meg truffet på noen punkter, men jeg er så sjenert at jeg heller svarer enn å være den som spør, og kan sikkert derfor virke både kald og "travel". Skal gjøre en innsats for det motsatte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå