Gjest Elastica Skrevet 15. november 2008 #1 Skrevet 15. november 2008 Ser dere på Kodenavn HUNTER? Jeg har fulgt med på de tre episodene som er sendt hittil. Imidlertid er jeg skikkelig pysete, og siden jeg var alene i kveld, tok jeg ned lyden og spolte da jeg så scenene med Ane Dahl Torp. Jeg så det på nett-tv etter at episoden var ferdig på Nrk. Men jeg gikk jo glipp av all dialog mellom Rudi og Gisela. Jeg fikk likevel med meg at hun ble gitt en overdose, og at det senere ble gitt motgift - og at hun skjøt Rudi til slutt. Som sagt, er det noe jeg har gått glipp av som ble sagt mellom dem?
Silmarill Skrevet 15. november 2008 #3 Skrevet 15. november 2008 Vi tok opp epidode nr 2 . skal se den i morgen:-)
Silmarill Skrevet 15. november 2008 #4 Skrevet 15. november 2008 Vi tok opp epidode nr 2 . skal se den i morgen:-)
Gjest Skya Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 En ting som ble oppklart for meg var iallefall at det var Rudi hun så på tur opp rulletrappen i den første episoden. Altså han som dyttet han mannen foran toget. Hun sa at hun hadde skrevet i rapporten sin at hun trodde det var ham. Grunnen til at hun fikk motgiften var at Rudi ringte noen høyere som mente at hun kunne være verdifull å ha i live, i og med at hun jobbet i PST. Ja, det var vel det. Iallefall det jeg husker.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #6 Skrevet 17. november 2008 Huff, jeg synes denne serien har tapt seg skikkelig siden sesong 1.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #7 Skrevet 17. november 2008 Huff, jeg synes denne serien har tapt seg skikkelig siden sesong 1. Enig. Veldig urealistisk. Alle skal liksom være så tøffe. I språket og ellers. Derfor "tror" jeg liksom ikke på dem.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #8 Skrevet 17. november 2008 Jeg stusset over at skuespillerne ved flere anledninger snakker dårlig norsk. Jeg vet ikke om det er manus eller dem selv. Nå husker jeg bare et eksempel, nemlig at han tøffe PST-mannen sa "forhåndsregler". Jeg vet at det ikke er noe poeng å henge seg opp i, men det er litt rart at de ikke retter opp slike ting.
Perhaps Skrevet 23. november 2008 #9 Skrevet 23. november 2008 (endret) Det er første gang jeg ser Hunter denne sesongen, har sett 4 episoder og synes det er ganske bra. Hadde forventet mye, mye verre av norske skuespillere og regissør, men her er det tross alt mer fart enn det pleier å være i norske produksjoner. De klarer å være effektive og handlingsrettet, og bevegelsene i filmingen skjer mer etter internasjonal standard. Så har de i tillegg lært litt av svenskenes "Wallander-brødrene". Ane Dahl Torp er kanskje den som minner meg mest om norsk teater i filmingen, og det er ikke så positivt. Men hun er likevel flink. De andre også. Overraskende nok. Endret 23. november 2008 av Perhaps
nanya Skrevet 23. november 2008 #10 Skrevet 23. november 2008 Jeg stusset over at skuespillerne ved flere anledninger snakker dårlig norsk. Jeg vet ikke om det er manus eller dem selv. Nå husker jeg bare et eksempel, nemlig at han tøffe PST-mannen sa "forhåndsregler". Jeg vet at det ikke er noe poeng å henge seg opp i, men det er litt rart at de ikke retter opp slike ting. Det er jo utrolig mange mennesker som sier nettopp "forhåndsregler", så det er da ganske naturlig at man speiler språket i en serie? Det er jo nettopp det "korrekte" språket som ofte gjør at replikkene blir stive og unaturlige.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #11 Skrevet 24. november 2008 Det er jo utrolig mange mennesker som sier nettopp "forhåndsregler", så det er da ganske naturlig at man speiler språket i en serie? Det er jo nettopp det "korrekte" språket som ofte gjør at replikkene blir stive og unaturlige. Hm, så da skal de begynne å si "sjærlighet" også da, siden det er blitt et fenomen i norsk språk? Jeg snakker selvfølgelig ikke om a-endelser og andre ting som gjør at språket er mindre stivt, men som allikevel er tillatt. Kan ikke se at replikkene blir "stive og unaturlige" av at skuespillerne snakker korrekt norsk når det gjelder enkeltord som "forholdsregler". Virkelig.
Elle Melle Skrevet 24. november 2008 #12 Skrevet 24. november 2008 Jeg synes serien er en besynderlig blanding av troverdig dialog, og ekstremt unaturlig dialog. Replikkene og framføringen av dem i disse møtene med alle de viktige mennene, er besynderlig dårlige. Skjønner ikke at det skal være nødvendig med så rutinerte skuespillere.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #13 Skrevet 26. november 2008 Hva i alle dager er galt med å si forhåndsregler? Er ikke det en vanlig norsk betegnelse?
sixx Skrevet 26. november 2008 #14 Skrevet 26. november 2008 Hva i alle dager er galt med å si forhåndsregler? Er ikke det en vanlig norsk betegnelse? Forholdsregler er det riktige.
Gjest j22 Skrevet 8. desember 2008 #15 Skrevet 8. desember 2008 litt løse tråder etter siste episode, synes jeg. er det noen sjanse for at gisela overlevde tror dere? hun tok jo av beltet til jonna, men ikke seg selv? og hva skjer med solveig. trur dere hun overlevde? han fredsmegleren, mannen til solveig, ble han beskytta mot skandale av politiet, siden de sa han var blitt syk? og hva med høgsett? skikkelig ekkel type, som burde blitt bura inne.
Gjest Shayla Skrevet 8. desember 2008 #16 Skrevet 8. desember 2008 Sesong 2 sluttet så halvveis. Syns ikke i fikk svare på noe... Dårlig sesong, skulle vært mer enn 6 episoder, det var for mye uoppklart etter siste episode. Kan være fare for at det kommer en sesong 3.. og da tror jeg Gisela overlevde. Jeg skjønte ikke helt relasjonen mellom Dan og Gisela.....
Gjest Elastica Skrevet 8. desember 2008 #17 Skrevet 8. desember 2008 Noen uklare ting, ja. Dette kan jo tyde på en sesong tre.
Vera Vinge Skrevet 9. desember 2008 #18 Skrevet 9. desember 2008 Har jeg misforstått noe? Var forrige fredags episode den siste i sesong 2? Den hang da veldig i løse lufta i så fall.
Gjest realist Skrevet 9. desember 2008 #19 Skrevet 9. desember 2008 Hvis det blir en 3. sesong håper jeg Gisela får en mer aktiv rolle i selve hovedplottet. Mads Ousdal sin karakter er utrolig uengasjerende. Det eneste som engasjerer meg (på negativt vis) er at han later til å være notorisk utro. Var han ikke utro mot den naive kona i i 1. sesong også? Typisk teite manusforfattere å lage karakterer som overhysterisk naiv blond konemor og uempatisk utro ektemann.
Gjest Elastica Skrevet 9. desember 2008 #20 Skrevet 9. desember 2008 Har jeg misforstått noe? Var forrige fredags episode den siste i sesong 2? Den hang da veldig i løse lufta i så fall. Jepp. Vi diskuterte på jobb i dag, og alle mente at Gisela måtte ha dødd. Ikke vet jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå