Gjest Gjest_maja_* Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Hei. Studerer i Bergen og jeg og kjæresten begynner gå tom for ting å finne på i Bergen. Vi har gått mye på tur til Fløyen og på Ulriken, vi har spilt squas, fotball og klatra. Noen som har tips til noen bra aktiviteter man kan gjøre i Bergen?
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Gå opp Stoltzekleiven, gå over vidden fra ulriken til fløyen, gå opp på kvarven ved essoanlegget i skålevik, eventuelt en tur opp på lyderhorn, før du går ned kvarven på andre siden i gravdal på laksevåg, dra på kino, spis middag på en av de billige kinaresturantene eller pastasentralen, gå på akvariet, dans salsa hver torsdag kveld på verftet, lær å danse salsa hver onsdag i jekteviken 5, stå på skøyter i bergenshallen, svøm i sentralbadet, dra på naturhistorisk musem på nygårdshøyden for eksempel:) Jeg savner Bergen....sukk:)
Gjest pinkbunni Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 Masse gode ideer fra gjest her Det eneste jeg kan bidra med er akvariet, selv om det er kjempedyrt.
Tolstoj Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 stå på ski på kvamskogen/ voss så klart
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Dere kan ta bussen til Loddefjord og dra i badeland, stå på skøyter, spille curling for eksempel! Eller gå tur/jogge i Alvøskogen? Tar dere bussen ut mot Lindås i Nordhordaland, kan dere hoppe av ved Bruvoll Camping for å padle i kano eller kajakk, dra på ridetur eller gå postveiene der:) Bare å google Bruvoll Camping. Og www.salsaklubben.com Lykke til:)
Gjest epletre. Skrevet 6. desember 2008 #7 Skrevet 6. desember 2008 Byfjellene (Lyderhorn, Damsgårdsfjellet, Løvstakken, Ulriken, Fløyen, Rundemanen og Sandviksfjellet om jeg ikke husker helt feil) er min favorittaktivitet. I tillegg er det mange gøye fjell, skoger og parker som ikke er inkludert i "de syv fjell", men som folk ikke er like flittige til å besøke. Skaff dere kart og kompass og utforsk andre områder enn Ulriken og Fløyen. Ta gjerne med telt! Hvis dere begge er studenter, så finnes det en rekke ulike organisasjoner og aktiviteter som ofte er billige for studenter. Masse bra live musikk i byen! Ofte billig å komme inn også. Hulen, Kvarteret, Garage, Jazzforum (Verftet), Filharmonien... Ta en konsertkveld? Bergen Filmklubb og Cinamateket USF har visninger til sammen flere ganger i uken - både klassikere, sjeldne filmer av litt alternativ art, og nye festivalfillmer. Er selv medlem av BF, frikort for et semester koster ca 350 om jeg ikke husker feil, og da får du se alle filmene "gratis". Finnes andre medlemsskap også. Ellers er det jo ymse teatergreier rundt om i byen... Selv har jeg tenkt å leke turist fremover og feie over byens museumer og gallerier. Er veldig mange steder man går forbi hver dag, men som man ikke helt vet hva som er bak dørene. Det er også utrolig koselig å vandre sammen i smauene rundt om kring på Nordnes, i Sandviken og i Fjellsiden. Ta en rundtur i kommunene og øyene rundt byen, og få geografien "på plass". Fine byen. Ü
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå