Gå til innhold

Øvelser for finere knær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Postet akkurat et innlegg på sportsforumet, men så jo nå at det var her jeg skulle ha lagt det inn. Er det noen der ute som har noen gode øvelser å anbefale for å stramme opp knærne? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Postet akkurat et innlegg på sportsforumet, men så jo nå at det var her jeg skulle ha lagt det inn. Er det noen der ute som har noen gode øvelser å anbefale for å stramme opp knærne? :)

Stramme opp knærne?? :klø: Hvordan da mener du?

Skrevet
Stramme opp knærne?? :klø: Hvordan da mener du?

Hehe.. Det første innlegget ga nok litt mer informasjon. Jeg har hatt et treningsopphold på et par - tre år, hvor jeg bare har trent sporadisk. I mellomtiden har jeg rundet tredve, og nå synes jeg knærne mine ser litt slappe ut! Eller i det minste er det noe som har forandret seg. Det er vanskelig å forklare, men det kan være at det er for slappe muskler og hud over knærne kanskje?

Har begynt å trene igjen, og kommet opp i en frekvens på annen hver dag. Føler meg nå klar til å begynne med mer "skulpturerende" øvelser, da jeg bare har fokusert på å styrke kroppen generelt den siste måneden. Jeg har imidlertid ikke brukt "benspark" maskinen noe særlig, da den de har på treningssenteret mitt, er lite tilpasset kvinner, hvis du skjønner hva jeg mener? Den er stor og øvelsen er ukomfortabel å utføre. Jeg tar for øyeblikket benpress i maskin og that's it når det gjelder forsiden av lårene, som kanskje er stedet å begynnet for at knærne skal bli noenlunde ok, igjen? :)

Skrevet

Det ligger ingen muskler direkte over kneskålene, så jeg tror ikke det er så mye du får gjort med dette. Lavere fettprosent samt trening av musklene foran på låret kan kanskje hjelpe litt?

Knebøy er i så fall en god øvelse for lårmusklene. Hold deg unna maskiner og pinglevekter, og tren ordentlig, med tunge vekter, lavt antall repetisjoner, og minst et døgns pause mellom hver økt. Kvinner skal trene styrke på samme måte som menn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...