Gjest Gjest_Frida_* Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 hei. Har du klart å bli kvitt cellulittene? I så fall: Hvor hadde du det, og hvor mye var det? Hva gjorde du får å bli kvitt de? Hva spiste du og hvordan trente du? Jeg har masse cellulitter på rumpe og lår, og litt overalt på kroppen ellers og.. Er bare 18 år.. :| Vil bli kvitt de.. vet jeg må trene masse og spise sunt da. Men det er ikke så lett ..
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Man KAN få mindre cellulitter av å gå ned i fettprosent. Da må man ligge i kaloriunderskudd, og dette bør helst skje ved at man spiset litt mindre enn hva man forbrenner, samt trener kardio.
Gjest ts Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Jeg er 170 og 55 kg, bmi 19, men har tenkt å gå ned 5 kg da. Men jeg må vel trene hardt for at cellulittene skal forsvinne.
Gjest ts Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Har ganske stor fettprosent da, tror jeg, for jeg er liksom tynnfeit. Er egentlig naturlig tynn, men har levd usunt de siste årene og lagt på meg masse fett og cellulitter ;(
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2008 #5 Skrevet 15. november 2008 Da bør du fokusere på å spise nok mat (spesielt nok proteiner) og trene skikkelig styrketrening. Få hjelp til dette, hvis du ikke vet noe om styrketrening fra før av. Det er lett å gjøre feil. Hvis du er 170 cm høy og veier 55 kg er det ren idioti å slanke seg, med mindre du ønsker å miste enda flere muskler. Prøv heller å legg på deg litt muskelmasse.
Gjest ts Skrevet 15. november 2008 #6 Skrevet 15. november 2008 Vet 170 og 55 kg kan virke lite når man hører det sånn, men jeg er faktisk feit ;O Er bare veldig tynn naturlig, og har kanskje lett benbygging. Men så er det alt det fettet som har lagt seg oppå det.. Og det er ikke sunt og fint fett.. Har ikke noe muskler å miste, for hele meg er bare fett. Kan å trene styrke, men ikke knebøy og utfall og sånt. Har ikke noen å få hjelp av, akkurat.. Men det finnes jo sånne videor på nettet.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2008 #7 Skrevet 15. november 2008 Vet 170 og 55 kg kan virke lite når man hører det sånn, men jeg er faktisk feit ;O Er bare veldig tynn naturlig, og har kanskje lett benbygging. Men så er det alt det fettet som har lagt seg oppå det.. Og det er ikke sunt og fint fett.. Har ikke noe muskler å miste, for hele meg er bare fett. Kan å trene styrke, men ikke knebøy og utfall og sånt. Har ikke noen å få hjelp av, akkurat.. Men det finnes jo sånne videor på nettet. Finnes det ingen treningssentre i nærheten av deg? Hvis du er seriøst intressert i å lære deg litt om ordentlig styrketrening, kan jeg anbefale forumet på www.treningsforum.no Der finner du folk med store mengder kunnskap, som kan hjelpe deg å sette opp et program. Hvorfor kan du ikke gjøre knebøy, utfall og slikt? Dette er jo de beste øvelsene.
Rødtoppen86 Skrevet 15. november 2008 #8 Skrevet 15. november 2008 Eneste grunnen til at du tror du er feit, er fordi du ikke har særlig til muskler, så derfor er kroppen din slapp og fløsete. Hvis du begynner med styrketrening og får deg litt muskler, så vil du bli mye fastere i kroppen uten å måtte slanke deg. Går du mer ned i vekt, så kommer kroppen din til å bli enda slappere. Jeg er 160cm og veier vel 59kg nå, men er fast og fin i kroppen fordi jeg driver med styrketrening. Det er ikke om å veie minst mulig skjønner du Mange som begynner med styrketrening sier at vekta har gått opp, men allikevel har de blitt slankere og fastere. Det er for dumt å bry seg om hva man veier. Bruk heller speilet og klær og få litt muskler på kroppen, så vil du få en helt annen holdning.
Gjest ts Skrevet 15. november 2008 #9 Skrevet 15. november 2008 Jeg tror ikke jeg er feit, jeg ER feit. Men det er fordi jeg har så høy fettprosent og er slapp og fløsete ja. ;( Jeg er bare liten og feit. Ikke stor og feit. Men veier faktisk bare 53 kg, ikke 55, veide meg i morges. :D Veide 54,8 sist lørdag, og 55,8 lørdagen før det igjen. Skal hvertfall ned til 50. Jeg gikk på treningsenter før, men det endte med at jeg ble støttemedlem gitt.. Så tror ikke det kommer til å endre seg om jeg melder meg inn på nytt.. (er psykiske greier..) Jeg kan Å trene styrke, men jeg kan ikke Å trene knebøy og utfall, for det har jeg aldri gjort, var det jeg mente Men skal se på sånne videor som finnes på nettet og lære meg det.
Gjest ts Skrevet 15. november 2008 #10 Skrevet 15. november 2008 Er sykling en bra treningsmetode? (På trimsykkel .. )
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2008 #11 Skrevet 15. november 2008 Er sykling en bra treningsmetode? (På trimsykkel .. ) Sykling er kardio, ikke styrketrening. Når man trener kardio spiller det liten rolle hva man gjør, så lenge pulsen går opp. Det finnes ikke en bestemt treningmetode/øvelse man kan gjøre for å få vekk cellulittene, det er ikke slik kroppen fungerer.
Jane F. Skrevet 15. november 2008 #12 Skrevet 15. november 2008 Noe jeg lurer på er om det faktisk er noen som har fått minsket cellulittene sine ved trening?
Gjest ts Skrevet 15. november 2008 #13 Skrevet 15. november 2008 Sykling er kardio, ikke styrketrening. Når man trener kardio spiller det liten rolle hva man gjør, så lenge pulsen går opp. Det finnes ikke en bestemt treningmetode/øvelse man kan gjøre for å få vekk cellulittene, det er ikke slik kroppen fungerer. vet at det er kardio og forbrenner fett, men jeg tenkte på om rumpa og lårene blir trent av sykling (på trimsykkel)? i tillegg til knebøy og utfall etterpå.
Gjest ts Skrevet 15. november 2008 #14 Skrevet 15. november 2008 Noe jeg lurer på er om det faktisk er noen som har fått minsket cellulittene sine ved trening? Jeg leste om ei her inne for lenge siden, som hadde blitt kvitt alle cellulittene etter hard trening i 8 måneder.
Gjest ts Skrevet 15. november 2008 #15 Skrevet 15. november 2008 denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...;hl=cellulitter "Drikk mye vann og spist sunt, lite poteter. Så lite brødmat som mulig. Må du ha brødmat så spis så grovt som mulig, jeg begynte å spise dansk rugbrød nå baker jeg det selv. Er litt dyrt å kjøpe i butikken. Tren styrketrening på treningssenter eller hjeme hvis du har apparter. Og husk drikk mye vann og masser lår og rumpe, det finnes aparater som stimulerer muskulaturen. Dette kombinert med diett og mye vann drenerer kroppen. Kutt ned på kaffe hvis du drikker mye, og minimalt med alkohol. Jeg gjorde dette etter råd fra min lege (ja kjenner han også privat ) Jeg brukte ca 8 mnd på dette og er kvitt alle celuitter Men det krever beinhard selvdisiplin, men resultatet kommer. Har også blitt kvitt poser under øynene etter at jeg la om kostholdet og pøste (pøser) på med vann. Minst 2 liter om dagen. Me nsom sagt du må jobbe for det. Lykke til. "
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå