Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

For litt over et år siden kjøpte jeg en selskapskjole som kostet vel 2000 kr. Denne brukte jeg for andre gang i helgen, og da revnet den ved en søm (altså, stoffet revnet, det var ikke sømmen som gikk opp).

Vet noen hvordan klagefristen er i slike saker?

Jeg har forsøkt å lete på Forbrukerrådets hjemmeside, men fant ingenting spesifikt om klær. Nå er jo klær "forbruksvare", der man må påregne en viss slitasje i løpet av et, men en selskapskjole blir jo som regel ikke brukt mange gangene i løpet av denne perioden, ei heller blir det særlig slitasje på et slikt plagg.

Jeg tenker uansett å gå å klage i dag, men det hadde vært kjekt å vite litt mer om hva jeg kan kreve/forvente, slik at jeg har mitt på "det tørre" om det skulle bli problemer.

Gjest Mayamor
Skrevet

Vil nok tro at det er i det seneste laget.

Men jeg vet ikke.

Mayamor

Gjest gurimalla
Skrevet

Reklamasjonsfristen i henhold til kjøpsloven "er i rimelig tid etter at du oppdaget mangelen" og senest to år etter kjøpet.

I utgangspunktet er du derfor innenfor fristen. Lykke til forresten.

Gjest Anonymous
Skrevet

2 år?

For et klesplagg?

Det håper jeg virkelig ikke.

Skrevet
2 år?

For et klesplagg?

Hvorfor ikke?

Gjest Poirot
Skrevet
2 år?

For et klesplagg?

Det er forskjell på klær, akkurat som at man kan forvente ulikt av klokke till 50 kr og 2000 kr.

Skrevet

Det er vel forventent at en selskapskjole skal vare lenger enn ett år! Derfor gjelder kjøpsloven.

Skrevet

Har ikke lest den nye kjøpsloven men mener å huske det ble sagt, at du har en reklamasjonsrett uansett. selv om det er forbruksvare, men er ment å være en stund.

Har du tatt kontakt med forbrukerrådet? Gjør det.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...