Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære lillesøster flytter snart nærmere, og siden hun er frisør så tenkte jeg å huke tak i henne snart for en liten klipp.

Jeg har langt hår og lang pannelugg, men jeg har sett så mange med kort pannelugg som er utrolig fint.

Ønsker meg en pannelugg som går helt ned, nesten over øyebrynene og som da skrår/buer ned på sidene.

Men så lurer jeg da ... er et vanskelig å holde en pannelugg pen?

Jeg er jo vandt til en lang, som jeg bare tar bak ørene, eller drar alt bak i en strikk e.l. som da er spesiellt bra om det blåser mye ute.

Med kort lugg, vil jeg da risikere en lugg som står til alle kanter etter å ha ventet 5 minutter på bussen i vind? Er det flere her med lugg som kan fortelle meg litt om +`er og -`er ved å ha det?

Er så kjedelig å plutselig oppdage masse negativt etter klippen, da er det litt for sent hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt lugg en periode, og det som irriterte meg var at den "delte" seg hele tiden når jeg var ute. F.eks hvis jeg gikk i vind, så la den seg liksom i det gamle skillet. Et annet minus var at den vokste sinnsykt fort, så for å ha den i den perfekte lengden, måtte den klippes OFTE. Men dette blir kanskje ikke et problem for deg..

Det positive var at det så bra ut ;) hehe

Skrevet

Jeg har også hatt pannelugg, og den ble kjempe kul!

Grunnen til at jeg ikke fortsatte med det var fordi det ble så innmari varmt, ikke fordi det er vanskelig å få den pen, for det er egentlig ganske lett! :jepp:

Og hvis man vil ha den "sittende" i en form er det bare å bruke litt hårspray så varer den enda lenger! :)

Men som Marihan sier, det vokser fortere enn man skulle trodd! Men med frisørsøster så gjør det vel ikke så mye ;)

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger :)

Nei søss vil jo sikkert tilby seg å stusse den jevnlig, og det er jo også noe jeg kan gjøre selv.

Litt redd for det som er nevnt over her, at den vil automatisk legge seg på gamlemåten, slik at den splitter seg liksom, men regner med at den kanskje er lett å legge på plass igjen (håper jeg iallefall hehe)

Skrevet

Heia,hata kort lugg for en del år siden så ble jo til at jeg hadde lang men gud å gørrt med den midtskillen eller sideskill og ingen fasong.Så når jeg fikk meg rettetang så klippa jeg luggen og den ligger perfekt som jeg vil ha den hele dagen.Kan forme den i alle fasonger så det er tingen ;-))

Skrevet

Ja er ganskje så kjedelig med det lange håret som bare henger der ja :(

Kanskje jeg burde skaffe meg en rettetang også da hmm

Skrevet

Har pannelugg og har ikke problemer med å holde den fin! Har en del fall i håret, men så lenge jeg alltid føner panneluggen (ikke resten av håret) etter hver dusj, holder den seg fin :) Trenger ikke en gang bruke rettetang, som jeg gjør på resten av håret:)

Skrevet

Jeg har pannelugg som ker ekstra vanskelig å holde fin, da det er sånn gammeldags pinup-lugg (kort og rundet oppover på sidene). Men det er vanesak. Har alltid med meg kam, passer på å føne det når det er bløtt, og bruker en passe mengde med hårspray. Har aldri opplevd at den har delt seg, og blåser den til alle kanter går det fint å gre den tilbake. I tillegg gjør den utrolig mye for håret mitt, bli mye mer spennende!:)

Skrevet

Jeg har hatt mye trøbbel med korte og tynne lugger pga en virvel og litt krøller/fall i håret, men lang og tung har vært lett å holde fin. Føner den bare med rundbørste i 1 minutt og fikser med hårspray. Om den blir litt ødelagt i vinden, så er det lett å legge den på plass i gjen. Bør holde deg unna orkan og regnstorm da.

Anbefaler ikke rettetang i luggen, det ødelegger hele formen!

Forøvrig er mitt største problem at den er varm, så jeg kan bli klam og svett i panna. Så har aldri lugg på sommeren, men nå på vinteren funker det jo fint!

Skrevet (endret)

Det å ha lugg er laggu pes. Nesten mer pes, enn morro.

En blir nesten litt besatt på'n. At den skal ligge helt perfekt, at den ikke må tørke etter at en har kommet ut av dusjen, den MÅ fønes på plass, bruke masse spray, ikke for mye serum for å glatte det ut (da blir det fett) osv.

Også har'n først klippet lugg, så må den vedlikeholdes for at det skal se bra ut. Klippet den hver 2. uke når jeg hadde det.

Jeg synes ikke det var kledelig å ha luggen bakover med hårbånd eller hårbøye, og hadde ingen variasjonsmuligheter.

Synes også det så rart ut å (prøve) å legge den til siden også. Den ville ikke ligge der, den var for kort.

Det ble jo litt tråkig etter hvert.

FOR IKKE Å SNAKKE OM DA EN SKAL FÅ EN TIL Å BLI LANG IGJEN.

Det er absolutt noe å tenke på, for den tiden er laang. Luggen vokser jaggu når "den ikke skal", men når du skal spare tilbake derimot.

Er en befrielse nå, når luggen endelig har blitt såpass lang at jeg får den bak øra. Som sagt, mye pes.

Endret av laperla
Gjest Pupsilure
Skrevet

Mitt problem med pannelugg er at pannen min er så fet (har veldig fet hud) og det smitter så over på håret at den skiller seg flere steder etter bare noen timer. Min vil heller ikke ligge ordentlig ned, men legger seg mot siden. Det positive med det er at jeg kler å sette den opp med en spenne, og at jeg ofte gjør det :)

Skrevet

Takk for både positive og negative tilbakemeldinger.

Har en tendens til å svette i panna, så det er jo absolutt noe å tenke over.

Kanskje jeg bare skal vente litt og se om jeg fortsatt har lyst til å klippe den. Kan jo også høre med søss om hun har noen andre tips til hvordan jeg kan gjøre håret mitt mer interessant (for nå er det døkjedelig :( )

Skrevet
Mitt problem med pannelugg er at pannen min er så fet (har veldig fet hud) og det smitter så over på håret at den skiller seg flere steder etter bare noen timer. Min vil heller ikke ligge ordentlig ned, men legger seg mot siden. Det positive med det er at jeg kler å sette den opp med en spenne, og at jeg ofte gjør det :)

Ja, hvordan kunne jeg glemme det du never her. At huden min ble stygg i panna pga. den tette, tunge luggen.

Merka stor forskjell på huden når jeg fikk vekk håret fra ansiktet.

Men for all del, luggen var fin den altså.

Fikk tilbakemeldinger på at den var kledelig;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...