venus_ Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Jeg kjøpte nylig en Id foundation fra Ebay. Jeg lurer på om denne kan være falsk.. Den har en annen brunfarge på etiketten enn de jeg har hatt før(som enten har vært kjøpt fra en annen selger på ebay eller i hudpleiesalong i Norge ). Skriften på etikketen er annerledes utenpå. Men den lille bruksanvisningen på boksen som man åpner opp er lik, bortsett fra ingredienslisten som er skrevet på en annen måte, men med de samme ingrediensene og rekkefølgen. På den jeg vet er ekte står det : Bare Escentuals, S.F., CA 94105. Mens på den jeg tror er fake står det: Dist. by Bare Escentuals Beauty Inc., SF, CA 94105 USA. Naritawg 165, 1043 BW Amsterdam, The Netherlands. Jeg har kontaktet en ID-forhandler her i Norge på mail, og hun sier at ID kun produseres i USA, så da må denne være falsk. Men betyr den setningen at den jeg har er produsert i USA eller Nederland? Noen synspunkter på dette? Det er jo en mulighet at de har forandret litt på utseende siden sist jeg kjøpte.. Hvordan skal jeg isåfall gå frem med dette? Skal jeg ta kontakt med selgeren og forklare hva jeg mistenker, eller skal jeg kontakte ebay direkte? Selgeren hadde forresten 100% positiv feedback.
alka86 Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Hei! Jeg har aldri kjøpt ID på e-bay, men bruker det selv og hadde ID-kurs på skolen i går faktisk..det er sant at ID lages i USA,California av Bare Escentuals, så det kan være en sjanse for at den du fikk er fake, ettersom det står Dib. by Bare Escentuals Beauty Inc, og firmaet heter bare Bare Escentuals og lages bare i USA, så siden det står Nederland på den du kjøpte på e-bay så er den nok laget der..jeg ville kontaktet selgeren først, og spurt hvorfor det står det det står på boksen, og at du har lagt merke til at den ikke er likens som de andre..
venus_ Skrevet 14. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2008 Takk for svar! Har nå sendt en klage til selgeren via Paypal. Håper dette ordner seg. Mener det er en liten forskjell på fargen på selve foundationen også, så er egentlig ikke i tvil om at denne er falsk lenger!
Gjest hepp! Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Hei! Jeg har aldri kjøpt ID på e-bay, men bruker det selv og hadde ID-kurs på skolen i går faktisk..det er sant at ID lages i USA,California av Bare Escentuals, så det kan være en sjanse for at den du fikk er fake, ettersom det står Dib. by Bare Escentuals Beauty Inc, og firmaet heter bare Bare Escentuals og lages bare i USA, så siden det står Nederland på den du kjøpte på e-bay så er den nok laget der..jeg ville kontaktet selgeren først, og spurt hvorfor det står det det står på boksen, og at du har lagt merke til at den ikke er likens som de andre.. På hjemmesidene til Bare Escentuals står det "© 2003-2008 Bare Escentuals Beauty, Inc. All rights reserved.", så jeg tror ikke man kan konkludere med at produktet er fake fordi (man tror at) navnet ikke stemmer. Det er likevel mulig at det er fake, men firmanavnet er i hvert fall (tilsynelatende) riktig.
alka86 Skrevet 15. november 2008 #5 Skrevet 15. november 2008 ååå ja...trodde bare at de het Bare Escentuals jeg :gjeiper: da hjelper det ikke å se på navnet nei, men siden det står Nederland på det og fargen ikke er den samme så er det kanskje fake..hmm..vanskelig å si!
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2008 #6 Skrevet 15. november 2008 Den er ikke fake. Etiketten er nylig forandret
Parfumfreek Skrevet 15. november 2008 #7 Skrevet 15. november 2008 Det er ingen som gidder å lage fake id foundation (eller andre merker) Det er dyre eksklusive produkter som er aktuelle til å produseres fake. id er riktignok forholdsvis dyrt i Norge, men ikke der det kommer fra.
Gjest Deception Skrevet 15. november 2008 #8 Skrevet 15. november 2008 Dessuten er det sannsynlig at den europeiske distributøren ligger i Nederland. Jeg synes det er temmelig overilet å legge inn en klage basert på antagelser. Og som Parfumfreek sier: ID-foundationen koster 25 USD på fullpris i USA, noe som ikke er særlig dyrt.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2008 #9 Skrevet 15. november 2008 Det er ingen som gidder å lage fake id foundation (eller andre merker) Det er dyre eksklusive produkter som er aktuelle til å produseres fake. id er riktignok forholdsvis dyrt i Norge, men ikke der det kommer fra. Jeg kan love dere at de lager fake av de billigste varene. Har kjøpt både fake Dior, Arden og til og med Juicy Tubes også i små tuber slik som de som kommer i gavepakker. Alt er ganske for seg gjort så man må kjenne sine produkter for å avsløre det. Når det gjelder ID er det vel ganske lett - hvilket som helst løspudder kan gjøre susen eller andre billigere merker for den saks skyld. Ebay gjengen skyr ingenting!!
venus_ Skrevet 16. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 16. november 2008 Den er ikke fake. Etiketten er nylig forandret Takk for svar! Da er det nok mulig den ikke er falsk allikevel. Det er ingen som gidder å lage fake id foundation (eller andre merker) Det er dyre eksklusive produkter som er aktuelle til å produseres fake. id er riktignok forholdsvis dyrt i Norge, men ikke der det kommer fra. Jeg har opplev å handle fake sminke før, så det er absolutt mulig. Kopier lages vel av alt? Feks falske parfymer man kjøper i syden. Og parmyer er jo ikke akkurat dyrt og eksklusivt. Dessuten er det sannsynlig at den europeiske distributøren ligger i Nederland. Jeg synes det er temmelig overilet å legge inn en klage basert på antagelser. Og som Parfumfreek sier: ID-foundationen koster 25 USD på fullpris i USA, noe som ikke er særlig dyrt. Det er vel ikke overilt å ta det opp med selgeren når jeg tviler på at jeg har fått det produktet jeg betalte for? Han vil jo ikke ha dårlig feedback uten grunn, så han er nok bare gla for at jeg tar det opp..
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #11 Skrevet 16. november 2008 Hvilken selger på ebay er det snakk om egentlig?
venus_ Skrevet 16. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 16. november 2008 Hvilken selger på ebay er det snakk om egentlig? Tror ikke jeg skal si noe om det før jeg har kommet til bunns i saken.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #13 Skrevet 25. november 2008 Tror ikke jeg skal si noe om det før jeg har kommet til bunns i saken. Fant du ut noe?
venus_ Skrevet 25. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 25. november 2008 Fant et bilde hos en annen selger på ebay der etiketten var lik den jeg har. Så jeg droppa det..
Tricapia Skrevet 25. november 2008 #15 Skrevet 25. november 2008 Jeg har også bestillt fra ebay.com en masse id produkter, å det stemmer at de har skiftet logoskiften litt. men at det står at produktet er laget i nederland står det ingenting om på mine produkter. di skal være laget i usa. men betalte du ikke utrolig lite for foundation din dær fra uansett, så du kan jo bestille fra en annen på ebay å sammenligne. du kan gjerne få adressen til butikken jeg bruker, tror jeg betalte rundt 10 dollar for en, å kursen er på bare 6,3 nå=))) håper du finner ut av det alle fall, for er jo kipt om det er fake da...
venus_ Skrevet 25. november 2008 Forfatter #16 Skrevet 25. november 2008 10 dollar virker nesten for billig til å være sant. Hvilken butikk bruker du? Kursen er forresten 6,9 nå.
Gjest Gjest_anne_* Skrevet 7. desember 2008 #17 Skrevet 7. desember 2008 10 dollar virker nesten for billig til å være sant. Hvilken butikk bruker du? Kursen er forresten 6,9 nå. Den adressen vil jeg også ha! 10 dollar...seriøst eller? Ser at innlegget er en mnd gammelt,men svar da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå