Molanya Skrevet 16. juni 2003 #1 Skrevet 16. juni 2003 Hei! Jeg flytter (forhåpentligvis) til Kristiansand i august. Går alt etter planen skal jeg være der i fra 1 år til 1 1/2, og er derfor litt interessert i å vite hvilke muligheter jeg har, med tanke på: ¤shopping ¤uteliv ¤trening/aktivitet ... og ellers det meste dere kan finne på. Håper noen patrioter kan hamre ned et inspirerende innlegg til meg... :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 16. juni 2003 #2 Skrevet 16. juni 2003 Hei! og er derfor litt interessert i å vite hvilke muligheter jeg har, med tanke på: ¤shopping Her er nok ikke Kristiansand den beste byen - går ut fra at du tenker klær o.l.? Noe er det - men bortsett fra Den Blå Dør (selger UNO) syns jeg det er lite spesielt... ¤uteliv Det er etpar gode puber (og sikkert endel andre steder, men som pubgjenger kjenner jeg ikke dem...) Ernst hotell har både lobbybar og nattklubb... ¤trening/aktivitet Det er flere treningsstudioer i byen, SATS og Spigeren er vel de mest kjente. Ellers er det fantastiskt flott turterreng både i og rett utenfor byen. Mange muligheter til å bade, i Baneheia og på Bystranda. Jeg bor her jo - så jeg må være ærlig og si: Kristiansand er en sabla fin by...! VELKOMMEN HIT! ... og ellers det meste dere kan finne på. Håper noen patrioter kan hamre ned et inspirerende innlegg til meg... :blunke:
Kate Skrevet 16. juni 2003 #3 Skrevet 16. juni 2003 Jeg synes det er bra muligheter for å handle både klær og det meste annet man måtte trenge i Kristiansand. Markens gate er den store handlegata. På sommeren er det deilig bare å gå en tur her, selv om man ikke skal kjøpe noe. Masse blide folk, god soft-is og flinke gatemusikanter. Når det gjelder uteliv kommer det litt an på hvor gammel du er. Det er ikke så masse for de helt unge 18-20, men jeg mener at Excellent og Harveys har aldersgrense rundt dette. Har aldri vært på Ex. Det har ry på seg for å være et litt rånete sted. Harveys er sportsbar, og stedet for de som er så kule at de nesten ikke kan gå Unge berter med bare mager og dyre solbriller og dårlige Start-spillere som oppfører seg som om de var verdensstjerner. For oss litt eldre og mer sofistikerte (nåja), er det mange som trives på Ernst hotell. Der finner du pianobar av typen allsang og Mustang Sally-repertoar. Det er også en bra nattklubb her. Vil du ha jazz finner du det på Charlies litt lenger opp i gata. Det som er bra med Kr.Sands uteliv er at det er konsentrert langs Vestre Strandgate, så hvis du ikke trives ett sted er det aldri langt til neste. Irsk pub finner du på Paddys, levende country har de på Leopold, Smutthullet bar spiller mye 80-talls musikk, Etcetera har nattklubb i ene enden av lokalet, i den andre er det vanlig bar, Caledonien har en pianobar som er litt mer "dannet" enn den på Ernst, og der finner du også nattklubb. Dette er noen smakebiter av utelivet, men du finner også mye annet. Ta deg en tur i Vestre Strandgate og smak litt her og litt der. Jeg er sikker på at du finner noe du trives med. Enig med Gjest i at det er et flott terreng rundt byen. Bystranda er kjempeflott, Odderøya nydelig, skjærgården fantastisk - og så har vi jo Quarten da! Hjertelig velkommen - håper du vil trives :D PS: Glemte å skryte av Frøken Larsen - koselig kafe med moedrat prisnivå. Der kan du også treffe hennes høyhet Mette Marit, hvis det skulle være av interesse
Gjest Fuglehue Skrevet 18. juni 2003 #5 Skrevet 18. juni 2003 På uteliv ville jeg valgt Midnight eller Club Lestat. Leopold må du holde deg unna, bare mongoer som vanker der
Kate Skrevet 18. juni 2003 #6 Skrevet 18. juni 2003 På uteliv ville jeg valgt Midnight eller Club Lestat. Leopold må du holde deg unna' date=' bare mongoer som vanker der [/quote'] Javel................ Jeg traff mannen min på Leopold
Bertha Skrevet 18. juni 2003 #7 Skrevet 18. juni 2003 .....og nå på sommerstid kommer man ikke utenom en utepils eller tre på Fiskebrygga, Hartmanns eller Sjøhuset. Tenk å sitte på bryggekanten, høre bølgeskvulpet og leske seg med kald drikke *drømme*. På Fiskebrygga og Sjøhuset finner du dessuten utrolig god sjømat. Fiskesuppe, skjærgårdssalat, ferske "rægår", blåskjell....
Gjest Brunhilde Skrevet 18. juni 2003 #8 Skrevet 18. juni 2003 OgoBoga er UNG Kate - vi som er litt eldre vet du.... Sikker på at mannen din er kjempeok! :blunke:
Kate Skrevet 19. juni 2003 #9 Skrevet 19. juni 2003 OgoBoga er UNG Kate - vi som er litt eldre vet du.... Sikker på at mannen din er kjempeok! :blunke:
Madison Skrevet 20. juni 2003 #10 Skrevet 20. juni 2003 Excellent (men kun den kjdelige delen), markens har ihvertfall 18 års grense :D :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå