gifteklar Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Jeg skal gifte meg 06.06.09, og har planlagt endel allerede.. Hvor lang har dere andre junibruder kommet? Jeg syns det er så vanskelig å holde styr på alt som må fikses Noen som vil fortelle om sine planer?
brud060609 Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Hei:) Hyggelig at noen tok for seg juni bruder å Vi skal gifte oss på samme dag:) Jeg har : Booket kirkeFunnet sted å være, og bestilt detBestilt kokke og servitørerBestilt musikkNesten laget ferdig innbydelsene (Lager de selv)Kjøpt brudekjoleKjøpt brudepikekjoler Det tror jeg nesten var det for nå. Det som står for tur er jo frisør, blomster og bryllupsreise! Hvor langt har du kommet?
gifteklar Skrevet 14. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2008 Samme dagen ja=) Har sett at det er flere som gifter ses da! Jeg har: • Booket vielsessted • Booket lokale (restaurant, så lite å planlegge der) • Bestilt brudekjole (kommer snart) • Bestemt brudebukett • Brudesko får jeg sammen med kjolen • Innbydelsene er snart ferdig (lager selv jeg og) • Forlovere er bestemt, men ikke spurt • Menyene er påbegynt • Bryllupsreise har vi fått i gave • Bryllupsnatt overnatting er bestilt • Begynt å lage hjemmeside • Smykker har jeg holdt av • Fotograf er bestilt • Brudebil er bestemt • Gjenstår: • Brudevals • Frisør • Sende papirer om ekteskapsinngåelse • Navnendring • Brudeundertøy • Brudepikekjoler (muligens linkjoler??) • Morgengave Og sikkert mye mye mer!!
Lilywhite Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Hei Jeg gifter meg 27. juni 2009 og dette er hva vi har ordnet foreløpig: - Lokale vielse - Vigsler - Festlokale - Brudekjole - Fotograf - Invitasjoner (ikke helt ferdig, men har begynt) - Forlovere - Sang/musikk til vielse - Musikere til festen - Firma som skal stå for maten - Hår/sminke til meg og forloverne - Alkohol (bortsett fra vin og øl som skal kjøpes litt nærmere, men pappa tar seg av det ) Dette gjenstår: - Vakt utenfor vielseslokalet (vi gifter oss i Gamle Bergen, så må ha noen til å passe på at det ikke braser inn en busslast med japanere midt under vielsen ) - Dress og sko til kjære - Blomster/dekorasjoner/bordpynt - Sko og tilbehør til meg - Prøvingsattest Hmm, det var det jeg kom på manglet, kan hende jeg har glemt noe nå... - Kake - Bartender (tror de som skal stå for maten kan fikse dette)
Lilywhite Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 Ja, og så skal vi sannsynligvis leie veteranbil og hotellrom, men det har vi heller ikke ordnet enda...
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 14. november 2008 #6 Skrevet 14. november 2008 (endret) *poff* Endret 17. november 2008 av O-Ren Ishii
Disco Biscuit Skrevet 14. november 2008 #7 Skrevet 14. november 2008 (endret) Skal vi se... Mye å tenke på her, men har til nå ordnet: Kirke Lokale Catering (mat/drikke) - men ikke bestemt meny Forlovere til brud og brudgom Gjesteliste Bestemt hvor vi skal bestille innbydelsene/bordkort/takkekort/kirkeprogram Begynt på musikklister - Skal ha DJ Bestilt/Kjøpt brudekjole Bryllupsbil - Veteranbil Fotograf Frisør Diverse småpynt Pynt til brudebilen Kaketopp Toastmaster Bestemt hvor vi vil reise på bryllupsreise Må ordne: Sende inn papirene!! 4mnd før dagen.. Tilbehør til bruden Fullt antrekk til Brudgom Fullt antrekk til Brudesvenn Salmer/innslag i kirken(Kirkeprogram) Bryllupsreise nr 1 og 2. Suite til bryllupsnatten Hotellavtale for tilreisende Meny (mat+drikke) Gavelister/ønskelister Brudebukett og corsager Barnevakt til etter kaffen Taler og andre innslag til festen Morgengave Bryllupskake Andre kaker. Føler det går greit, er ca halvveis nå tenker jeg Endret 14. november 2008 av MaiL
Gjest Meteline Skrevet 14. november 2008 #8 Skrevet 14. november 2008 Skal gifte meg 06.06.09. Syns det virket en evighet til, men nå nærmer det seg og jeg føler at vi har kontroll på det meste:) Dette er i orden: - kirke bestilt - festlokale bestilt ( restaurant så de ordner det meste) - forlovere er spurt og takket ja - toastmaster er spurt og takket ja - soloinnslag i kirke med solist bestemt (familiemedlem/gjest) - fotograf takket ja (familiemedlem/gjest) - brudekjole og sko kjøpt - brudepikekjole kjøpt - tiara og halskjede skal lånes av venninne - blomster til bukett og dekorasjoner er planlagt i hodet mitt - frisør og makeup bestilt til meg og forlover - invitasjonene som vi lager selv er nesten klare (mangler bare teksten) - borddekorasjon i fht løper og blomstervaser er kjøpt (restauranten står for servietter, duk, lysestaker og lys) Dette er ikke klart: - salmer og inngangsmarsjer i kirka - transport fra kirka - menyen, men vi har noen ideer allerede - klær til brudgom og brudesvenn - bestille blomstene (hvor lang tid i forveien bør/kan jeg gjøre det) - bestille bryllupskake - meny/bordkort er planlagt, men ikke klargjorte Noe jeg har glemt?
brud060609 Skrevet 14. november 2008 #9 Skrevet 14. november 2008 (endret) Glemte visst å sette på et par ting..Fotograf er bestiltForlovere er spurt og har takket jaToastmaster er i boksSlør og tiara er kjøptSko er kjøptMeny er bestemtBartender er i boks Endret 14. november 2008 av brud060609
msDelenn Skrevet 14. november 2008 #10 Skrevet 14. november 2008 Hei og hå! Skal gifte meg 20 juni! Jeg har følgende klart: - kirke bestilt - fotograf bestilt - tiara bestilt - meny nogelunde bestemt - hva slags rødvin/hvitvin vi skal ha - lokale bestilt (eget sted) - gjestelisten - invitasjoner trykket og klar - band som skal spille - forlovere - toastmaster Har ikke ordnet - kjole og sko til meg og brudgom *angst* - klær til barna våre - hva som skjer i kirken , salmer..musikk ect - bordplassering er delvis men ikke ferdig - morgengave - dekarsjoner *hjelp*
Minnelli Skrevet 14. november 2008 #11 Skrevet 14. november 2008 (endret) Oj... Nå kjente jeg at jeg fikk litt angst... Dere har jo kommet mye lenger enn meg i planleggingen! Vi gifter oss 27.06.09 og er foreløpig ferdig med : * Vigsler * Lokalet * Solist under vielsen * Fotograf * Kokk, servitører og meny. * Forlovere Jeg har tenkt at jeg har god tid jeg, men nå ble jeg litt stresset. Kjolen velger jeg å vente litt med på bakgrunn av at jeg har tenkt meg en del ned i vekt.. Men burde jeg skynde med med å booke frisør og musikk til festen? Endret 14. november 2008 av Minnelli
Gjest Brud-20.06.09 Skrevet 14. november 2008 #12 Skrevet 14. november 2008 Oj... Nå kjente jeg at jeg fikk litt angst... Dere har jo kommet mye lenger enn meg i planleggingen! Vi gifter oss 27.06.09 og er foreløpig ferdig med : * Vigsler * Lokalet * Solist under vielsen * Fotograf * Kokk, servitører og meny. * Forlovere Jeg har tenkt at jeg har god tid jeg, men nå ble jeg litt stresset. Kjolen velger jeg å vente litt med på bakgrunn av at jeg har tenkt meg en del ned i vekt.. Men burde jeg skynde med med å booke frisør og musikk til festen? Jeg får også angst når jeg leser hvor langt de andre juni brudene er kommet. Har booket det samme som deg utenom solist i kirken. Jeg venter også med kjolen da jeg skal ned minst 20 kilo i vekt, helst 30. Men jeg skjønner liksom ikke hva jeg skal ordne nå så lenge i forveien, lokaler, kirke og fotograf er jo i boks. Off, jeg har jo ikke engang bestemt meg for et fargetema jeg skal gå for....panikk nå ja:( Innvitasjonene skal jo ikke ut før i februar tenkte jeg, så har jo litt tid til og få de laget...eller?
Lille Rosa Skrevet 14. november 2008 #13 Skrevet 14. november 2008 (endret) Hei dere! Jeg skal gifte meg i utlandet men hiver meg uansett på Føler jeg har ordnet med det meste/viktigste: -Booket hotell -Booket kirke/prest/organist -Bestilt fotograf -Bestilt veteranbil -Bestilt aperitif/meny/drikke -Blomsteroppsatser/menyer/bordkort -Bryllupskake -Forlovere/toastmaster -Blomsterbukett/knappehullsblomster (men må bekreftes til våren) -Sendt ut innbydelser og fått svar (sendte ut tidlig pga utenlandsbryllup) -Begynt på gaveliste -Musikk ordner vi selv (CD'er) -Hår/sminke -Bestemt innmarsj & utmarsj Ikke klart enda: -Salmer/sanger under vielsen -Kirkeprogram -"Brudevals" (ikke bestemt sang eller øvd.. Skal ikke danse vals) -Bestille antrekk til brudgom (men vet hva han skal ha på seg) -Bestille brudekjole, sko & stæsj (venter på at kjolen skal komme i butikken ) -Morgengave -Bordplassering -Papirer -Booke hotell til bryllupsreisen Hmm, er sikkert noe jeg glemmer å skrive på listen.. Endret 14. november 2008 av Lille Rosa
^^Belle^^ Skrevet 17. november 2008 #14 Skrevet 17. november 2008 Vi skal gifte oss 27.06.09 og dette er klart så langt: - kirke - lokaler - brudekjole - sko - hår og sminke (en venninne tar seg av det) - forlovere er spurt og har takket ja - fargetema - blomster (har funnet ut hvordan brudebuketten skal se ut, tanten min tar seg av dette) - bil (porsche av en kompis ) - menyen kommer med lokalet, så det er for så vidt fikset - sangen jeg skal ha når jeg går oppover kirkegulvet - bestefar er spurt og skal følge meg opp til alters - kaker (ikke ''hovedkaken'') - litt av alkoholen (har nok sprit og noe kaffelikør, men mangler resten) - innlosjering til utenlandsgjester - ringer (har gifteringen som forlovelsesring, så den har vi hatt i over et år nå..) Mangler: - ekstra servitør - bartender - sang til ''klinedansen'' (vi har valgt å ikke danse vals) - sende inn papirer ang. navneendring og forlovererklæring osv. - ''hovedkake'' og kransekake - musikk til festen (her tror jeg vi bare laster ned en hel haug med musikk og brenner det på cd) - toastmaster - antrekk til min kjære (han insisterer på å ha lyseblå smoking, men der tror jeg vetoretten min må råde... ) - bordkort og invitasjoner (skal lage selv) - alkohol - morgengave - slør og pynt til håret fikses etter jul - fotograf - salmer/hva skjer i kirken Oi, jeg hadde visst kommet mye lenger enn jeg hadde trodd. Men er fremdeles myyyye som gjenstår (stresser litt med musikken, jeg er veldig kresen på akkurat det!) og sikkert mye jeg har glemt, men jeg tror nok at jeg slapper av til etter jul før jeg begynner å stresse...
maja25 Skrevet 17. november 2008 #15 Skrevet 17. november 2008 oj oj - skal jeg få panikk nå?! vi gifter oss 06.06.09 og hitill er dette i orden: *Kirke *Festlokale *Forlovere *Toastmaster *Fotograf (familiemedlem) *Kokk/servitører (avtale møte på nyåret ang. menyen) *Brudekjole
Bluespirit Skrevet 2. januar 2009 #16 Skrevet 2. januar 2009 Oj har er det mange som har kommet langt. Skal begynne å ta tak i ting litt ordentlig nå på nyåret. Vi gifter oss 06.06.09. Har kun dette klart: KirkeLokaleBilKjoleSminke (tidligere klassevennine)og har undersøkt en del ting, men ikke bestilt/kjøpt inn Første nå er å ta et endelig valg anngående mat.
Kohana Skrevet 2. januar 2009 #17 Skrevet 2. januar 2009 Jeg skal også gifte meg 06.06.09 Reserverte lokale i dag og mandag skal jeg ringe og bestille vigsler fra Human-Etisk Forbund. Har kjøpt kjole og sko. Og mange andre ting er planlagt inne i hodet mitt. Det viktigste å fikse nå: - vigsler - gjøre ferdig gjestelisten - bestille invitasjoner og sende de ut
Neytiri Skrevet 4. januar 2009 #18 Skrevet 4. januar 2009 (endret) Vi skal også gifte oss 6.6.09! Vi har: * Booket kirka og islandsk prest * Booket lokale (på hotell med inkludert bryllups suite) * Bestemt Brudekjole(bestilles etter noen kg ramler av ) * Voksne brudepike kjoler bestemt(ikke bestillt enda) * Innbydelsene er sent ut (siden fleste i familien bor hjemme på island) * Forlovere * Menyene er gjennomtenkt * Bryllupsreise har vi bestillt * Bryllupsnatt overnatting er inkludert fra hotellet * Hjemmeside(med ønskeliste) * Fotograf er bestilt * Frisør er en veninne * Sminkør er svigersøster * Morgengave til brudgom bestillt * Blomsterdekoratør bestillt * islandsk bunad til brudgom * Kake bestillt * kor til kirke Gjenstår: * Sende papirer om ekteskapsinngåelse * Brudeundertøy * sko * Bil til/fra kirke * kirke program og takkekort * musikk sikkert masse mer eg glømmer akkurat nu.... Innlegget redigert. Reglene. Arwen (mod) Endret 4. januar 2009 av Arwen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå