Mamma1 Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Hva gjør du og mannen sammen med barna etter jobb? Hva gjør du og mannen sammen etter barna har lagt seg? Har litt fritidsproblemer..
Far til 2 Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Hva gjør du og mannen sammen med barna etter jobb? Hva gjør du og mannen sammen etter barna har lagt seg? Har litt fritidsproblemer.. Bli skilt og aleneforsørger (Naturligvis ikke, men da har du ikke lenger "fritidsproblemer"). De første 6-7 årene for barnet kan sikkert være kritisk. Dette er for mange en periode hvor de ikke har like mye kontakt med gamle venner som før (dvs at det intense kjærlighetsforholdet har ført til at noen har sittet hjemme og graviditeten har medført et begrenset uteliv/sosialt liv). Finn en egnet barnevakt som gjør at dere kan gjøre noe sammen, f.eks en gang in uken. Det kan være noe så enkelt som å gå på kino, gå ut å spise en kveld midt i uken, besøke venner, etc, etc. Samtidig tror jeg det er viktig at dere begge er alene med barnet minst en dag i uke. Du trenger "din kveld" (han trenger å se at han mestrer oppgaven med omsorgen denne kvelden) og han trenger kansje sin kveld "å besøke gutta" som han tidligere hadde kontakt med. Det skal egentlig ganske lite til for at dere begge blir fornøyd. Etterhvert som barnet blir eldre blir det kjøring på fritidsaktiviteter, dugnader, foreldremøter, etc, etc. Da skulle du ønske at du hadde en kveld hjemme helt for deg selv
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Hva gjør du og mannen sammen med barna etter jobb? Hva gjør du og mannen sammen etter barna har lagt seg? Har litt fritidsproblemer.. det komemr jo an på hva man gjør på dagen. hvis alle er på jobb, skole, og i barnehage 8-9 timer hver dag - brukes resten av tiden til spising, prating, husarbeid (viktig at barna begynner å være med på det mens de er så små at de aldri har visst annet enn at sånt deler hele familien på) og kanskje en tur ut i nærområdet mens barna er små; på fritidsaktiviteter hvis de er litt større. når barna har lagt seg jobber noen foreldre, andre studerer, trener, prater med hverandre, har venner på besøk, leser, hvør hobbyarbeid, husarbeid, eller ser på TV. Som regel alt dette, men ikke samme kveld
Reveal Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 (endret) Har ikke samboende mann- men svarer likevell. Med barnet; Lekser, lek, spill, håndballtrening (hvor jeg er trener), uteaktiviteter, felles middagslaging- samt at mitt barn er veldig flink til å aktivisere seg selv. Når barnet har lagt seg; trening, jobb, bøker, musikk, film, besøk av venner, samt det livsnødvendige; absolutt ingenting etc Helger med barnet; turer i skog/fjell (både dagsturer og helgeturer) , besøk hos eller av venner/familie, temakvelder, filmaften, svømmehallen, bibliotek etc etc. Helgene når barnet er hos pappa; kjærestetid m/kino, konserter, middagsselskaper, jobbfester, weekendturer, ut i skogen/ opp på fjellet. Eller vår favoritthelg; Våkne, elske, kaffe/aviser, elske, bytte aviser, elske, stå opp, cafe/butikk, lage/spise god mat m god vin. Skravle til langt på natt, elske, sovne tett sammen. Dersom vi ikke er sammen- så gjør jeg stort sett det samme (bortsett fra elskoven da) med venner eller alene. Endret 14. november 2008 av Reveal
Mamma1 Skrevet 14. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2008 Takk for svar. Jeg har vært alenemamma i maaange år fartil2, og det er jammen sant, da har man ikke fritidsproblemer hehe. Nå har jeg "ny"mann, vi skal ha baby om noen mnd, men vi har rett og slett problemer med å finne en hobby vi kan gjøre sammen.. Kan selvfølgelig gå ut å spise og kino og sånn, men det blir fort dyrt..
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #6 Skrevet 14. november 2008 Jeg og samboeren går en tur sammen, hver eneste dag. Når vi ikke har samboerens barn her går vi gjerne tur sent på kvelden. Når barna er her går vi turen rett etter middag eller annet passende tidspunkt. Noen ganger blir barna med, men vanligvis er de opptatt med helt andre ting. Vi to får da muligheten til å prate sammen om "voksenting", være kjærester, gå hånd i hånd, se på fine hus og drømme om hvordan vi vil ha det selv en dag, se på stygge hus og være glad vi ikke bor der, se i butikkvinduer, diskutere utvalg i butikkene osv. Og samtidig får vi rørt oss litt og kommer oss unna sofafellen. Barna er så store at de er mye sammen med venner og synes det er ganske kjedelig å være sammen med oss. Når barna er hjemme kan vi se film sammen, spille spill, dra på besøk til familievenner med barn på deres alder osv. Men mesteparten av tida vi tilbringer sammen er ved middagsbordet.
Leanne Skrevet 14. november 2008 #7 Skrevet 14. november 2008 Det kommer litt an på hva slags vakter jeg har hva vi får tid til... Har jeg tidligvakt er vi hjemme 14.30 og har jeg sen vakt er vi ikke hjemme før ca 17.30... De dagene jeg har tidligvakt finner vi gjerne på noe gøy, barna får male, tegne, klistre klistremerker på ark, klippe, lime osv... Eller vi lager en god middag som vi bruker tid på å lage sammen. Minsten på 2 sitter i stolen og ser på og knasker grønsaker eller det vi lager til middag... Storesøster på 4 kutter grønnsaker, pølsebiter, triller kjøttboller av kjøttdeig/ farse.. Har jeg seinvakt har vi gjerne rester fra dagen før eller vi tyr til en kjapp middag som tomatsuppe, pasta med kjøttsaus eller lignende. Da forsvinner ettermiddagen til å lage mat, og spise mat... vi spiser ca 18.30 da mannen kommer hjem. Før dette har barna sett barne tv. Etter middagen leser vi peke bok med lillebror og synger litt før han puttes i seng kl 19.15. Storesøster for lov å perle med små perler eller leke med lego eller andre leker som er forbudt for lillebror fra vi begynner å lese for han. Hun for holde på med sitt til kl 20, da vi pusser tenner har på nattkjole og legger henne. Leser bok før vi legger henne.. Når barna er i seng rydder vi av etter middagen, tar oppvask/setter på oppvask maskin. Så setter vi oss tett sammen på sofaen og slår på Tv'n.. Ser på tv, koser og småprater resten av kvelden.. Noen kvelder setter vi av til scrapbooking. Lager fine album til barna Hender også vi lager noe god mat de kveldene det er blitt tomatsuppe til barna. Så spiser vi indrefilet med fløtegratinerte poteter etter barna har sovnet.. Koser oss veldig disse kveldene - men det er ikke ofte vi har ork eller overskudd til å lage to middager...
Villa2000 Skrevet 14. november 2008 #8 Skrevet 14. november 2008 Er helgepappa med en sønn som bor i en annen by så da har jeg nok å gjøre etter jobb. Da er det ut i neste jobb for å tjene penger til flybilletten til guttungen neste helg. Mellom 23:00 og 24:00 på kveldene så er jeg litt TV og spiser litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå