Gjest Kit Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Hei! Pga jeg har fjernet hele galleblæren er jeg avhengig av å spise noe mildt/nøytralt til frokost for å ikke får magekramper utover dagen etter lunch e.l. Men nå har jeg fått så uren hud av så mye yoghurt/meieriprodukt og kunne tenke meg noe alternativ.... Noen som har noen idéer? Kanskje om jeg bytter ut med avocado eller noe? Banan får jeg bare vondt i magen av.. Må helst ikke være noe med noe særlig fett i, og det må være "mykt" og ikke biter i.. Brød og slikt går ikke til frokost, må være noe mykt som yoghurt, avocado etc... Hadde satt veldig stor pris på noen tips!
Kvist Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Hei! Pga jeg har fjernet hele galleblæren er jeg avhengig av å spise noe mildt/nøytralt til frokost for å ikke får magekramper utover dagen etter lunch e.l. Men nå har jeg fått så uren hud av så mye yoghurt/meieriprodukt og kunne tenke meg noe alternativ.... Noen som har noen idéer? Kanskje om jeg bytter ut med avocado eller noe? Banan får jeg bare vondt i magen av.. Må helst ikke være noe med noe særlig fett i, og det må være "mykt" og ikke biter i.. Brød og slikt går ikke til frokost, må være noe mykt som yoghurt, avocado etc... Hadde satt veldig stor pris på noen tips! Grøt? Kan lage av havre, hirse, hvete, bygg, rug eller hva du vil, enten med bare vann eller en blanding av vann og melk. Grøt av økologiske hirseflak, med litt brunt sukker av den mørke, seige typen oppå er kjempegodt.
Gjest Kit Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Helst ikke noe som tar masse tid å lage, jeg har sjelden tid til det om morgenen...! Og så var det å unngå melkeprodukter..
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Kanskje det finnes noen soya/ ris - produkter som du kan bruke? det kan kanskje være lurt å snakke med noen på helsekostforretninger.....
venus_ Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 Du kan jo lage havregrøt kvelden før, også bare varmer du den opp om morgenen. Eller du kan lage eggerøre, det er jo raskt å lage, evt kan du piske sammen eggene kvelden før. Smoothies kanskje? Om du har proteinpulver i så metter det mer.
Gjest Kit Skrevet 17. november 2008 #7 Skrevet 17. november 2008 Soyayoghurt ja kanskje! Jeg funderte på det senest igår, om det finnes! Hvor får man tak i slikt da? Blir vel bare på helsekost forretninger? Og så koster det vel skjorta.. Men ok, jeg skal uansett sjekke det ut - takk for tips!
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #8 Skrevet 17. november 2008 Soyayoghurt ja kanskje! Jeg funderte på det senest igår, om det finnes! Hvor får man tak i slikt da? Blir vel bare på helsekost forretninger? Og så koster det vel skjorta.. Men ok, jeg skal uansett sjekke det ut - takk for tips! Se på MENY butikker dem har så mye...
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #9 Skrevet 17. november 2008 Meny, ca 20 kr for en halv liter Snille basiller og det hele
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #10 Skrevet 17. november 2008 Lettkokte havregryn. soyamelk, frukt, kanel (og gjerne ogsaa ingefaer og chilli/cayenne) - 3 min i mikro - voila, ferdig!
Gjest Kit Skrevet 18. november 2008 #11 Skrevet 18. november 2008 Jøjemeg, lager dere virkelig alt dette til FROKOST? 1. Jeg er for trøtt til å i utgangspunktet engang tenke på mat 2. Jeg prioriterer den bittelille tiden jeg er våken før jeg må springe til bussen til å... Kle på meg.. 3. Jeg er skikkelig dårlig på å lage mat Og nei, jeg er ikke ungkar.. ;-D Men, skal jammen meg sjekke ut soyayoghurt! Pære er mild nok til å fungere også, så lever på pæra en liten stund til.. Takk for alle tips! Kit
Gjest Frosk Skrevet 18. november 2008 #12 Skrevet 18. november 2008 Soyayoghurt finnes det mange varianter av - jeg syns noen av dem ærlig talt smaker litt mystisk, men dersom du finner Sojade yoghurt er den veldig god, anbefales!
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2008 #13 Skrevet 18. november 2008 Soyayoghurt finnes det mange varianter av - jeg syns noen av dem ærlig talt smaker litt mystisk, men dersom du finner Sojade yoghurt er den veldig god, anbefales! Alproen er like god, etter min mening. Og billigere (mener det er 20,90 den koster for en halv liter naturell på meny på Gard, Haugesund)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå